ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzić?
Autor Wiadomość
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014   Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzić?

Witam szanownych kolegow.Pare miesiecy temu kupiłem na znanym portalu aukcyjnym
silnik mam nadzieje ze BLDC na przdnie koło ,ze sterownikiem i wskażnikiem LED na kierownice,i z przewodami, tylko ze przewody pochlastane,bede musiał odtwarzać od poczatku.
Silnik jest nie wiem jakiej firmy,okazyjnie za to wszystko 380zł dałem,niestety nie posłuchałem rady Tasa zeby kupić nowe,głownie z braku funduszy, czy zrobiłem głupote zobaczymy. Z tym silnikiem jest coś nie tak. Mianowicie jak sie nim próbuje zakręcic do przodu to sie normalnie kreci,a do tyłu wogóle sie nie da obracać taki opór jest.Jest strzałka naklejona ze kierunek obrotu do przodu.Dowiedziałem sie ze to jest silnik z wolnobiegiem ze kręci sie tylko do przodu.Byłem dzis w sklepie rowerowym SKI-TEAM i sobie pomacałem nowiutki rower jakis elektryk składak za 3500 zl z silnikiem na przednim kole i on pięknie sie obraca do tyłu i do przodu nie ma zadnych oporów.Wogole tego silnika jeszcze nie podłaczalem ani nie rozkrecałem z obawy ze cos uszkodze, z silnika wystają 3 kable czyli mam nadzieje ze on jest bezszczotkowy BLDC bez hallotronów.Oprócz strzałki na silniku jest tylko nr A362811122441 i nic wiecej bez nazwy firmy.

Pytania :

1.Co zrobic z takim czymś, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czymś jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać?
Silnik ma trzy sróbki i widac ze po ich odkreceniu pokrywa sie zdejmie.Jeszcze nic nie odkrecałem z obawy przed uszkodzeniem.Silnik jest na 36v,250W

2.Może go rozebrać i wymontować te trybiki jakieś? Żeby ten wolnobieg nie działał i żeby silnik (wirnik) wisiał tylko na łozyskach i sie swobodnie obracał w obie strony ? Pamietam ze w tylnym kole WIGRY 3 były trybiki i to był cały wolnobieg ze sie krecił tylko do przodu do tyłu nie(tyle moja wiedza o wolnobiegach).Przecież to tylko silnik (czyli wirnik i stojan) i na tym mi zależy zeby on wisiał na łożyskach jak inne silniki np. modelarskie BLDC (podobne) albo z twardych dysków( rozbierałem) i zeby smigał bez żadnych oporów. Jeden kolega mowił ze sa jakies opory od magnesów neodymowych ale to bardzo mało,a zmiane kierunku obrotów takiego silnika uzyskuje sie zamiane dwóch faz ? (tyle chyba wiem z elektrotechniki-silnik trojfazowy)
jesli temat był poruszany kiedys na forum to przepraszam.Ten silnik z roweru ze SKI-TEAMU pieknie chodzi zero oporów i do tyłu i do przodu
Od razu mówie ze to moja pierwsza próba z e-bikem nie znam sie i sorki za głupie pytania

201404111319.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 652 raz(y) 2,12 MB

 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014   

Na pewno BLDC skoro 3 kable. Będziesz potrzebować sterownik do silników bezszczotkowych bezczujnikowy a żeby zacząć prace silnika przy starcie będzie go trzeba lekko ruszyć zgodnie z kierunkiem obrotów. Ta blokada kierunku do tyłu to faktycznie dziwna sprawa.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014   

Hmm, ale na pewno się nie obraca?
Bo jak obracasz ręką, to w 1 stronę się kręci lekko (to ta właśnie strona na sprzęgle) a w drugą stronę idzie ciężko bo to już kierunek prawidłowego obrotu koł.
Weź klucz 8mm (czy tam 10mm), zapnij za ośkę i przekręć.
Musi się dać :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014   

Może są zwarte kable silnika? Wtedy będzie opór.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014   

Michał, rób ten rower wreszcie bo zima idzie... :wink:
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014   

Nie ma możliwości żebyś tego typu silnik był w stanie zakręcić "w palcach". Taka ich budowa.
Spróbuj kluczem 10-tką jak pisze Tas, lub zapnij jedną stronę ośki w imadło za sfrezowane płaszczyzny i dopiero próbuj kręcić. Nawet w ten sposób silnik będzie ciężko chodził.

Cytat:
1.Co zrobic z takim czymś, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czymś jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać?

Jak założysz szprychy to bez problemu będzie się obracał.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Wkrec w imadlo musi sie kręcic do tylu.Mam dokladnie taki sam.Jesli sie nie da zakrecic do tylu reka po wkreceniu w imadlo musisz go rozebrac.Wewnatrz jest przekladnia planetarna i spore przelozenie stad trudnosc w zakreceniu reka.Do przedu z powodu wolnobiegu chodzi bez oporu ale to juz wiesz.Wbrew wielu ,co o tych silnikach pisza o ile uzytkuje sie go normalnie nie ulega awariom,mowie to z autopsji.Idealnie sprawdza sie w jezdzie wspomagajacej na rowerze,no i jest lekki co jest b.wazne w rowerze.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   Re: Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzi

AlexWest napisał/a:

1.Co zrobic z takim czymś, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czymś jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać?


Taki sam sens ma zakładanie silnika z wolnobiegiem z przodu, czy z tyłu. W obu przypadkach masz opór przy jeździe do tyłu. Ale rower nie waży 500 kg, byś nie mógł go ponieść i zawrócić, jak tak bardzo upierasz się z cofaniem ;) Nie widziałem pasów ani podwórka, gdzie nie można zawrócić rowerem :D
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

przepraszam za taka zwłoke ale zajmuje sie tym tematem z doskoku
i dziekuje za wszelkie komentarze

ale ze mnie głąb kapuściany

dałem ten silnik do zaszprychowania i jest już w kole ..ale że jak go kupowałem to
nie sprawdziłem dokładnie ..i teraz chciałem w końcu go przykręcic do przedniego koła
zeby zobaczyć jak chodzi z tym wolnobiegiem ... patrze ..a tu jest tak

ja mam ramę roweru ACCENT gdzie normalnie w przednim kole jest jakaś piasta nie wiem ona ma chyba
7-8 mm średnicy nawet nie wiem jaki teraz jest standart w tych rowerach a w tym silniku jest piasta 14 mm średnicy czego wcześniej nie sprawdziłem ...

nie da się tego silnika i koła zamontować do mojego roweru,do przednich widełek

i dupa jakies 530 zl wywalone na marne echh ...co teraz robic ?

czy da sie jakąś piaste-przejsciówke kupić czy coś echh z 15 mm na te około 7-8 mm
ale wtedy gdzie kable podziać ...porażka nigdy tego ebajka nie złoże ...
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

Co do wolnobiegu; gdyby go nie było, bez zasilania, pchałbyś ten rower taka samo do przodu jak teraz do tyłu.
Co do osi: kątówka w dłoń i poszerzyć gniazda widelca do 14mm
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

wiem ze mozna rozpiłować torszke nawet pilnikiem okrągłym widelec ale mi szkoda pieknego lakieru na amortyzatorze echh..bedzie rdzewiec ...próbowalem silnik rozkrecić zeby zobaczyć i zmierzyć łożyska ale na razie nie mam odpowiednich narzedzi ...poza tym nie ma pewnosci czy jak recznie wypiłuję sam to bedzie sferycznie i koło nie bedzie sie telepać albo cos ...
Ostatnio zmieniony przez AlexWest Sob 09 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

Żeby nie rdzewiało, po cięciu/piłowaniu po prostu połóż na świeżo kilka warstw dowolnej dobrej farby antykorozyjnej (dobrać kolor można też, np. hamerajta, są małe puszki).
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

niestety próbowałem rozkręcić silnik ale z trzech śrub tylko jedna da rade się odkręcić wkrętakiem krzyżakowym a adwie tak...zapieczone...ze nie da rady ich ruszyć :(

temat znowu odkładam na półke
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

Nadcinasz śrubę szlifierką cienką tarczą i płaskim śrubokrętem spróbuj. Ja tak odkręcałem. Można delikatnie postukać w śrubę młotkiem, może puści.
Albo jakieś narzędzie typu mała żaba, mors czasem pomaga. Zaciskasz na łebku wkręta i próbujesz do skutku ;)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

Ja wkładam bita i delikatnie, aczkolwiek zdecydowanie "czujnikiem" 250g :wink:
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group