ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka modelarska 16S (ewentualnie 8S)
Autor Wiadomość
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   Ładowarka modelarska 16S (ewentualnie 8S)

Mam baterię LIFePO4 16S1P, ładowaną poprzez BMS z balanserem i zwykłą ładowarkę LIFePO4.
Szukam jakiejś ładowarki "modelarskiej" lub innej, która będzie monitorować proces ładowania (obecnie mam tylko cell-log'i, które mogę podłączyć do wyjścia serwisowego baterii).
Czy jest na rynku jakaś ładowarka, która jest w stanie pociągnąć 16S - nie musi być szybka.
Patrząc na ceny, może rozsądniej kupić 8S i ładować sekwencyjnie? Co możecie polecić w takim przypadku? Może coś z Hobbyking? Kilka postów niżej, ktoś pisał o imax b8.

Kamil
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Na HK jest ładowarka, która może ładować 16s Li-Po, ale po rozłączeniu baterii na 2x8s.
Oto link: http://www.hobbyking.com/...ce_Charger.html

Sam się na nią czaję, ale czuję, że 16s to nie jest szczyt moich marzeń, i na razie ładuję jedną ładowarką na dwa razy.

O ile pamięć mnie nie myli, to Pulsar 3 również obsłuży 16s, ale głowy nie daję.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Czyli, o jakie napięcia wejściowe chodzi, bo się już gubię w tych szeregach i pakietach.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Cytat:
Na HK jest ładowarka, która może ładować 16s Li-Po, ale po rozłączeniu baterii na 2x8s.
Oto link: http://www.hobbyking.com/...ce_Charger.html

To już lepiej dopłacić do ichargera 4010 duo, może ładować 20S po rozdzieleniu 2x10S a i tak wyjdzie taniej niż pulsar 3.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Tylko trzeba baterię i tak z roweru wypiąć i przepinać szeregowo-równolegle, w przeciwnym wypadku z skończy się to dla okablowania baterii lub ładowaczki niezdrowo :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

qaz33 napisał/a:
Cytat:
Na HK jest ładowarka, która może ładować 16s Li-Po, ale po rozłączeniu baterii na 2x8s.
Oto link: http://www.hobbyking.com/...ce_Charger.html

To już lepiej dopłacić do ichargera 4010 duo, może ładować 20S po rozdzieleniu 2x10S a i tak wyjdzie taniej niż pulsar 3.

Można się zastanowić i w przypadku planowanego "rozwoju" zainwestować w nią, ale to jest ponad 100 dularów różnicy, więc nie tak mało.

tas napisał/a:
Tylko trzeba baterię i tak z roweru wypiąć i przepinać szeregowo-równolegle, w przeciwnym wypadku z skończy się to dla okablowania baterii lub ładowaczki niezdrowo :)

Nie trzeba wyjmować baterii :razz: . Wystarczy zrobić odczep pomiędzy dwoma bateriami 8s i zwierać go lub rozwierać, według potrzeb. Można nawet wyprowadzić przełącznik na zewnątrz obudowy. Oczywiście należy zadbać, aby stacyjka i bezpiecznik były wyłączone.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

MARCIN napisał/a:

Nie trzeba wyjmować baterii :razz: . Wystarczy zrobić odczep pomiędzy dwoma bateriami 8s i zwierać go lub rozwierać, według potrzeb. Można nawet wyprowadzić przełącznik na zewnątrz obudowy. Oczywiście należy zadbać, aby stacyjka i bezpiecznik były wyłączone.


O ile ładowarki nie są połączone masami, w innym przypadku przybędzie kolejny wątek na forum o naprawie ładowarek :P
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

buckowina napisał/a:
MARCIN napisał/a:

Nie trzeba wyjmować baterii :razz: . Wystarczy zrobić odczep pomiędzy dwoma bateriami 8s i zwierać go lub rozwierać, według potrzeb. Można nawet wyprowadzić przełącznik na zewnątrz obudowy. Oczywiście należy zadbać, aby stacyjka i bezpiecznik były wyłączone.


O ile ładowarki nie są połączone masami, w innym przypadku przybędzie kolejny wątek na forum o naprawie ładowarek :P

Ładowarka posiada dwa wejścia balansera i dwa wyjścia ładujące. Tak więc można ładować równocześnie dwa oddzielne pakiety. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać wszystkie piny balansera i ładować 2x8s. To zwyczajne ładowanie dwóch pakietów oddzielonych od siebie galwanicznie i ładowarka powinna być tak skonstruowana, aby umożliwić takie ładowanie. Jeśli może ładować tylko jeden pakiet równocześnie, to po co ma dwa wyjścia?
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Dla pewności sprawdził bym miernikiem, ale wnioskując po tym, że ładowarka zasilana jest z jednego kabla, to jest to mało prawdopodobne, ale być może chińczycy wprowadzili nową technologię galwanicznego oddzielania mas :D
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

buckowina napisał/a:
Dla pewności sprawdził bym miernikiem, ale wnioskując po tym, że ładowarka zasilana jest z jednego kabla, to jest to mało prawdopodobne, ale być może chińczycy wprowadzili nową technologię galwanicznego oddzielania mas :D

Sprawdzić nigdy nie zaszkodzi.
Jeśli obwód zostanie zamknięty z jednej strony przez masę/masy, jak twierdzisz, to nie powinno stać się nic złego, bo należałoby zamknąć obwód także z "drugiej strony", tzn. przez baterię. A baterie będą w czasie ładowania dwie, oddzielone od siebie - praca na dwa osobne pakiety nie powinna stanowić problemu. Inaczej byłaby to ładowarka podwójna z możliwością wykorzystania tylko jednego kanału - trochę dziwnie.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

buckowina chyba czegoś nie rozumiesz, rozłączanie pakietów i ładowanie równoległe dwóch połówek jednocześnie to standart
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

Mam w tej chwili wyprowadzone z baterii 2 wtyki 9-pin (po jednym na każde 8S, które są połączone szeregowo). Złącza prądowe przechodzą przez BMS, dlatego bym wolał mieć możliwość ładowania przez złącza balancera.Myślę, że ładowanie sekwencyjne (jedno 8S na raz) mi w zupełności wystarczy).
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

No to niestety ale jak na dzisiejsze czasy to chyba tylko Pulsar 3 ma możliwość ładowania 16 celi bez rozłączania środka baterii, ale wtedy po co ci ten BMS.. Balansować już nie bedzie musiał a sterowniki teraz juz same odcinają baterie przy niskim napięciu aku
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

buckowina napisał/a:
Dla pewności sprawdził bym miernikiem, ale wnioskując po tym, że ładowarka zasilana jest z jednego kabla, to jest to mało prawdopodobne, ale być może chińczycy wprowadzili nową technologię galwanicznego oddzielania mas :D

Nie znam tych ładowarek, ale nadal nikt mi nie odpowiedział jakim napięciem są zasilane te ładowarki i jakie są napięcia wyjściowe? Jeśli napięcie wejściowe jest na poziomie 12V a na wyjściach po kilkadziesiąt, to na pewno w środku siedzą przetwornice DC/DC i nic nie stoi na przeszkodzie, by + i - był na osobnych, oddzielonych galwanicznie od siebie wyjściach.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

legend napisał/a:
Mam w tej chwili wyprowadzone z baterii 2 wtyki 9-pin (po jednym na każde 8S, które są połączone szeregowo). Złącza prądowe przechodzą przez BMS, dlatego bym wolał mieć możliwość ładowania przez złącza balancera.Myślę, że ładowanie sekwencyjne (jedno 8S na raz) mi w zupełności wystarczy).

Pewnie jest możliwość ładowania przez przewody służące do balansowania. Jeśli masz jeden BMS, to zapewne nie będzie problemów z ładowaniem po jednej połówce pakietu. Musisz jedynie podłączyć wyjście ładujące z odpowiednimi skrajnymi przewodami balansera.

Na marginesie dodam, że nie używam żadnych wynalazków typu BMS i jakoś da się żyć bez tego.

zeeltom napisał/a:
Nie znam tych ładowarek, ale nadal nikt mi nie odpowiedział jakim napięciem są zasilane te ładowarki i jakie są napięcia wyjściowe?

zeeltom, wystarczy otworzyć link :smile: . Napięcie wejściowe jest z przedziału 10-30V DC.
Napięcie wyjściowe na kanał to maks. 33,6V (dla Li-Po 4,2Vx8).
Ostatnio zmieniony przez MARCIN Śro 25 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group