Kontroler FOC & Clark trasformation |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Coś mi mówi, że nie 100A, a 250A te fazy będą widzieć :>
Edit:
Nie musisz wymieniać przewodów, masz silnik w wersji już z odpowiednim okablowaniem.
Przecież tam są kable fazowe AWG8 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 30 Paź, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Moment będzie większy niż w niejednym samochodzie..
Ciekawe ile sekund będzie do setki |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Coś mi mówi, że nie 100A, a 250A te fazy będą widzieć :>
Edit:
Nie musisz wymieniać przewodów, masz silnik w wersji już z odpowiednim okablowaniem.
Przecież tam są kable fazowe AWG8 |
Jakoś cieniutko wyglądają . Jaki to przelicznik tych AWG wszystkich na mm2 ?
Z aku do sterownika mam 3x 6mm2 na odcinku 25cm w silikonie to powinno być dobrze nie ?
Mostki do podcel mam z drutu miedzianego 10mm2 grubo zalane cyną . Do tego mostki do cel też tak samo . Tylko te kabelki do silnika tak jakoś słabo mi wyglądają . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Weź pod uwagę, że przyjmuje się gęstość prądu dla miedzi 10A/mm2. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Pykacz, suwmiarki w domu nie ma?
3.2mm = 8.4mm2 = AWG8 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Znalazłem http://www.modele.sklep.p...elicznikawg.pdf ale to wychodzi że przy 8AWG to cienki prąd można transportować (55A) ? Jak to się ma do "naszego" 10A mm2 ? Tas a w silniku to jakiej średnicy "drut" na cewkach jest ? Mierzyłeś może ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Drut ma 17x0.6, z tego co pamiętam.
Pykacz, a powiedz mi, czemu do pakietów Zippy 5Ah 40C dają przewód 'tylko' AWG8 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Ale zippy mają jakieś 10cm. Opór przecież rośnie proporcjonalnie do długości. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Drut ma 17x0.6, z tego co pamiętam.
Pykacz, a powiedz mi, czemu do pakietów Zippy 5Ah 40C dają przewód 'tylko' AWG8 |
A bo miedź droga i żałują gnidy jedne . Znaczy z tej samej miedzi 2x więcej produktu wypuszczą . Z resztą po co więcej jak ja i tak to wszystko wywalam i grubsze daję . Cholera wiedzą co zrobię i dlatego małe przekroje dają cwaniaki jedne . |
|
|
|
|
Doctore
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 28 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Weź pod uwagę, że przyjmuje się gęstość prądu dla miedzi 10A/mm2. |
He?
Dotychczas wszędzie gdzie czytałem to ludziska mówią że 3A/mm2, z własnego doświadczenia wiem że taka wartość jest ok, no a te 10A/mm2 to chyba przy takich zippy co mają 10cm kabla
Ogólnie to rozchodzi się o spadek napięcia, jaki nam nie będzie przeszkadzał, bo jak zasilamy coś z 12V i po kablach zejdzie 2V to już niefajnie, ale przy np. 100V, to już nie takie straszne te 2V.
No ale jest też temperatura, bo jak będzie za duża to się izolacja stopi - wiadomo, w ogóle kable nie powinny być nawet ciepłe, co najwyżej letnie.
Pykacz napisał/a: | A bo miedź droga i żałują gnidy jedne |
Raz miałem lutownice transformatorową za 30zł, była do kitu, robiła się gorąca, ale obudowa, nie grot, gdy już wykitowała i ją rozebrałem okazało się że pręt na wtórnym nie był miedziany, tylko pokryty miedzą, a w środku jakiś metal... |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Potwierdzam 10A/mm^2, oczywiście "linka". Przez 4 lata pracowałem w firmie produkującej przewody z wtyczkami i takie oznaczenia występują na wtyczkach przy kablu 1mm^2. Odpowiednio dla 1,5mm^2 było już 16A |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Mi się kiedyś kompletnie stopiły izolacje kabli od silnika zrobio się zwarcie między fazami i wytopiły mi dziure w torbie z bateriami. Nie wiem jaki prąd dokładnie ale mniej niż 30A bo na tyle mam bezpiecznik który ocalał a silnik znamionowy na 1000W.. Oczywiście to inna skala prądów ale podkreśla fakt że chińczycy zawsze oszczędzają na miedzi w tych kablach.. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
Przecież po przewodach fazowych płynie impulsowy prąd i nie ma ciągłego obciążenia tak, jak jest to w przewodach sterownik - akumulatory. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Doctore
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 28 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Przecież po przewodach fazowych płynie impulsowy prąd i nie ma ciągłego obciążenia tak, jak jest to w przewodach sterownik - akumulatory. |
A no rzeczywiście, racja, w poprzednim poście miałem na myśli kable zasilające, a przy tych do silnika to poziom 10A/mm2 jest wystarczający, moje niedoczytanie, tak to jest jak się co dwa posty robi coś innego |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Śro 12 Lis, 2014
|
|
|
Cytat: | Cholera wiedzą co zrobię i dlatego małe przekroje dają cwaniaki jedne . |
Pykacz, toż to jawny spisek. Na pochybel...
Cytat: | Mi się kiedyś kompletnie stopiły izolacje kabli od silnika zrobio się zwarcie między fazami i wytopiły mi dziure w torbie z bateriami. Nie wiem jaki prąd dokładnie ale mniej niż 30A bo na tyle mam bezpiecznik który ocalał a silnik znamionowy na 1000W. |
Prąd fazy "nieco" się różni od tego z aku, szczególnie przy niskich obrotach. Starczy włączyć amperomierz między fazę silnika i przyhamować silnik przy niskich obrotach i popatrzyć co się dzieje...
Generalnie jest prosty wzór na prąd fazy w stosunku do pwm i prądu aku:
Ifazy = Iaku / pwm. |
|
|
|
|
|