ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie termiczne silnika.
Autor Wiadomość
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

smdrwf12300 napisał/a:
Panowie .. a w jakiej klasie temperaturowej macie magnesy neodymowe ?? 100 czy 200 stopni celciusza ?.Większośc tanich Chinskich magnesów ma 100 stopni ... wiec może sie okazac ze kable wam wytrzymają a magnesy się przemagnesują i silnik nie bedzie dawał pełnej mocy .


Hmm, z tego, co jest mi wiadomo, to magnesy neodymowe o temp. pracy 100 st. C można już uznać za "wysokotemperaturowe".
Magnesy nie mają fizycznego kontaktu z uzwojeniami, a spadek temp. na rdzeniu stojana i w szczelinie powietrznej będzie raczej na tyle duży, że magnesy powinny przetrwać. No chyba, że uzwojenie wytrzyma wysokie temperatury przez stosunkowo długi czas potrzebny do nagrzania także magnesów. Poza tym magnesy są lepiej chłodzone, bo umieszczone na wirniku.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Do głowy przyszło mi jeszcze jedno rozwiązanie. Jeden, albo dwa wentylatorki komputerowe na 5V włożone do środka i wywiercenie w deklach otworów wentylacyjnych. Takie wentylatorki są na tyle płaskie, że powinny dać się upchać.

 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

zeeltom napisał/a:
Do głowy przyszło mi jeszcze jedno rozwiązanie. Jeden, albo dwa wentylatorki komputerowe na 5V włożone do środka i wywiercenie w deklach otworów wentylacyjnych. Takie wentylatorki są na tyle płaskie, że powinny dać się upchać.

Obrazek


Zrozumiałem, że chcesz zamontować wentylatory w silniku/na silniku. W takim razie lepszym rozwiązaniem będzie zwyczajne wyfrezowanie otworów wentylacyjnych, najlepiej podłużnych (frezowanie po okręgu). W czasie jazdy powietrze będzie omywać uzwojenia samoczynnie, nie będzie potrzebny wentylator. Tylko robienie "dziury" w silniku ma poważną wadę - nieszczelność...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

W silniku, na stojanie, bo nie będzie trzeba robić żadnych ślizgów do zasilania silnika. Otwory, owszem rozszczelnią silnik, ale można je zabezpieczyć kawałkami filtrów z gaźnika, czy czegoś podobnego. Fakt, że pod wodą nie da się wtedy jechać ;)
To lepiej chłodzić, czy kontrolować? ;)
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Moim skromnym zdaniem odpada chłodzenie powietrzem atmosferycznym, bo zawsze znajdzie się trochę wilgoci, która będzie doprowadzać do korozji. Ew. można wysmarować wnętrze silnika smarem lub wazeliną, ale wtedy będziemy mieć problem z pyłem.

W Twoim przypadku chłodzenie powietrzne może zdać egzamin, bo jeździsz tylko w słoneczne dni, ale moim zdaniem nie jest to najlepszy pomysł. Najlepiej kupić duży silnik, czyli o dużej pojemności cieplnej i nieco lepiej odprowadzający ciepło :wink: .

Jest też pomysł zalania silnika cieczą, ale wątpię w obróbkę mechaniczną osi - pewnie będzie przeciekać. Poza tym wtedy też mamy problem - należy kontrolować temp. płynu, aby nie przekroczyć dopuszczalnej dla magnesów.

Tak więc najsensowniej będzie kontrolować temperaturę.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Z doświadczenia mogę powiedzieć iż silnik elektryczny re-volta specjalnie się nie nagrzewał. Obciążony znamionowo z chłodzeniem wodnym jedynie korpusu na stanowisku testowym wykazywał temperaturę max 70 stopni w uzwojeniach . Po godzinie pracy silnika układ chłodzenia (chłodnica ok. 20 x 15 cm ) plus 20 litrowy zbiornik wody (układ półotwarty) miały temperaturę ok. 50 stopni...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group