ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontroler FOC & Clark trasformation
Autor Wiadomość
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Tylko że adapto to nie foc. Tak stwierdzono w tym wątku. A i na ES były porównania do sabvotona i ten drugi zdecydowanie bardziej polecany. Nie przypadkiem jest też, że 9C poleca je do "hubzilli"
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Jeszcze kwestia paru lat i wszyscy bedziemy miec sterowniki FOC (wektorowe) Cena produkcji jest praktycznie taka sama, różnią się tylko troche silniejszym procesorem, programem (i to jest największa rzecz) i dwoma czujnikami prądu które są już tanie jak barszcz. Jak znam życie to chińczycy zaczną produkować podróbki samych swoich sterowników jak sabvoton.
Buduje teraz rower ze zwyklym 9continent 14x4 i tez mam zamiar uzyc FOCa, wcale nie uwazam że jest to zbedny wydatek bo kontroler jest tak samo wazny jak silnik zwłaszcza jeśli chcemy z niego wycisnąć dużo więcej mocy niż normalnie, zwiększyć sprawność i zmniejszyć zużycie baterii. To naprawde się zwraca.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Miałem już kilka sterowników ale odkąd mam wektorowy to już inne sobie wybiłem z głowy .
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

sietaz napisał/a:
Tylko że adapto to nie foc.


Wg producenta to sterownik FOC (wektorowy). Poza tym na rynku nie ma drugiego tak kompletnego rozwiązania na rynku.
http://endless-sphere.com...php?f=3&t=37377
Jak podliczysz cene sabovtona 1000zl, CA 800zł (260USD), BMSa 400zł, ładowarki itd to cena wyjdzie podobna. A i tak nie będzie to mialo takich mozliwości jak adapto. Poza tym zobacz wielkość adapto mini i porównaj ją z wielkością innych sterowników o tej samej mocy.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Dla mnie ta cena jest nieakceptowalna . Wystarczy mi Sabvoton +EV computer + buzzerki i zmykam się w kwocie 1,4 tyś zł z przesyłką . Inne bajery są mi zbędne zwłaszcza za taką kasę dodatkowo .
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

De facto sabvoton leży pomiędzy małym adapto A dużym jeżeli chodzi o moc. Tylko, że duży adapto to 800 dolców - trochę dużo. Jeżeli ktoś lubi gotowe rozwiązania bez kombinatoryki to adapto jest tip-top. Jeżeli ktoś lubi rozwiązania DIY albo lubi tanio to weźmie sabvotona, da na kierownicę smartfona którym będzie również mógł sterować parametrami. Oczywiście nie będzie posiadać to wszystkich możliwości CA lub adapto, ale 90% użytecznych funkcji to zachowa. A tak naprawdę to cena sabvoton + bms + ładowarka + smartfon będzie dużo dużo niższa jak się odpowiednio poszuka
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

No właśnie Sabvoton ma opcję BT i zrzuca info na swój program do zarządzania. Tam jest wsio w ramce odbierane, więc jak ktoś się chce pobawić to może zrobić program jak Pikacz/CA na andka.
Nie trzeba żadnych zmian sprzętowych :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

sietaz napisał/a:
De facto sabvoton leży pomiędzy małym adapto A dużym jeżeli chodzi o moc.

Dlaczego ? Przecież można mieć i Sabvotona mocniejszego od Adapto .
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

A prędkość obrotowa silnika również? Z bt bywa różnie, nie da rady po kablu?

12 kw wyciągnie ten sabvoton? Ja wiem, że są mocniejsze, ale i cena idzie w górę
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

sietaz napisał/a:
A prędkość obrotowa silnika również? Z bt bywa różnie, nie da rady po kablu?

12 kw wyciągnie ten sabvoton? Ja wiem, że są mocniejsze, ale i cena idzie w górę

Dla tego Sabvotona co mam w tej chwili nie problem jest rozpędzić rower do 100km/h na kole 23 cale z tyłu i napięciu z 20s Li-po więc chyba nie trzeba więcej obrotów . A jeśli komuś za wolno to zawsze można ustawić flux wyżej niż 40A .Teoretycznie na w pełni naładowanej baterii 20s Li-po pod 13kW powinien podejść max przez 1min. A to już jest praktycznie aż nadto .
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Pią 05 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Sietaz, tak RPM, moce zadane, odczytywane, komendy błędów, wsio wszystko leci w ramce i do programu. Ramka jest nie kodowana, widać w RS logu całego hexa. Sterownik pluje tym po kablu na magistrali RS485 (na której właśnie pracuje BT) :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Nie zrozumieliśmy się Pykacz. Z ta prędkością obrotową to mi chodziło o to czy da daną daje sabvoton przez bt :wink: . Duży adapto ma peak Power 12 kw i ciekawi mnie jak do odnosi się do sabvotona, który ma chyba inaczej top rozwiązane - przez burst'a. Na ES'ie ludzie którzy śmigali na obydwu pisali, że sabvoton lepszy, ale w czym to już nie podawali
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Dopiero BT się załatwia więc na razie nie wiem jakie informacje sterownik wysyła do BT ale tas już naświetlił co i jak się dzieje . :grin:
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

przy zewnętrznej średnicy 3,2mm bez izolacji przekrój dla pojedyńczej żyły będzie wynosił ok. 8.3mm2

w poprzednim projekcie miałem żyły po 4mm2 i prądy z aku 55A i nic się nie grzało

obciążalność prądowa i średnice dla poszczególnych AWG

_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
Ostatnio zmieniony przez Śro 10 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

Od kiedy średnica żyły jest podawana w mm2?
Dla normalnej pracy przyjmuje się (dla miedzi) prąd 10A/mm2.
4mm2 i prąd 55A jest do przyjęcia, aczkolwiek przy dłuższej pracy może już się nieco grzać.
Co ciekawe, dla igelitu, temperatura pracy maksymalnie może osiągać 70 stopni ( w ścianie, pod tynkiem).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group