ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakiej mocy silnik ?
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014   

Ostatnio zrobiłem taki myk że przewierciłem dziure w klamce hamulca hydraulicznego i umieściłem tam ten kontrakton:
http://www.tme.eu/pl/details/kms-25/kontaktrony/#
(trzeba tu uważać by nie naruszyć zbiorniczka z olejem) wraz z małym magnesem tak że całości wogóle nie widać. Wszystko działa bardzo dobrze.
 
 
ataman 
początkujący


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014   

zeeltom napisał/a:
Zawsze możesz przykleić do dźwigni kawałek magnesu i kontaktron, albo hallotron.


Znalazłem na aliexpress takie czujniki : http://www.aliexpress.com...1872462748.html

Czy może ktoś znalazł cos podobnego na jakiejś polskiej stronie ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014   

To jest zwyczajny kawałek plastiku z włącznikiem chwilowym. wymiary nie pasują do klamkomanetek Shimano LX, ani XT. Więcej nie sprawdzałem bo podczas przeróbki mi cały popękał. Ogólnie lipa jak za 40zł
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ataman 
początkujący


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014   

Nie rozumiem trochę, a co tu do czego ma pasować ?

a co powiecie o tyym ? : http://www.aliexpress.com...1117551236.html

Kombinuje trochę, bo wiem że są takie na linkę ale one sa na kable 3-żyłowe: 2 x zasilanie + sygnał (a kontrolery mają wyjścia na hamulce 2-żyłowe) i wymagaja podłączenia do zasilania najlepiej z manetki, a więc trzeba ciąć izolacje kabla manetki a tego chciałbym uniknąć.
Ostatnio zmieniony przez ataman Śro 03 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014   

Klamkomanetka (wymienione modele) się łamie góra/dół do zmiany biegów i nie zamocujesz tego czujnika. Dla mnie to akurat ważne, bo takie miałem :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ataman 
początkujący


Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

ataman napisał/a:
Nie rozumiem trochę, a co tu do czego ma pasować ?


a co powiecie o tyym ? : http://www.aliexpress.com...1117551236.html

Może mi ktoś odpowie ?
Ostatnio zmieniony przez Nie 07 Wrz, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
corniak 
początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   Re: Jakiej mocy silnik ?

Mocy nigdy za wiele - bierz najmocniejszy na jaki Cię stać:)
_________________
Kolczyki z diamentami
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Co do klamek hamulcowych to w słabym rowerze z czujnikiem nie warto inwestować. Ja mam continenta na tyle sterownik 45A. Nalatałem około 4 tys km i kabel się obijał o ostrą szpile przegwintowaną. Stacyjka z tyłu w skrzynce z przodu v-brake akurat miałem wyregulować klocki i przekręciłem śrubę więc miałem pojechać na uczelnie i potem wejść do sklepu kupić nowe klocki. No ... jadę sobie tak po osiedlowej drodze piaszczystej dziury jak piorun tak koło 20 i tu nagle rower mi wyrywa do przodu. Ja mówię co jest, macham manetką nerwowo i nic stacyjka z tyłu hamulca z przodu nie ma a do tego dziury a prędkość rośnie. Hamulce z tyłu za słaby aby zatrzymać rower. wyjechałem na asfalt i przy 55km/h wyłączyłem stacyjkę. Od tego czasu zrobiłem 2 rzeczy - zainstalowałem klamki z czujnikiem, nigdy nie wsiadam na rower, który ma tylko jeden hamulec sprawny.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Z tego powodu winien być również dostępny wyłącznik główny, odcinajacy fizycznie plus zasilania a nie tylko blokady niskoprądowe.I to umieszczony tak aby w czasie jazdy dało się wylaczyc 1 ręką.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

To są takie, że trzeba dwoma rekami? :D
A może coś na zasadzie zrywki, jak stosuje się w łódkach?
Przyda się, gdy rower wysadzi cię z siodła ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

glebor napisał/a:
nagle rower mi wyrywa do przodu.

Spotkałem się z doniesieniami o takim zachowaniu niezależnie od elementów w rowerze i się okazuje, że przyczyną była awaria przewodu sterownik-manetka.
Jeśli wtyczka podczas pracy wypnie się lub poluzuje (lub przewód się przetrze/uszkodzi) - to sterownik da pełen gaz.
Dlatego tak ważne jest aby lutować wszystkie przewody i absolutnie nie stosować żadnych złączek na żadnym przewodzie w rowerze (szczególnie w tych mocniejszych konstrukcjach) :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Jeśli wtyczka się wypnie, to odetnie też sygnałowy, to jakim cudem sterownik da pełny gaz?
Manetka nie daje pełnego napięcia 5V, bo większość kontrolerów traktuje to jako uszkodzenie i nie uruchamia silnika. Jedynie urwanie rączki z magnesami powoduje, że na sterownik idzie połowa napięcia z hallotronu.
Miałem taki przypadek pełnego gazu, ale to było w silniku DC, gdy w kontrolerze spalił się tranzystor wykonawczy.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

zeeltom napisał/a:
To są takie, że trzeba dwoma rekami? :D

W domyśle łatwo, jadąc na rozpędzonym rowerze. A nie wyłącznik umieszczony tak że nie da się siegnąc, jest pod jakąś osłoną, z tyłu itp.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Ktoś tam prowadził dochodzenie i wyszło, że w specyficznych warunkach odłączenie GND od pracującego halla powoduje pojawienie się napięcia na jego wyjściu. Mnie się tak nie stało, ale w miejscowości obok bajkerowi się tak stało, uratowały go krzaki przy drodze. Kontrola ujawniła luzy na złączce manetki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

hmm, jakby bajk 12kW stwierdzil, że chce sobie pojechać pełną mocą to faktycznie trzeba zamontować jakiś wyłącznik awaryjny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group