ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
trzykolowiec 3x3 naped
Autor Wiadomość
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015   trzykolowiec 3x3 naped

Witam,
wpadl mi pomysl zeby zrobic taki pojazd z tego co mam w garazu a mam to co na foto + sterownik do bldc i wolna rame do przerobienia rowerawa.
myslicie ze cos takiego da rade z napedem na trzykola?
Tzn mialem na mysli stale poruszanie sie na tylnym a dolaczac przednie kolo. Calosc ma byc w teren do spokojnej przeprawy, zwiedzania...


Darmowe galerie allegro.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Mar, 2015   

Ciężko ci będzie zgrać oba silniki.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015   

Zgodzę się z Zeeltomem. Silnik od wózka ma raczej dużą przekładnię.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015   

No wlasnie. A jak bym mial dwie manetki gazu np nrmalna i kciukowa? :roll:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015   

To nie jest kwestia manetek, ale np nominalnych obrotów (prędkości) kół. Przednie koło to sądzę jakieś 30-40 km/h tylne to 10, ale to tak na odległość, więcej danych, średnice kół przekładnie itd.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Identyczny napęd przerabiałem na większe prędkości. W oryginale z tymi kołami osiągnie około 10km/h.
A jak byś dał na tylne koła wolnobiegi i używał tego napędu jako dodatkowego jak by trzeba było podjechać pod jakąś wielką górę w terenie. a ten przedni był by napędem głównym który by ci dawał prędkość i oszczędzał akumulatory jak byś sobie sunął po polnej drodze.
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Pajak :shock: rozwiazales moj problem ktory nie dawal mi spokoju juz ze dwa tygodnie :cry:
wlasnie o takim rozwiazaniu myslalem tylko nie moglem sobie poradzic z tym tylnym napedem...
Dzieki ci bardzo! :lol:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Taki trójkołowy pojazd na polne drogi i górki, to chyba nie bardzo rozsądny pomysł. Na asfalt OK. W teren już nie bardzo. Po pierwsze, ten mechanizm różnicowy z silnikiem swoje waży i ciągać do po szosie, to szkoda prądu. Nie lepiej wykorzystać go do typowego pojazdu terenowego, a ma szosę zostawić tylko jedno przednie koło?
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

10kg z tego co pamiętam :wink: No i dodawanie wolnobiegów na napęd z układem różnicowym to nad wyrost :wink: Ale jak już kolega chce budować coś takiego w teren, z tego co ma, to podsunąłem najlepszą opcję jaką wymyśliłem żeby to było w miarę uniwersalne i nie zeżarło aku po 2km jadąc 10km/h :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group