ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarki z odsiarczaniem czy warto?
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Ja regeneracji aku nie uważam za zabobony. Aku aby go uznać za "dobry" powinien mieć 80% poj. nominalnej. Mam na "sumieniu" kilkanaście ton. Aku o masie pół tony (nowy) to ok 10kpln, regeneracja to ok tygodnia. Co do pomiarów to tak z ostatniego tygodnia. Zadanie odpalić taki amerykański szkolny autobus. Zabrałem aku, ładowarkę i inne gadżety. Na miejscu chciałem podładować aku, ale dowiedziałem się że w zeszłym roku próbowali je ładować i nie przyjmowały prądu. Założyłem inne aku, autobus odpalił, ale stare wziąłem. Podłączyłem pod ładowarkę (szeregowo dwie 12V) i przy 60V brak poboru prądu, więc pojedynczo ładuję, 60V po ok 15 min osiągam 50A i ok 14V, potem obydwa (już szeregowo), jakieś 20 min, a potem prąd 10A. Po kilku dniach zmierzona pojemność to 60 i 76 Ah (nie znam nominalnej, ale waga to ponad 20 kg, więc gdzieś koło 100). Dla potomnych, naładuję sprawdzę elektrolit i jeszcze raz zmierzę. Wyniki niebawem...
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

gienek333 napisał/a:
Podłączyłem pod ładowarkę (szeregowo dwie 12V) i przy 60V brak poboru prądu, więc pojedynczo ładuję, 60V po ok 15 min osiągam 50A i ok 14V,

Właśnie, wysokie napięcie jest potrzebne, aby rozpuścić kryształy PbSO4. Logicznie to wygląda biorąc pod uwagę fakt, że odsiarczanie prowadzi się impulsami o napięciu dochodzącym - wg niepotwierdzonych źródeł - do nawet 150V.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Ich się nie rozpuszcza, tylko kruszy, "przebijając" prądem. W "Młodym Techniku" opisy były bez tak dużych prądów, bo tyrystory na kilkaset A kosztowały majątek, a dzisiaj można je znaleźć na śmietniku.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014   

Dokładnie - aby spowodować żeby kryształy odpadły do płyty to trzeba je potraktować nie tyle napięciem co prądem. Dlatego impulsowo podaje się szpile wysokiego napięcia które wymusza przepływ prądu i niejako wstrząsa płytami akumulatora. Ale jak dla mnie - odsiarczanie jest bez sensu. A a co do akumulatorów ołowiowych o masie ok. 20 kg - jak dla mnie to góra 80Ah albo badziewne 100-tki (nie podałeś wymiarów skrzynki - tak bym ci powiedział)...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014   

Nostusek napisał/a:
Dokładnie - aby spowodować żeby kryształy odpadły do płyty to trzeba je potraktować nie tyle napięciem co prądem.

Bez napięcia prąd nie popłynie.
Nostusek napisał/a:
Ale jak dla mnie - odsiarczanie jest bez sensu.

Dla sprzedawcy każde działanie powodujące spadek sprzedaży jest bez sensu.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014   

Słowo się rzekło... Masa aku to 27.4 kg, wymiary w cm 32x16.5x22, pojemność słabszego (rozładowanie prądem od 15A do 12A, pomiar Hk010, do 10,5V) 71Ah, drugiego nie mierzyłem (miał ponad 11V), pracują równolegle i ja z wyniku jestem zadowolony. Koszt nowych to ponad 1000 pln, a ja (za regenerację wezmę 100pln).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2014   

Co do odsiarczania widziałem na YT sposób z solą gorzką ale nie udało mi się dostać takowej więc nie wypróbowałem sposobu. Może ktoś ma takie doświadczenia.
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

W moich Trojanach ta sól jest prawie od nowości.
Ma być ponoć lepiej.
Jak na razie jak nowe.
Mowie to po ilości km,nie testach pojemnościowych.
Ale za mało cykli minęło i czasu (oczywiście prawidłowo eksploatowane) by były zmiany.
Ja dopiero mam 150cykli w swoich.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Może i źle się wyraziłem.
Mam zrobione (wykorzystane) 150 jednostek LEU jakie Trojan podaje. Dla mych aku to 383.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group