ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MASCHINE na dużych kołach 29"
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

No jak przejdzie okres fascynacji to zacznie się okres rozsądku w użytkowaniu :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

Przy twojej wadze i wadze maszyny to będziesz miał problemy z tylnym kołem przy zaplocie na jeden krzyż i szprychach 2.2mm ... koło nie będzie miało sztywności w terenie.Zmień zaplot lub zmień szprychy na 3.5mm.Możesz podać wagę pojazdu gotowego do jazdy ?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

Rowerek piękny, nie wiem czemu ale z tych na tej ramie Twój jest najładniejszy.
NIe rozumiem tylko po jakiego grzyba Ci kołą 29 ??
Przecież to same wady.
Nie lepiej było zastosować szybszy silnik i mniejsze koło? Dzięki temu zyskał byś przynajmniej sztywność koła i wytrzymałość obręczy ( a także walory wizualne by siępoprawiły ) a tak nie masz nic bo koło duże i przez to słąbsze a moment jest zabijany właśnie przez duże koło. Dziwne podejście do konstrukcji.
Niemniej jednak życzę duuużo wiatru we włosach :wink:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
andy 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 21
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014   

Zaplot koła jest na prawdę pancerny. Nie pisałem w żadnym momencie tutaj o zaplocie ogółem czy jest słaby czy nie. To zweryfikuje czas.

Dziś byłem w rowerem serwisie. Fajnie, bo był kumaty sewisant. Ile mu to trwało ? 10 min ?

Nawet koła nie trzeba było zrzucać, podokręcał szprychy i bicie ustało. Idzie teraz w osi.

Moje obawy odnośnie skrzywionej rafki po upadku okazały się bezpodstawne. I dobrze. Po takim strzale cała konstrukcja obroniła się silną ręką. To cieszy, bo choroby wieku dziecięcego przy takich projektach to codzienność.

Zamontowałem dziś czujkę. Rower na pełnym gazie idzie 65 km/ h. Przypominam, że ważę 105 kg, a cały bike jakieś 36 kg. Sąsiad który waży 70 kg jak wsiadł wyciągnął 73 km/h co potwierdził świeżo zamontowany i skalibrowany licznik. ( na prostym, nie z górki :) )

MixhaL: gdybyś miał prawie dwa metry wzrostu i moją wagę może inaczej byś podchodził do tematu. Ja po prostu "śmiesznie wyglądam" na małych kołach 26". Można wtedy zaobserwować swego rodzaju swoisty dysonans.

Poczytaj trochę w sieci jak zachowuje się duże kolo 29" w terenie. Jest gdzieś w sieci nawet cały art. Mai Wloszczowskiej naszej mistrzyni, w którym chwali walory dużego koła. I uwierz nie chodzi tutaj o prędkość ani o sztywność koła. Mi te 65 km/h wystarczy. Oczy łzawią, szum w uszach po co mi więcej ? :) Jest pięknie.
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014   

im większe średnice tym nierówności lepiej są pokonywane i mniej odczuwalne! następuje również wg moich doświadczeń lepszy efekt żyroskopowy i bez trzymanki mogę nawet ósemki kręcić na dużym kole. :mrgreen:
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014   

andy ... jeżeli po położeniu roweru w zakręcie tylne koło ci się "rozcentrowało" to mówienie o "pancernym zaplocie" jest mocno orginalne :) .Zobacz ten wętek http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1881 jest tam parę ciekawych wypowiedzi o zalocie tylnego koła z silnikiem.Orginalne obręcze z kasetami są zaplatane na 2 lub 3 krzyże ... jak wiedziesz w wertepy pełne kamieni z tym zaplotem na 1 krzyż to lepiej miej klucz do szprych przy sobie bo daleko nie ujedziesz .
 
 
andy 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 21
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

smdrwf12300: przeczytałem ten temat z linka. Ty tych motorowych szprych pewnie nie dokręcałeś wcale od maja jak pisałeś w temacie ? ;)

Jak byś przeczytał CALY MÓJ TEMAT to byś też doczytał, że mój rower jest świeżo postawiony i myka kilka dni, zrobiłem już ok 200 km i chyba normalną rzeczą przy dotarciu jest docentrowanie tylnej obręczy na której jest silnik.

Teraz tak myślę i sam już nie wiem czy rozcentrowanie pojawiło się po upadku czy też po przejechanych kilomentrach. Wykonawca zaplotu uprzedził mnie, że jak koło "siądzie" to i tak u niego się pojawię, a roweru nie oszczędzam, jest na prawdę ciężki teren więc wyszło.
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

andy ... tak tylnego koła już się nie dotykam bo nie ma takiej potrzeby ... przednie koło mam zaplecione na 3 krzyże szprychami rowerowymi i tam po ostatnim zjezdzie korytem wypełnionym kamieniami musiałem dociągać szprychy... z przyzwyczajenia klucz do szprych mam zawsze ze sobą :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Poka fote bajka, którym pomykasz po korytach rzecznych :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

tas napisał/a:
Poka fote bajka, którym pomykasz po korytach rzecznych


To rower podwodny chyba - opony dla pewności zalane betonem żeby mógł po dnie zasuwać...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Ojtam ojtam, ja bym chętnie zobaczył bajka stojącego za taką opinia (o szprychach, wożeniu kluczy, dokręcaniu w trasie itp), bo dla mnie to jest coś nie spotykanego :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
andy 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 21
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Panowie kolega smdrwf12300 nie sprecyzował przecież czy to były koryta rzeczne wypełnione wodą czy też WYSCHNIĘTE KORYTA takie jak np. w Wielkim Kanionie Kolorado... kto wie, a to wydaje mi się spora różnica :cool:
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Tas Zdjecie juz gdzies było zamieszczone ( rama wheeler ramp20 waga roweru ok 24-25kg zadna tajemnica )... "koryto wypełnione kamieniami" : znam 2 zjazdy z Błatniej w stronę Brennej które nie są szlakami turystycznymi i własnie bardziej przypominaja koryto ( nic nie pisałem że jest to rzeka ) niż szlak górski ( kupa luznych kamieni o srednicy ok 10-30cm ) więc mogą koledzy przetestować swoje maszyny pod góre i w dół .Klucze mam 2 w plecaku zawsze bo lepiej miec czym dokrecic niż pchac-niesc rower.Ja mam odzysk przy hamowaniu i nakrętka od strony tarczy hamulca lubi sie luzowac ( nie pomagaja lakiery na gwint,podkładki itp )jak jest włączony odzysk.To tyle .... to chyba moj ostatni post na forum.Pozdrawiam i trzymajcie się ciepło .
 
 
andy 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 21
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Chyba się obraził :roll: "usunięty" ? sam się usunął ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Nie da się samemu sobie usunąć konta, musiała tu interweniować jakaś boska siła wyższa :A
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group