ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Agregat prądotwórczy / generator
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   Agregat prądotwórczy / generator

Na dłuższe trasy przydałby się mały agregacik - czyli z roweru elektrycznego zrobiłaby się hybryda.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką konstrukcję fabryczną o mocy rzędu 200-300W, na benzynę lub inny gaz? Jaką pojemność powinien mieć silnik przy takiej mocy?
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Chciałeś agregat zamontować na rowerze? Pamiętam jak na tratwie mieliśmy agregat coś takiego tylko pod inną marką, ale przecie to jeden chińczyk składał. Obciążając go wyrzynarką blisko 400W silnik nieźle zwalniał i zaczynał kopcić, nie wyobrażam sobie jak on miałby pracować przy tych deklarowanych 780W. Także jak kupować to z podwójnym zapasem energii.
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Agregat moze sie przyda w miejscu postoju gdzie nie ma 230V. I wtedy podladowac pakiet aku.
W czasie jazdy NA ROWERZE trudno mi to sobie wyobrazic..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Patriko napisał/a:
Chciałeś agregat zamontować na rowerze? Pamiętam jak na tratwie mieliśmy agregat coś takiego
To chyba najbardziej popularny rozmiar - ja bym wolał max pół tego.
WojtekErnest napisał/a:

W czasie jazdy NA ROWERZE trudno mi to sobie wyobrazic..
Dlaczego trudno? Jedziesz sobie, a z tyłu lub z przodu (albo między nogami :mrgreen: ) coś Ci pruka...

Można by połączyć silnik od kosy i silnik DC w roli prądnicy - ale prościej kupić. Tylko gdzie?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

To sie sie raczej energetycznie NIE zgadza. Bo taki generator nie da tyle prądu 230 -》 zasilacz 36-48 V kilkanascie amper w czasie jazdy.
No i PALIWO wozic rowerem, nie pasuje....
drugi aku to co innego..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Czw 04 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Wiem, wiem, że zachowałem się tak, jakbym zepsuł powietrze w salonie.
Ale właśnie aby osłabić gromy użyłem określenia "hybryda" :razz:

BTW: Skuter, w którym dwa silniki (spalinowy i elektryczny) napędzają bezpośrednio koło/koła jest hybrydą - czy nie?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Tak naprawdę najpierw trzeba okreslic CEL i BAZE. Jesli celem jest nim TYLKO wiekszy zasięg no to lepiej dodac pare/nascie aku i 2-3 wagi wiecej.
A baza to typ pojazdu. Rower klasyczny nie ma fizycznie miejsca na efektywne hybrydowe napędy.
Dlatego albo jeden wiekszy aku albo dwa mniejsze + podreczna mala ladowarka aby po trasie odpoczywajac w knajpce/skkepie - gdziekolwiek się podladowac.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Ja kminiłem trochę inną opcję mianowicie użycie silnika stirlinga jako prądnicy, która doładowywała by aku. Miało by to sens oczywiście tylko przy małej konsumpcji energii. Większa efektywność i mniejszy hałas. W teorii przy dużych dystansach super, ale to tylko teoria bo silnik ten lepiej działa w niskich temperaturach i pytanie jak znosi wibracje, a na dodatek dość drogi
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Rower z silnikiem spalinowym??? To nie to forum :P
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Ten agregat to dwusuw, strasznie smrodzi i pali bardzo dużo jak na moc wyjściową.

Honda robi takie malutkie generatory, w szczególności te starsze mają małe moce, są czterosuwowe i stosunkowo ciche jak na generator.

Co nie zmienia faktu, że juz lepiej byłoby założyć drugi silniczek spalinowy i po prostu zrobić sobie motorower....
_________________
No i jest :)
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Wbrew pozorom pomysł jest dobry, tylko potrzebny jest lekki silnik i prądnica. Można pójść w silniki modelarskie, ale ich ceny są wysokie, zapotrzebowanie na paliwo pewnie także spore.
Od razu uprzedzam uwagi - silniki modelarskie występują także jako "benzynowe", tj. przystosowane do spalania benzyny (nie mieszanki nitro + olej); są też 4-suwowe.
Aby ten projekt mógł być uzasadniony ekonomicznie, to potrzebny jest silnik o mocy rzędu 200-300W pracujący ciągle i darmowe albo bardzo tanie paliwo. Takiego paliwa jest cały ogrom, tylko silników komercyjnych mało. Stirling to jedna z możliwości.

Pamiętajcie, że nawet autobusy dalekobieżne mają silniki spalinowe sprzężone z prądnicą elektryczną i dopiero silnik elektryczny napędza koła, więc coś w tej koncepcji musi być :wink: . Mając generator można obniżyć wagę aku (zastosować o dużym prądzie rozładowania i małej pojemności). Zasięg przy nawet niezmienionej masie może być praktycznie nieograniczony.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Szukaj - a znajdziesz.
Generator Portable 8 in 1 Aukcje na ebay-u
Przy okazji można koła podpompować, naładować komórkę ...
Cena całkiem rozsądna - żeby tylko moc była nieco większa.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Osobiście czekam na cudowną technologię ogniw Peltiera/Seebecka - mam nadzieję, że nareszcie wypuszczą z magazynów ogniwa o sprawności konwersji ciepła na elektryczność wynoszącej min. 10-15%.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

MARCIN napisał/a:
Wbrew pozorom pomysł jest dobry, ......
Aby ten projekt mógł być uzasadniony ekonomicznie, .....

Pamiętajcie, że nawet autobusy dalekobieżne mają silniki spalinowe sprzężone z prądnicą elektryczną i dopiero silnik elektryczny napędza koła, więc coś w tej koncepcji musi być :wink: . Mając generator można obniżyć wagę aku (zastosować o dużym prądzie rozładowania i małej pojemności). Zasięg przy nawet niezmienionej masie może być praktycznie nieograniczony.

A ja jednak sądzę ze zdecydowanie NIE. To jest jednak rower i celem jest dluzsza jazda, wiec wykluczam dodatkowy silnik i jeszcze plynne paliwo....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
MARCIN napisał/a:
Wbrew pozorom pomysł jest dobry, ......
Aby ten projekt mógł być uzasadniony ekonomicznie, .....

Pamiętajcie, że nawet autobusy dalekobieżne mają silniki spalinowe sprzężone z prądnicą elektryczną i dopiero silnik elektryczny napędza koła, więc coś w tej koncepcji musi być :wink: . Mając generator można obniżyć wagę aku (zastosować o dużym prądzie rozładowania i małej pojemności). Zasięg przy nawet niezmienionej masie może być praktycznie nieograniczony.

A ja jednak sądzę ze zdecydowanie NIE. To jest jednak rower i celem jest dluzsza jazda, wiec wykluczam dodatkowy silnik i jeszcze plynne paliwo....

Opisywane rozwiązanie oczywiście ma rację bytu, ale potrzebne jest tanie paliwo. Wspomniałem o tanim lub darmowym paliwie i w tym przypadku chodziło akurat o paliwo stałe :razz: .
Dostępne w handlu urządzenia nie nadają się do rowera, ale pomyślcie o agregacie o wadze do 4 kg i darmowym ładowaniu. To byłoby lepsze od akumulatora - brak ładowania w domu, czyli brak czekania i zero poboru energii z sieci. Zobaczymy, co powiecie, jak w końcu da się kupić ogniwa termoelektryczne o stosunkowo wysokiej sprawności :razz: .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group