ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sparta Li-ion usterka baterii?
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   Sparta Li-ion usterka baterii?

Mam zagwozdkę.
Dostałem do naprawy rower, bo nie działał wyświetlacz. Ponieważ są dwa takie same rowery, właściciel ponoć przekładał wyświetlacz do drugiego roweru i tam działał. Poprosiłem o podwiezienie drugiego roweru, żeby porównać napięcia, drożność kabli itp.
Ponieważ drugi rower był w pełni sprawny, przełożyłem akumulator z pierwszego, w którym nie działał wyświetlacz do drugiego sprawnego. Niestety w drugim również wyświetlacz nie zadziałał. Stwierdziłem, że uszkodzenie jest wewnątrz akumulatora i kazałem zabrać ten sprawny rower a zostawić tylko akumulator.
Później w celu sprawdzenia tego zepsutego przełożyłem sprawny akumulator i doopa. Wyświetlacz nadal nie działa. Więc pomyślałem, że jednak jest jakieś uszkodzenie na przewodach. Więc znów poprosiłem o dowiezienie tego sprawnego :D
I teraz okazuje się, że ten, co wcześniej był sprawny też nie działa, już na żadnym akumulatorze. W obu wyświetlacze wcale się nie zapalają.
Rower wygląda tak:



A sterowanie na kierownicy tak:



I co teraz? Gdzie szukać błędu, usterki, czy pozostaje tylko serwis w Poznaniu?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Tomku, w takich rowerach jest czesto wewnetrzny zasilacz malutki 5 lub 12 V zasilany z baterii 24 lub 36 V. Trzeba rozlozyc baterie i zrysowac schemat. Zreszta wewnatrz sa czesto jeszcze bezpieczniki samochodowe.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Bezpiecznik jeden 30A jest dostępny z zewnątrz. Rozmawiałem przed chwilą z serwisem i stwierdzili, że niedopuszczalne jest zamienianie akumulatorów bądź wyświetlaczy. Szkoda, że tego nigdzie nie napisali na rowerze :@
Sparowanie kompletu wymaga dosłania roweru do Wrocławia i koszt 1 szt to 150 zł
Chyba nie będzie innego wyjścia.
Być może właściciel pomyłkowo zmienił komplety i ruszyła lawina. A ja sam nieopacznie też zmieniłem akumulatory, ech...
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

zeeltom napisał/a:
Rozmawiałem przed chwilą z serwisem i stwierdzili, że niedopuszczalne jest zamienianie akumulatorów bądź wyświetlaczy. Szkoda, że tego nigdzie nie napisali na rowerze :@
Sparowanie kompletu wymaga dosłania roweru do Wrocławia i koszt 1 szt to 150 zł

Właśnie miałem o tym napisać. Zachowanie producentów jest co najmniej złośliwe...
Dlatego lepiej samemu poskładać rower - często taniej i lepiej.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Nie każdy to potrafi, szczególnie starsze małżeństwo z Holandii mieszkające w Polsce ;)

Sparty już kiedyś przerabiałem w temacie wyświetlaczy i o tym wiedziałem, że są parowane. Ale tu mnie zmylił właściciel mówiąc, że zamieniał wyświetlacze i działało.
Jak widać bardzo krótko :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Wczesniej sądziłem ze tylko wyswietlacz jest celowo parowany z rowerem czyli z kontrolerem. Ale jesli to jeszcze jest blokowane na akumulator z elektronika to przecięcie i z tego powodu nalezy szeroko o tym informowac i odradzac zakup zainteresowanym...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Zwykle elektronika sterująca znajduje się w akumulatorze, więc siłą rzeczy akumulator musi być sparowany z displayem.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Może trzeba rozebrać wyświetlacz i znaleźć przycisk, lub zworkę "reset".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

To nic nie da, bo z tego co czytałem trzeba to robić jakimś programem komputerowym, który jest dostępny tylko w serwisie. I za cholerę nie mogą tego rozgryźć nawet zainteresowani tematem Holendrzy. A są specami od łamania zabezpieczeń ;)
Podobno jest to dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą. Czy to akumulatora, czy wyświetlacza. Dodatkowo serwis żąda podania numeru ramy roweru przed wysłaniem do nich pojazdu. Prawdopodobnie mają bazę rowerów kradzionych i to sprawdzają.
Z drugiej strony wymiana kontrolera na normalny powinna rozwiązać sprawę, bo napięcie 29,2V na stykach akumulatora jest. Sam nie wiem co jest lepsze. Ciekawe co będzie w przypadku zużycia akumulatora? Dodatkowe parowanie po wymianie za 150 zł i wysyłka pojazdu do Wrocławia?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

MARCIN napisał/a:
Zwykle elektronika sterująca znajduje się w akumulatorze, więc siłą rzeczy akumulator musi być sparowany z displayem.

Niekoniecznie, niektóre maja akumulator 'standardowy' z złaczami pradowymi które sie wsuwa w małą skrzynkę na końcu bagaznika i tam jest kontroler.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

zeeltom napisał/a:
..
Z drugiej strony wymiana kontrolera na normalny powinna rozwiązać sprawę, bo napięcie 29,2V na stykach akumulatora jest....

Tam jest chyba nietypowy silnik i niekoniecznie łatwo dobrać kontroler.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

I stał się cud. Zacząłem przekładać te akumulatory po rowerach i zamieniać wyświetlacze i zaczęły działać oba :D
Zamiana wyświetlaczy daje komunikat, że nie są sparowne z akumulatorem, a zamiana zestawu rowerami daje komunikat, że numer silnika jest nieprawidłowy. Wynika z tego, że parowane jest wszystko: akumulator, wyświetlacz i silnik. Nigdy czegoś takiego nie kupię... a w życiu :D
A dlaczego zaczęło działać nie mam pojęcia :D
Ważne, że działają obie sztuki :D

A propos samych rowerów, to wspomaganie ma 3 stopnie, a półmanetka tylko reguluje siłę wspomagania przy danym zakresie. Powyżej 25 km/h wspomaganie się wyłącza. Do doopy takie rowery. Fakt, że maja 8 biegów w piaście i w razie czego nawet po ciężkim terenie da się pedałować.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Nie bez przyczyny masz uprawnienia :mrgreen: . Gratulacje.
Być może nareszcie wszystko zostało poprawnie złożone w pary i dlatego działa.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Na akumulatorze i wyświetlaczu od pary były czarne oznaczenia, na drugim komplecie nie, więc wiedziałem, która para jest poprawna. Swoją drogą sam jestem ciekawy, co się stało, że oba wyświetlacze w pewnym momencie nie chciały nic wyświetlać. I co zrobiłem, że w końcu zadziałały.

:mrgreen: :mrgreen:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Ciekawe , odpukać zeby nie przestały bo komputer sie "rozmysli" że grzebał ktoś nie uprawniony.:-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group