Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive |
Autor |
Wiadomość |
kazuk
początkujący

Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018 Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive
|
|
|
Witam
jeszcze nie nacieszyłem się poprzednim moim projektem a już zacząłem budowę drugiego
Pomysł powstał po zobaczeniu na allegro takiej ramy WHEELER
Jak widzicie na zdjeciu w ramie brakuje wahacza ( 2szt ). Z uwagi na to że na co dzień pracuje na ploterze frezującym CNC dorobienie takiego elementu nie stanowiło problemu. Znalazłem na necie jego wymiary i dorobiłem element z aluminium PA6 .
Musiałem również dorobić mocowania do starego dumpera który chwilowo będzie musiał mi wystarczyć
Całość wygląda tak
Jako napęd planuje zamontować silnik Go Swiss Drive. Silnik ten wymaga trochę przeróbek gdyż halotrony na zamontowane nie na stojanie tylko na płytce sterownika oraz nie posiada typowej osi z wycieciem do blokowania.
Na osi tylko z jednej strony są wycięte frezy.
postanowiłem dodatkowo pogłębić otwory i nagwintować je w korpusie ( standardowo są już te otwory bez gwintu i na głębokość ok 3mm )
do tak przygotowanej osi zaprojektowałem taki element który będzie nabity na frez i dodatkowo przykręcony do stojana dwoma śrubami M5 ( chwilowo wycięty ze sklejki ale docelowo będzie z twardego aluminium 10mm )
Tak to wygląda zamontowane na silniku
a tak wsadzony silnik w ramę
Silnik ma dość duże wyprowadzenie na przewody (owal o wymiarach 6x12mm )
Z danych na forum dowiedziałem sie że silnik według producenta pracuje na 25A. Na silniku było napisane ze jest do koła 28cali . Ja będę zaplatał koło 26 cali. Jaki byście polecili sterownik do tego silnika . Ile max bezpiecznie można mu dać napięcie i ampery? |
|
|
|
 |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator

Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 928 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018
|
|
|
NIezłyt warsztat masz i umiejętności żeby dorabiać takie komponenty:) |
|
|
|
 |
AOLEK
młodzik

Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018 Re: Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive
|
|
|
kazuk napisał/a: |
Z danych na forum dowiedziałem sie że silnik według producenta pracuje na 25A. Na silniku było napisane ze jest do koła 28cali . Ja będę zaplatał koło 26 cali. Jaki byście polecili sterownik do tego silnika . Ile max bezpiecznie można mu dać napięcie i ampery? |
Ja go mam założonego na kole 26" opona 2,5" sterownik gt1500 ustawiony na 30A bateria 13s moja waga 114kg
W styczniu zrobiłem 1 próbę prędkości. Wyszło V 56km/h zmarznięte ręce i banan na twarzy. |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
 |
kazuk
początkujący

Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018 Re: Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive
|
|
|
AOLEK napisał/a: | kazuk napisał/a: |
Z danych na forum dowiedziałem sie że silnik według producenta pracuje na 25A. Na silniku było napisane ze jest do koła 28cali . Ja będę zaplatał koło 26 cali. Jaki byście polecili sterownik do tego silnika . Ile max bezpiecznie można mu dać napięcie i ampery? |
Ja go mam założonego na kole 26" opona 2,5" sterownik gt1500 ustawiony na 30A bateria 13s moja waga 114kg
W styczniu zrobiłem 1 próbę prędkości. Wyszło V 56km/h zmarznięte ręce i banan na twarzy. |
Mówisz o czymś takim.
link aliexpres 1
link aliexpres 2
Jak się w takich regulatorach ogranicza maksymalny prąd ?
A co sadzicie o takim sterowniku?
link ali |
|
|
|
 |
Elektrotonus
prezes Łukasz R


Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
kazuk
początkujący

Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
A jak zmienia się sposób sterowania z manetki na czujnik PAS ?
oraz czym zmieniamy siłe wspomagania.
musi być do tego jakiś specjalny sterownik na kierownicę ? |
|
|
|
 |
kazuk
początkujący

Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
Arbiter napisał/a: | NIezłyt warsztat masz i umiejętności żeby dorabiać takie komponenty:) |
Jakby ktoś coś potrzebował to służę pomocą .
głownie pracuje na materialach typu pleksi, dibond i PCV oraz blacha aluminiowa.
Nie mam możliwości obróbki stali
z PCV grubości 10mm mozna sobie na przykład zrobić taki koszyczek do baterii
a z blach 2mm taką przykładowo obudowę baterii
 |
|
|
|
 |
djmarcin56
prezes

Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
Ja używam silnik na 35A max póki jest pogoda koło zera, był trochę cieply, jeździłem po górkach stromych w lesie i było ok ale jak przyjdzie ciepło to pewnie trzeba będzie trochę z prądu zejść, napięcie max miałem z 12s to jakieś 45km/h i z 10s to 37km/h na samej manetce. Więcej ten silnik raczej nie wytrzyma niż 1,5kw, docelowo baterie będe miał na 14s ale prąd ogranicze, żeby się nie grzał i kable mam 12awg fazowe oraz z baterii.
Co do zabezpieczenai to ty masz taki frez a jak mam spłaszczenie na osi na jakieś 4mm szerokości nie do samego silnika .
Uważaj na tarcze jak będziesz przykręcał, normalne śrubki są za długie i wkrecisz je w łożyska i nie będzie się obracał, trzeba je spiłować trochę oraz gwint jest przelotowy i krótki przez co delikatny |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
 |
Bajoniks
młodzik

Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 91 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | Co do zabezpieczenai to ty masz taki frez a jak mam spłaszczenie na osi na jakieś 4mm szerokości nie do samego silnika . |
IMG_20180316_192059.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 288 raz(y) 251,66 KB |
|
|
|
|
 |
djmarcin56
prezes

Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
Tak właśnie takie, dzięki za foto Bajoniks |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
 |
smdrwf12300
młodzik

Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
@kazuk : widzialem te ramy jeszcze w nizszej cenie na znanym portalu aukcyjnym wlasnei bez wahaczy i to mnie z tego co pamietam mocno zastanowiło . Nie pamietam juz gdzie to znalazlem ale te ramy mialy jakies wady fabryczne i wheller juz ich nie montuje w rowerach ( zeby nie było że jakaś kampania to od razu mowie ze sam przez pare lat jezdziłem na ramie Wheeler 20 ). I druga sprawa : wszytkie ramy z akctiv pivotem ( w tej ramie ze wzgledu na patent "łamanie" nie jest w osi koła tyko przesuniete ) nie za bardzo nadaja sie do obciązania ich dużą masa w kole ... pewnie to bedzie pracować tylko nie tak jak to zaprojektowano . Ja w Rampie 20 który chyba jest jedno zawiasowy z tego co pamietam miałem fatalny efekt przy hamowaniu na stromych zjazdach ... nie przyjemne wrecz niebezpieczne skoki tylnego koła ... z kolem bez silnika ten objaw parawie nie występował. |
|
|
|
 |
kazuk
początkujący

Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
smdrwf12300 napisał/a: | @kazuk : widzialem te ramy jeszcze w nizszej cenie na znanym portalu aukcyjnym wlasnei bez wahaczy i to mnie z tego co pamietam mocno zastanowiło . Nie pamietam juz gdzie to znalazlem ale te ramy mialy jakies wady fabryczne i wheller juz ich nie montuje w rowerach ( zeby nie było że jakaś kampania to od razu mowie ze sam przez pare lat jezdziłem na ramie Wheeler 20 ). I druga sprawa : wszytkie ramy z akctiv pivotem ( w tej ramie ze wzgledu na patent "łamanie" nie jest w osi koła tyko przesuniete ) nie za bardzo nadaja sie do obciązania ich dużą masa w kole ... pewnie to bedzie pracować tylko nie tak jak to zaprojektowano . Ja w Rampie 20 który chyba jest jedno zawiasowy z tego co pamietam miałem fatalny efekt przy hamowaniu na stromych zjazdach ... nie przyjemne wrecz niebezpieczne skoki tylnego koła ... z kolem bez silnika ten objaw parawie nie występował. |
Za rame dałem 290 z przesyłką więc chyba za bardzo nie przepłaciłem. To są ramy z modelu z 2006r więc na 100% już ich nie stosują |
|
|
|
 |
ravkill
brygadzista sir :)

Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 20 Mar, 2018
|
|
|
Jak byś dorabiał te wahacze komercyjnie, to byś zarobił na falcona....Sam się zastanawiałem nad tą ramą.... |
|
|
|
 |
kazuk
początkujący

Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018
|
|
|
ravkill napisał/a: | Jak byś dorabiał te wahacze komercyjnie, to byś zarobił na falcona....Sam się zastanawiałem nad tą ramą.... |
Właśnie dorabiam koledze z forum , tylko że musimy je przeprojektować na skok 215mm.
Wysłałem mu wzór zrobiony ze sklejki w celu przymiarki.
tak wygląda mój wahacz z kpl montażowym.
 |
|
|
|
 |
Cruiser
brygadzista

Wiek: 30 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Świetna robota , widać żę masz smykałkę do takich rzeczy , ja z takim warsztatem nie zawracał bym sobie głowy stalowym falconem tylko zaprojektował i wykonał własną ramę z aluminum albo spawaną jak falcon albo może pomyśleć na modułowo skręcaną na śruby z klejem ,możliwości jest masa , ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia |
|
|
|
 |
|