ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana widelca na dwupółkowy
Autor Wiadomość
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
  Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   Wymiana widelca na dwupółkowy

Cześć ,mam małe pytanie

Zamierzam przywrócić mojego górala do życia , nie mam zamiaru kupować gotowca , lubię konstruować :grin: (elektronika) a poza tym ma porządną stalową ramę, ma być to przyszła podstawa pod EV

Chciałbym wymienić przedni amortyzator na dwupółkowy , obojętnie jaki , ale by pasował , pojedynczy ,który posiadam jest bardzo twardy i stukał gdy się jechało po drobnych wybojach a nie widać żadnej możliwości regulacji.

Z tym ze jest mały problem bo ten amortyzator który "namierzyłem" ma rurę 28.6mm a mój 25mm , całość pracuje na 2óch wiankach i tu pytanie czy można zastosować innego rozmiaru wianki by rura nowego amortyzatora się na nich oparła ?, załączam parę zdj jak to wygląda i zdj widelca ,który chcę kupić.

Ogólnie chcę przerobić zawieszenie na jak najmiękciejsze, zamiast pustego amortyzatora tylnego pod siedzeniem chciałbym zastosować dwie sprężyny gazowe (olejowe) o odpowiedniej sile po jednej na każdą stronę tylnego widelca.

(Nie patrzeć na tylne koło , podstawione byle by stał bo w org padło łożyskowanie osi)



























 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

tutaj nic nie wymodzisz, musisz zmienić ramę na stery 1 1\8 i kupujesz do tego 66 lub 888 i płyniesz po asfaltach ;)
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Nie musisz mieć 2 półki, aby był miękki. Z reguły 2 półkowe amorki są dedykowane do skoków i zjazdów typu DH. Ja osobiście mam 1 półkę 140mm i bardzo sobie chwalę. Wybiera najmniejsze kamyki :)
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

W tym rzecz że nie chcę zmieniać ramy bo równie dobrze mógłbym nazbierać z 3k i kupić inny rower.

Chodzi mi też o to że bardzo podoba mi się wygląd takich amortyzatorów, po odcięciu zaczepu V-brake'ów byłby cód miód i orzeszki i dobrze wyglądało by z oświetleniem na H3 :) (4 lampy w tym 2 dalekosiężne)

W moim założeniu chcę pędzić ok 80km/h a rama solidna ,naprawdę z mocowaniem amortyzatora nic się nie da zrobić ? teraz myślę o spawie ale nawet gdyby to było pospawane tig'iem bałbym się jechać, ma być jak czołg czyli nawet jazda po zaoranym polu dlatego miękkość i skok jest dla mnie ważny.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

Nie wiem, czy odcięcie zaczepu hamulców jest dobrym posunięciem. Ten zaczep nie trzyma razem obu amortyzatorów? U mnie tak jest i jak puściły niedokładne spawy, to koło chodziło na boki na każdej większej nierówności i tarło o klocki hamulców.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

1. Czeka cię wymiana rury sterowej - koszt nierzadko przekracza koszt nowego amorka dobrej klasy.
2. raczej zaczep V-Brake spina obie golenie razem żeby pracowały równo w pionie
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

80km\h na takiej ramie :shock: no no życzę szczęścia...
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

Widziałem konstrukcje na cieńszych i nieamortyzowanych
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

Można prosić linki do bardziej hmmm... ekonomicznych rowerów mogącego jechać 80?
Bo ja tu widziałem kilka takich, ale sam rower baza kosztował więcej, niż Ty dasz za przeróbkę :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

Wg mnie tas , twoja elektra A6 cieńszą ramę od mojej :grin:

... ale te oponki i lusterka ^ ^ :cool:

Ja myślę że mój A-Tron zniesie 80km/h :twisted: :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

Mój jeździł "tylko" max 67 ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

Chcę uzyskać taki efekt :

https://www.youtube.com/watch?v=-ziiR2eP_vk

Ale w bardziej wyrafinowanej formie :grin: , + kombinowanie z chińskim sterownikiem. Na ogniwach Turnigy 5.0Ah w hard case tak z 10 szt powinienem mieć całkiem dobry zasięg.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014   

Żartowniś :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lip, 2014   

Brak lusterek. Przy tych szybkościach oglądanie się do tyłu nie jest bezpieczne. Pomijam sprawę, że nie sygnalizuje zamiaru skrętu i zmiany pasa ruchu. Może ma kierunkowskazy? ;)
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   

Tas , widze że masz napisane "buduje coś nowego"

.. pytanko czy na tym samym silniku , bo jak oglądam twoje filmy to idziesz jak przecinak po bezdrożach ;-) , mi właśnie zależy na czymś takim, ale w dobrym komforcie.

To zawieszenie ma pracować nie ja :D , moją uwagę przykuły amortyzatory magnetyczne stosowane w niektórych pojazdach , można na szrocie dostać no i gdyby zaadaptować je do Ev można by sobie regulować tłumienie amorka ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group