BMS funkcja RESETU |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014 BMS funkcja RESETU
|
|
|
Może ktoś się już zmagał z problemem odcięcia zasilania przez BMS. Otóż, BMS odcina zasilanie w trakcie jazdy gdzieś w środku lasu bez gniazdka i teraz w jaki sposób go zresetować w drodze bez rozpinania przewodów, tak żeby ponownie podawał napięcie na sterownik. Jak na razie jedyna opcja to podpięcie ładowarki(niestety nie w lesie ). Trochę wymieniłem korespondencji z producentem ale jego wiedza i pomoc jest zerowa. Trochę pogrzebałem w sieci i jedyna pomysł jaki znalazłem to chwilowe mostkowanie wyjścia z baterii z wejściem ładowania(podobno działa http://endless-sphere.com...p?f=14&t=26121) Może ktoś już przerabiał temat i ma inny pomysł???? Ja mam akurat taki BMS http://www.batterysupport...-bms-p-276.html ale myślę że rozwiązanie może się tyczyć większośći BMS-ów. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
BMS pracuje na minusowej gałęzi zasilania - wystarczy mieć bezpiecznik nad prądowy zamontowany na minusie od baterii i problem z głowy. Można sobie resetować BMSa, a bezpiecznik nadal chroni instalację. Na mojego BMSa działa bardzo dobrze. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
Trochę się boje tego rozwiązania gdyż producent opisuje cała procedurę podpięcia tego BMSa i ewentualne inne podpięcie (pewnie także i kolejności) wiąże się z uszkodzeniem BMSa. Co do bezpiecznika na gałęzi minusa też o tym kiedyś myślałem przy składaniu wszystkiego w całość, tylko ta procedura podpinania mnie zniechęciła do wpięcia go w minus. Tas co z soft startem? Gdzie go wpinałeś? Chyba że miałeś dwa bezpieczniki jeden przed sterownikiem z soft startem a drugi bez soft startu przed BMSem? |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
No ale softstart przy BMS? Po co
Nie ma potrzeby. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
No nie wiem czy nie ma potrzeby, raczej taka potrzeba jest, jak się kondziory w sterowniku rozładują do zera to myślę że poleci piękny pik prądowy w trakcie załączenia bezpiecznika na gałęzi minus BMSa. Tak że BMS się pewnie znowu zblokuje czyli resetowanie do bólu ? |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
No nie wiem, ja to przełączałem i nie było takiego czegoś. Zresztą można dać taki mały pstryczek na rezystor. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
Jak nikt więcej nie doradzi w temacie i znowu dopadnie mnie zadziałanie zabezpieczeń w BMSie to przeniosę bezpiecznik na gałąź minusa i zobaczę co się będzie robić(może się nie spali BMS), ale wpierw sprawdzę zwarcie wyjścia z baterii z wejściem ładowania przez mały rezystor. Wtedy wystarczyło by dorobienie małego wciskanego guziczka i problem byłby rozwiązany. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
A nie łatwiej taki zawodny BMS odpiąć i jechać bez ? Bo jak 'zglupial' raz to zglupieje kolejny raz.:-) |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014
|
|
|
Lepiej nie odpinać spełnia swoją rolę, nie zawodzi. Ostatnio trochę się bawię sterownikiem z wymienionymi tranzystorami i mocno przeciążam silnik przez co płyną ogromne prądy, przy rozładowaniu baterii powyżej 60% nie jest już skutecznie oddać tak ogromnych prądów bez spadku napięcia na ogniwach i włącza się już zabezpieczenie. Radości z mocy jest wiele jednak pojawiły się inne problemy czyli załączanie się zabezpieczenia w BMSie. Dlatego fajnie by było to resetować i kontynuować jazdę z manetką przekręconą do połowy |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014
|
|
|
Jesli eksploatujesz ekstremalnie na granicy zadzialania BMS i taki styl jazdy masz zamiar kontynuowac, to w praktyce moze sie to skończyć problemem gdy na drodze, pod górę nagle zablokuje Ci się napęd. I nie chodzi o reset gdy np. na elementach BMS będzie wysoka temperatura. Dlatego praktyczniej jest włączyć 'poczciwe' buzerki bez autoograniczania BMS. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 10 Sie, 2014
|
|
|
Po jakim czasie tobie BMS odcina zasilanie sterownika mógłbyś coś napisać.
Może to świadczyć o tym że masz rozjechane baterie w pakiecie i przydało by się każdą celę osobno naładować jeżeli będzie się to powtarzać to znaczy że masz jakieś słabe ogniwo w pakiecie.
BMS w 3 przypadkach rozłączy tobie pakiet:
1) napięcie spadło poniżej napięcia odcięcia pakietu
2)napięcie na którejś celi spadło poniżej granicznego napięcia
3)Prąd przekroczył prąd zabezpieczenia akumulatora.
Pakiet tobie się zresetuje jak odłączysz od niego obciążenie
Możesz włącznik wstawić ale w minus za układem BMS albo w PLUS |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Sie, 2014
|
|
|
W 4-tym gdy jest przekroczona temperatura ogniw lub tranzystow/radiatora. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 10 Sie, 2014
|
|
|
Teraz już wiem że u mnie problem odcinania spowodowany jest przez zbyt wysoki prąd musi być powyżej 60A, myślałem na początku że problem jest z rozładowującą się baterią jednak ostatnio to zweryfikowałem i odcięcie nastąpiło przy rozładowaniu 15%. Niby na tyle jest ustawione zabezpieczenie w BMSie. Co do cel rozładowują się idealnie, ostatnio jeździłem spokojniej, odcięcie nie nastąpiło, dopiero zadziałało odcięcie w sterowniku przy 52V(bateria prawie wyjechana do 0). Problem jest przy hardcorowej jeździe w terenie i ciśnięcie w górę z chwilowego zatrzymania. Obecnie jedyny sposób na reset tego BMSa to fizyczne rozpięcie obciążenia. Wtedy wraca do pracy, najśmieszniejsze jest to że ten BMS widzi obciążenie w sterowniku nawet gdy jest wyłączony sterownik na stacyjce (jest to dziwne pobór jest w zasadzie zerowy ). Nie pomaga rozpinanie minusa z baterii. Nie zdążyłem jeszcze sprawdzić opcji mostkowania wyjścia z baterii z wejściem ładowania, to będzie ostania rzecz do sprawdzenia(to następnym razem gdy się przytrafi przygoda z zadziałaniem zabezpieczenia). Fajnie by było dorobić jakaś szybką opcję resetu przez wciśnięcie guzika. Widzę ją w opcji chwilowego mostkowania wyjścia z ładowania z wyjściem z baterii, niestety muszę to jeszcze zweryfikować w praktyce. Rozpinanie złącza nie jest uciążliwe ale jednak trwa. Ostateczna rzecz jaka jeszcze chodzi mi po głowie to modyfikacja BMSa i miejsca pomiarowego przez zwiększenie prądu powyżej 60A(choć wolał bym tego nie robić tak przynajmniej coś ogranicza człowieka przed usmażeniem silnika), ewentualnie przerobienie sterownika do wartości fabrycznych To chyba tyle. Jak ktoś ma dobrą radę na reset BMSa to proszę o info |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2014
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Rozpinanie złącza nie jest uciążliwe ale jednak trwa. |
Daj pożądny stycznik , przełącznik lub cokolwiek takiego - nawet popularną S-kę instalacyjną na dwa tory - klik, klik i jedziesz dalej... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | BMS pracuje na minusowej gałęzi zasilania - wystarczy mieć bezpiecznik nad prądowy zamontowany na minusie od baterii i problem z głowy. Można sobie resetować BMSa, a bezpiecznik nadal chroni instalację. Na mojego BMSa działa bardzo dobrze. |
niestety TAS twoje rozwiazanie nie działa na bms z nexuna. Daje bezpiecznik między baterie a pole B- w bms, resetuje i nic nie działa. Dopiero podpięcie ładowarki ponownie aktywuje całość. |
|
|
|
|
|