|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzić? |
Autor |
Wiadomość |
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014 Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzić?
|
|
|
Witam szanownych kolegow.Pare miesiecy temu kupiłem na znanym portalu aukcyjnym
silnik mam nadzieje ze BLDC na przdnie koło ,ze sterownikiem i wskażnikiem LED na kierownice,i z przewodami, tylko ze przewody pochlastane,bede musiał odtwarzać od poczatku.
Silnik jest nie wiem jakiej firmy,okazyjnie za to wszystko 380zł dałem,niestety nie posłuchałem rady Tasa zeby kupić nowe,głownie z braku funduszy, czy zrobiłem głupote zobaczymy. Z tym silnikiem jest coś nie tak. Mianowicie jak sie nim próbuje zakręcic do przodu to sie normalnie kreci,a do tyłu wogóle sie nie da obracać taki opór jest.Jest strzałka naklejona ze kierunek obrotu do przodu.Dowiedziałem sie ze to jest silnik z wolnobiegiem ze kręci sie tylko do przodu.Byłem dzis w sklepie rowerowym SKI-TEAM i sobie pomacałem nowiutki rower jakis elektryk składak za 3500 zl z silnikiem na przednim kole i on pięknie sie obraca do tyłu i do przodu nie ma zadnych oporów.Wogole tego silnika jeszcze nie podłaczalem ani nie rozkrecałem z obawy ze cos uszkodze, z silnika wystają 3 kable czyli mam nadzieje ze on jest bezszczotkowy BLDC bez hallotronów.Oprócz strzałki na silniku jest tylko nr A362811122441 i nic wiecej bez nazwy firmy.
Pytania :
1.Co zrobic z takim czymś, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czymś jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać?
Silnik ma trzy sróbki i widac ze po ich odkreceniu pokrywa sie zdejmie.Jeszcze nic nie odkrecałem z obawy przed uszkodzeniem.Silnik jest na 36v,250W
2.Może go rozebrać i wymontować te trybiki jakieś? Żeby ten wolnobieg nie działał i żeby silnik (wirnik) wisiał tylko na łozyskach i sie swobodnie obracał w obie strony ? Pamietam ze w tylnym kole WIGRY 3 były trybiki i to był cały wolnobieg ze sie krecił tylko do przodu do tyłu nie(tyle moja wiedza o wolnobiegach).Przecież to tylko silnik (czyli wirnik i stojan) i na tym mi zależy zeby on wisiał na łożyskach jak inne silniki np. modelarskie BLDC (podobne) albo z twardych dysków( rozbierałem) i zeby smigał bez żadnych oporów. Jeden kolega mowił ze sa jakies opory od magnesów neodymowych ale to bardzo mało,a zmiane kierunku obrotów takiego silnika uzyskuje sie zamiane dwóch faz ? (tyle chyba wiem z elektrotechniki-silnik trojfazowy)
jesli temat był poruszany kiedys na forum to przepraszam.Ten silnik z roweru ze SKI-TEAMU pieknie chodzi zero oporów i do tyłu i do przodu
Od razu mówie ze to moja pierwsza próba z e-bikem nie znam sie i sorki za głupie pytania
201404111319.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 652 raz(y) 2,12 MB |
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014
|
|
|
Na pewno BLDC skoro 3 kable. Będziesz potrzebować sterownik do silników bezszczotkowych bezczujnikowy a żeby zacząć prace silnika przy starcie będzie go trzeba lekko ruszyć zgodnie z kierunkiem obrotów. Ta blokada kierunku do tyłu to faktycznie dziwna sprawa. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014
|
|
|
Hmm, ale na pewno się nie obraca?
Bo jak obracasz ręką, to w 1 stronę się kręci lekko (to ta właśnie strona na sprzęgle) a w drugą stronę idzie ciężko bo to już kierunek prawidłowego obrotu koł.
Weź klucz 8mm (czy tam 10mm), zapnij za ośkę i przekręć.
Musi się dać |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014
|
|
|
Może są zwarte kable silnika? Wtedy będzie opór. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014
|
|
|
Michał, rób ten rower wreszcie bo zima idzie... |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014
|
|
|
Nie ma możliwości żebyś tego typu silnik był w stanie zakręcić "w palcach". Taka ich budowa.
Spróbuj kluczem 10-tką jak pisze Tas, lub zapnij jedną stronę ośki w imadło za sfrezowane płaszczyzny i dopiero próbuj kręcić. Nawet w ten sposób silnik będzie ciężko chodził.
Cytat: | 1.Co zrobic z takim czymś, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czymś jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać? |
Jak założysz szprychy to bez problemu będzie się obracał. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014
|
|
|
Wkrec w imadlo musi sie kręcic do tylu.Mam dokladnie taki sam.Jesli sie nie da zakrecic do tylu reka po wkreceniu w imadlo musisz go rozebrac.Wewnatrz jest przekladnia planetarna i spore przelozenie stad trudnosc w zakreceniu reka.Do przedu z powodu wolnobiegu chodzi bez oporu ale to juz wiesz.Wbrew wielu ,co o tych silnikach pisza o ile uzytkuje sie go normalnie nie ulega awariom,mowie to z autopsji.Idealnie sprawdza sie w jezdzie wspomagajacej na rowerze,no i jest lekki co jest b.wazne w rowerze. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014 Re: Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzi
|
|
|
AlexWest napisał/a: |
1.Co zrobic z takim czymś, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czymś jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać? |
Taki sam sens ma zakładanie silnika z wolnobiegiem z przodu, czy z tyłu. W obu przypadkach masz opór przy jeździe do tyłu. Ale rower nie waży 500 kg, byś nie mógł go ponieść i zawrócić, jak tak bardzo upierasz się z cofaniem Nie widziałem pasów ani podwórka, gdzie nie można zawrócić rowerem |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015
|
|
|
przepraszam za taka zwłoke ale zajmuje sie tym tematem z doskoku
i dziekuje za wszelkie komentarze
ale ze mnie głąb kapuściany
dałem ten silnik do zaszprychowania i jest już w kole ..ale że jak go kupowałem to
nie sprawdziłem dokładnie ..i teraz chciałem w końcu go przykręcic do przedniego koła
zeby zobaczyć jak chodzi z tym wolnobiegiem ... patrze ..a tu jest tak
ja mam ramę roweru ACCENT gdzie normalnie w przednim kole jest jakaś piasta nie wiem ona ma chyba
7-8 mm średnicy nawet nie wiem jaki teraz jest standart w tych rowerach a w tym silniku jest piasta 14 mm średnicy czego wcześniej nie sprawdziłem ...
nie da się tego silnika i koła zamontować do mojego roweru,do przednich widełek
i dupa jakies 530 zl wywalone na marne echh ...co teraz robic ?
czy da sie jakąś piaste-przejsciówke kupić czy coś echh z 15 mm na te około 7-8 mm
ale wtedy gdzie kable podziać ...porażka nigdy tego ebajka nie złoże ... |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015
|
|
|
Co do wolnobiegu; gdyby go nie było, bez zasilania, pchałbyś ten rower taka samo do przodu jak teraz do tyłu.
Co do osi: kątówka w dłoń i poszerzyć gniazda widelca do 14mm |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015
|
|
|
wiem ze mozna rozpiłować torszke nawet pilnikiem okrągłym widelec ale mi szkoda pieknego lakieru na amortyzatorze echh..bedzie rdzewiec ...próbowalem silnik rozkrecić zeby zobaczyć i zmierzyć łożyska ale na razie nie mam odpowiednich narzedzi ...poza tym nie ma pewnosci czy jak recznie wypiłuję sam to bedzie sferycznie i koło nie bedzie sie telepać albo cos ... |
Ostatnio zmieniony przez AlexWest Sob 09 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015
|
|
|
Żeby nie rdzewiało, po cięciu/piłowaniu po prostu połóż na świeżo kilka warstw dowolnej dobrej farby antykorozyjnej (dobrać kolor można też, np. hamerajta, są małe puszki). |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
niestety próbowałem rozkręcić silnik ale z trzech śrub tylko jedna da rade się odkręcić wkrętakiem krzyżakowym a adwie tak...zapieczone...ze nie da rady ich ruszyć
temat znowu odkładam na półke |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
Nadcinasz śrubę szlifierką cienką tarczą i płaskim śrubokrętem spróbuj. Ja tak odkręcałem. Można delikatnie postukać w śrubę młotkiem, może puści.
Albo jakieś narzędzie typu mała żaba, mors czasem pomaga. Zaciskasz na łebku wkręta i próbujesz do skutku |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
Ja wkładam bita i delikatnie, aczkolwiek zdecydowanie "czujnikiem" 250g |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|