|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
trzykolowiec 3x3 naped |
Autor |
Wiadomość |
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015 trzykolowiec 3x3 naped
|
|
|
Witam,
wpadl mi pomysl zeby zrobic taki pojazd z tego co mam w garazu a mam to co na foto + sterownik do bldc i wolna rame do przerobienia rowerawa.
myslicie ze cos takiego da rade z napedem na trzykola?
Tzn mialem na mysli stale poruszanie sie na tylnym a dolaczac przednie kolo. Calosc ma byc w teren do spokojnej przeprawy, zwiedzania...
Darmowe galerie allegro.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Ciężko ci będzie zgrać oba silniki. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Zgodzę się z Zeeltomem. Silnik od wózka ma raczej dużą przekładnię. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
No wlasnie. A jak bym mial dwie manetki gazu np nrmalna i kciukowa? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
To nie jest kwestia manetek, ale np nominalnych obrotów (prędkości) kół. Przednie koło to sądzę jakieś 30-40 km/h tylne to 10, ale to tak na odległość, więcej danych, średnice kół przekładnie itd. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Identyczny napęd przerabiałem na większe prędkości. W oryginale z tymi kołami osiągnie około 10km/h.
A jak byś dał na tylne koła wolnobiegi i używał tego napędu jako dodatkowego jak by trzeba było podjechać pod jakąś wielką górę w terenie. a ten przedni był by napędem głównym który by ci dawał prędkość i oszczędzał akumulatory jak byś sobie sunął po polnej drodze. |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Pajak rozwiazales moj problem ktory nie dawal mi spokoju juz ze dwa tygodnie
wlasnie o takim rozwiazaniu myslalem tylko nie moglem sobie poradzic z tym tylnym napedem...
Dzieki ci bardzo! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Taki trójkołowy pojazd na polne drogi i górki, to chyba nie bardzo rozsądny pomysł. Na asfalt OK. W teren już nie bardzo. Po pierwsze, ten mechanizm różnicowy z silnikiem swoje waży i ciągać do po szosie, to szkoda prądu. Nie lepiej wykorzystać go do typowego pojazdu terenowego, a ma szosę zostawić tylko jedno przednie koło? |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
10kg z tego co pamiętam No i dodawanie wolnobiegów na napęd z układem różnicowym to nad wyrost Ale jak już kolega chce budować coś takiego w teren, z tego co ma, to podsunąłem najlepszą opcję jaką wymyśliłem żeby to było w miarę uniwersalne i nie zeżarło aku po 2km jadąc 10km/h |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|