|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik 24v z magmy zrobił puf przy pierwszym podłączeniu. |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2014 Sterownik 24v z magmy zrobił puf przy pierwszym podłączeniu.
|
|
|
Okablowanie podpięte zgodnie z instrukcja, czyli silnik 350W pod kabelki niebieski i żółty, zasilanie pod czerwony i czarny ( zgodnie z biegunowością oczywiście) + manetka pod złącze manetki. Kabelki stacyjki nie były zwarte. Przy podłączeniu pakietu li-po 33v 10ah do sterownika błysnęło, przywędziło końcówkę złącza i kawałek kabla zasilającego ( solidny 5mm).
Lekko się zdziwiłem - co prawda sterownik jest dedykowany na 24v ale jeżdżę na tym pakiecie na sterowniku też dedykowanym pod 24v z silnikiem przekładniowym MY1016Z3 350w i spokojnie znosi lekko większe napięcie. Rozkręciłem sterownik, wewnątrz lekki swąd i dymek ale nie widzę żeby coś było spalone:
http://www.fotosik.pl/pok...63b152cbda.html
http://www.fotosik.pl/pok...32097af89c.html
Czarne elementy zaniesione na czerwono łączyła blaszka ( radiator?) może to ona była przyczyną zwarcia?
http://www.fotosik.pl/pok...0189c1f843.html
http://www.fotosik.pl/pok...fcc15fc4c6.html
http://www.fotosik.pl/pok...f3f2c4f90e.html
Nie jestem elektrykiem, poratuje mnie ktoś doświadczony i powie co z tym fantem zrobić? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2014
|
|
|
Omomierz w łapki i trzeba mierzyć od strony zasilania. Szukać zwarcia.
A może tylko kondensator się naładował przy pierwszym podłączeniu? Sprawdzałeś drugi raz? |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2014
|
|
|
Na 33v tylko raz - przyfajczyło mi końcówkę złącza baterii na tyle solidnie ze straciła kształt - końcówka męska ma stopione z 2 mm. Złączkę udało się uratować i spiąć dosyć siłowo z resztą kabelków z pakietu. Zapasowych złączy chwilowo nie mam a potrzebuje baterii do drugiego roweru na dojazdy do pracy. Później spróbowałem odpalić wszystko na pojedynczej pakiecie HC 14.8v naładowanym na max (coś w okolicach 16.5v) - tu było bez iskry ale silnik nie reagował na manetkę (na zwartej stacyjce) więc przypuszczam że albo napięcie jest za małe dla sterownika albo padł bo silnik po podłączeniu bezpośrednio do pakietu rusza bez problemu.
Właśnie doczytałem ze ten sterownik odcina zasilanie przy 20v więc nic dziwnego że nie rusza przy 16.5v. Jeśli na fotkach nie widać nic niepokojącego to postaram się załatwić omomierz i sprawdzić sterownik jak radzisz. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2014
|
|
|
Trzeba zacząć od sprawdzenia, czy nie ma teraz zwarcia na kablach zasilających. Jeśli nie, ma można podłączyć zasilanie 24V i sprawdzić, czy na kablach do manetki będzie 5V zasilania. Jeśli nie, będzie trzeba sprawdzić wszystkie elementy od strony +24V, ewentualnie, czy masa jest ciągła.
Kup sobie jakiś prosty uniwersalny miernik cyfrowy za 20 zł, przyda się na później |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|