ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontroler FOC & Clark trasformation
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Coś mi mówi, że nie 100A, a 250A te fazy będą widzieć :>

Edit:
Nie musisz wymieniać przewodów, masz silnik w wersji już z odpowiednim okablowaniem.
Przecież tam są kable fazowe AWG8 :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 30 Paź, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Moment będzie większy niż w niejednym samochodzie..
Ciekawe ile sekund będzie do setki :P
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

tas napisał/a:
Coś mi mówi, że nie 100A, a 250A te fazy będą widzieć :>

Edit:
Nie musisz wymieniać przewodów, masz silnik w wersji już z odpowiednim okablowaniem.
Przecież tam są kable fazowe AWG8 :P


Jakoś cieniutko wyglądają . Jaki to przelicznik tych AWG wszystkich na mm2 ?

Z aku do sterownika mam 3x 6mm2 na odcinku 25cm w silikonie to powinno być dobrze nie ?
Mostki do podcel mam z drutu miedzianego 10mm2 grubo zalane cyną . Do tego mostki do cel też tak samo . Tylko te kabelki do silnika tak jakoś słabo mi wyglądają . :roll:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Weź pod uwagę, że przyjmuje się gęstość prądu dla miedzi 10A/mm2.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Pykacz, suwmiarki w domu nie ma? :P



3.2mm = 8.4mm2 = AWG8
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Znalazłem http://www.modele.sklep.p...elicznikawg.pdf ale to wychodzi że przy 8AWG to cienki prąd można transportować (55A) ? Jak to się ma do "naszego" 10A mm2 ? Tas a w silniku to jakiej średnicy "drut" na cewkach jest ? Mierzyłeś może ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Drut ma 17x0.6, z tego co pamiętam.
Pykacz, a powiedz mi, czemu do pakietów Zippy 5Ah 40C dają przewód 'tylko' AWG8 :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Ale zippy mają jakieś 10cm. Opór przecież rośnie proporcjonalnie do długości.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

tas napisał/a:
Drut ma 17x0.6, z tego co pamiętam.
Pykacz, a powiedz mi, czemu do pakietów Zippy 5Ah 40C dają przewód 'tylko' AWG8 :)


A bo miedź droga i żałują gnidy jedne . :twisted: Znaczy z tej samej miedzi 2x więcej produktu wypuszczą . :roll: Z resztą po co więcej jak ja i tak to wszystko wywalam i grubsze daję . Cholera :roll: wiedzą co zrobię i dlatego małe przekroje dają cwaniaki jedne . :twisted:
 
 
Doctore 
początkujący


Wiek: 29
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Malbork
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

zeeltom napisał/a:
Weź pod uwagę, że przyjmuje się gęstość prądu dla miedzi 10A/mm2.

He?
Dotychczas wszędzie gdzie czytałem to ludziska mówią że 3A/mm2, z własnego doświadczenia wiem że taka wartość jest ok, no a te 10A/mm2 to chyba przy takich zippy co mają 10cm kabla :razz:
Ogólnie to rozchodzi się o spadek napięcia, jaki nam nie będzie przeszkadzał, bo jak zasilamy coś z 12V i po kablach zejdzie 2V to już niefajnie, ale przy np. 100V, to już nie takie straszne te 2V.
No ale jest też temperatura, bo jak będzie za duża to się izolacja stopi - wiadomo, w ogóle kable nie powinny być nawet ciepłe, co najwyżej letnie.

Pykacz napisał/a:
A bo miedź droga i żałują gnidy jedne

Raz miałem lutownice transformatorową za 30zł, była do kitu, robiła się gorąca, ale obudowa, nie grot, gdy już wykitowała i ją rozebrałem okazało się że pręt na wtórnym nie był miedziany, tylko pokryty miedzą, a w środku jakiś metal...
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Potwierdzam 10A/mm^2, oczywiście "linka". Przez 4 lata pracowałem w firmie produkującej przewody z wtyczkami i takie oznaczenia występują na wtyczkach przy kablu 1mm^2. Odpowiednio dla 1,5mm^2 było już 16A
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Mi się kiedyś kompletnie stopiły izolacje kabli od silnika zrobio się zwarcie między fazami i wytopiły mi dziure w torbie z bateriami. Nie wiem jaki prąd dokładnie ale mniej niż 30A bo na tyle mam bezpiecznik który ocalał a silnik znamionowy na 1000W.. Oczywiście to inna skala prądów ale podkreśla fakt że chińczycy zawsze oszczędzają na miedzi w tych kablach..
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Przecież po przewodach fazowych płynie impulsowy prąd i nie ma ciągłego obciążenia tak, jak jest to w przewodach sterownik - akumulatory.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Doctore 
początkujący


Wiek: 29
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Malbork
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

tas napisał/a:
Przecież po przewodach fazowych płynie impulsowy prąd i nie ma ciągłego obciążenia tak, jak jest to w przewodach sterownik - akumulatory.

A no rzeczywiście, racja, w poprzednim poście miałem na myśli kable zasilające, a przy tych do silnika to poziom 10A/mm2 jest wystarczający, moje niedoczytanie, tak to jest jak się co dwa posty robi coś innego :mad:
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 12 Lis, 2014   

Cytat:
Cholera :roll: wiedzą co zrobię i dlatego małe przekroje dają cwaniaki jedne . :twisted:

Pykacz, toż to jawny spisek. Na pochybel... :-)

Cytat:
Mi się kiedyś kompletnie stopiły izolacje kabli od silnika zrobio się zwarcie między fazami i wytopiły mi dziure w torbie z bateriami. Nie wiem jaki prąd dokładnie ale mniej niż 30A bo na tyle mam bezpiecznik który ocalał a silnik znamionowy na 1000W.


Prąd fazy "nieco" się różni od tego z aku, szczególnie przy niskich obrotach. Starczy włączyć amperomierz między fazę silnika i przyhamować silnik przy niskich obrotach i popatrzyć co się dzieje...

Generalnie jest prosty wzór na prąd fazy w stosunku do pwm i prądu aku:
Ifazy = Iaku / pwm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group