ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora
Autor Wiadomość
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora

Planuje zimą zmontować rower trekkingowy z silnikiem Bafang w miejscu suportu ale nie wiem jaki wybrać i do tego akumulator. Proszę o radę w wyborze.

Ciężar roweru z napędem i moją osobą to około 110 kg.
Trasa do pokonania 50 km
Prędkość 30 - 40 km/h

Biorę pod uwagę silniki i akumulatory ze strony eclipsebikes.com

BBS02 36V 350W 18A z 36V 14Ah Lithium Ion Frame Battery Samsung Cells
BBS02 48V 750W 25A z 48V 11.2Ah Lithium Ion Frame Battery Samsung Cells

i ze stron chińskich lub europejskich:

BBS01 48V 350W 15A
BBS02 48V 500W 18A
BBS02 36V 500W 25A
BBS02 48V 750W 20A
O co chodzi z tymi różnymi amperami przy silnikach ?
Ostatnio zmieniony przez gizmo69 Czw 25 Wrz, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

Średnie zużycie wychodzi mi 12 Wh/km (aku 11Ah 36W (miał być 36W 14Ah) wystarcza na jakieś 33 km przy prędkości rzędu 27-32 km/h, 140kg rower+kierowca +30kg bagażu).

Zakładając, że zużycie dla 110kg i 30-40 km/h będzie w granicach 17 Wh/km* to potrzebujesz 850Wh => 48V 18Ah lub 36V 24Ah.
*Źródło: http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html

Zmniejsz prędkość do 25-28km/h i pewnie zmieścisz się w 48V 11Ah czy 36V 14Ah.

Cytat:
BBS01 48V 350W 15A

Praca znamionowa ciągła: 350W, prąd szczytowy: 15A, co daje 15A*48V= 720W (ale cisnąc non-stop zarżniesz silnik).
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

Ok.Czyli żeby poruszać się tylko za pomocą manetki ratuje mnie akumulator z większą ilością Ah,ale z większymi gabarytami. :cry:
Jedyne wyjście to używać silnika tylko jako wspomaganie pedałowania.

Akumulatory montowane w miejsce koszyka do bidonu najbardziej mi odpowiadają
(36V 14Ah i 48V 11.2Ah).

Tylko silnik nie wiem który wybrać by z łatwością wspomagał trasę 50 km,a co za tym idzie nie zmuszał mnie do dużego wysiłku przed i po pracy. :smile:
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

Ten mój akumulator tez miał być niby 14.2 Ah podczas gdy faktycznie maksymalnie udało mi się z niego wycisnąć 11.72 Ah ale z chińczykami nie zamierzam się kłócić.

Do połowy pojemności dam radę jechać z manetką w pełni otwartą (prąd 25A) potem zaczyna mnie odcinać.
Muszę odpuścić manetkę, wrzucić lżejszy bieg, spokojniej operować manetką inaczej znowu mnie odetnie. Taka uroda LiFePO4.

Wyprawy podczas których wykorzytałem te 11.72 Ah w pełni to były wyprawy gdzie puszczałem prąd nie większy niż 10A (=poniżej 1C).

Poruszam się w terenie nadmorskim, klifowym na rowerze cargo. Dopóki byłem w Poznaniu to górka wzdłuż Garbary-Szelągowska czy Pułaskiego-Winogrady wydawała mi się męcząca. Przy tym co mam tutaj te wspomiane powyżej to synonim płaskiej drogi.

Weźmy odpowiednik Pułaskiego-Winogrady, wzdłuż linii tramwajowej, bez silnika prędkość schodziła mi do 8-11 km/h w zależności od wiatru, który napotykam. Z 36V 500W 25A na w pełni odkręconej manetce daję radę się wspinać z prędkością 25-28 km/h. Spooro więcej niż oczekiwałem.

Jak nie znajdziesz 36V 25A to 48V 18A dysponuje taką samą mocą szczytową.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

To że chińczycy oszukują to akurat normalne. Kiedyś kupiłem akumulator nowy z chin o pojemności 12Ah z czego okazało się że ma 8. Sprzedawca po kłotniach powiedział że to niemożliwe bo kupował te ogniwa jako 10Ah.. Wniosek że nawet samych siebie oszukują a nam nie pozostaje nic innego jak patrzeć i oceniać wagę takiego akumulatora i liczyć na szczęscie.
beazee napisał/a:
Jak nie znajdziesz 36V 25A to 48V 18A dysponuje taką samą mocą szczytową.

Moc akurat tak ale moment max. w przypadku tego pierwszego ustawienia będzie większy
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014   

Czyli ten silnik 36V 500W 25A lub 48V 500W 18A.

36V 350W 18A za słaby ?
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014   

qaz33 napisał/a:
ale moment max. w przypadku tego pierwszego ustawienia będzie większy

Zgadzałoby się w przypadku silników w piaście. Te montowane w supporcie mają różne przekładnie w zależności od napięcia. Zakres obrotów przekazywanych na pedały nie przekracza 110 obr/min, co już jest niezłym młynkiem.

gizmo69 napisał/a:
36V 350W 18A za słaby ?

Ostatecznie to od Ciebie zależy. Wcześniej miałem 36V 250W przekładniowy, montowany w piaście przedniej. Ciągnąc przyczepkę (12 kg) z moim synem (18 kg) pod tutejsze górki słychać było, że ten się trochę męczył.

Zdecydowałem się na najmocniejszy pod 36V i jestem zaskoczony rezultatem. Tylko, że moje wymagania są różne od Twoich. Ty nie ciągasz pasażera i masz płasko...
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014   

Na ten moment wybrałem silnik 36V 500W 25A z Chin (em3ev.com) i akumulator 36V 14Ah z Wielkiej Brytanii (eclipsebikes.com).

Rower będzie składany na ramie trekkingowej ale z kierownicą miejską do sylwetki wyprostowanej,piasto-przerzutką shimano alfine 8 i hamulcami tarczowymi-hydraulicznymi.
Przez te hamulce będę musiał jeszcze dokupić uniwersalny czujnik hamulcowy (lectriccycles.com).
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014   

Potrzebna Ci ta czujka na hamulcu?
Zrobiłem już 3000 km bez czujki i nadal nie czuję potrzeby rozcinania przewodów hamulcowych
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014   

Z tego co zauważyłem to ta czujka działa na zasadzie magnesu i nie trzeba nic rozcinać.

http://lectriccycles.com/...-mid-drive-kits
 
 
Marvel 
początkujący


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Cześć

Gizmo69 napisz co nieco więcej jakie koszty wychodzą Ci przy sciąganiu tych podzespołów. Sam również zastanawiam się nad silnikiem ale 350W .

Poszukałem trochę i można już takie dostać w Polsce - co o tym sądzicie ?

http://halarowerowa.pl/cz...ktrycznych.html

Pytanie czy bardziej opłaca się ciągnąć z chin czy nie lepiej brać na miejscu .

Pozdr
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Witam początkującego!

Ten sam silnik (wyświetlacz tańszy o jakieś $30):

$480 lub 1620pln

Z droższym wyświetlaczem (ale też zajmującym cholernie dużo miejsca)

2249pln lub $667

Czy bardziej opłaca się kupić na miejscu?
Zależy czy silnik potrzebujesz na za 3 dni czy za 6 tygodni (oszczędzając 600 pln).
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

beazee napisał/a:
Witam początkującego!

..
Zależy czy silnik potrzebujesz na za 3 dni czy za 6 tygodni (oszczędzając 600 pln).

Jeżeli policzą ci vat i opłaty (jak mnie) to kupując w Chinach zaoszczędzisz 200 zł, ale praktycznie nie będziesz mieć gwarancji, ponieważ musiałbyś odsyłać całość do Chin na własny koszt.
Ta firma z Warszawy sprzedaje też na allegro i to za 2099 zestaw 350W.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

borsuk napisał/a:
ale praktycznie nie będziesz mieć gwarancji, ponieważ musiałbyś odsyłać całość do Chin na własny koszt.

Słuszna uwaga
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Ja was naprawde nie rozumiem. Jakie są zalety nad napędem middrive tak małej mocy? Tam jest tylko jedna najwieksza zebatka przy korbie z pedalami co mocno ogranicza ilosc biegów..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group