Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014 Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora
|
|
|
Planuje zimą zmontować rower trekkingowy z silnikiem Bafang w miejscu suportu ale nie wiem jaki wybrać i do tego akumulator. Proszę o radę w wyborze.
Ciężar roweru z napędem i moją osobą to około 110 kg.
Trasa do pokonania 50 km
Prędkość 30 - 40 km/h
Biorę pod uwagę silniki i akumulatory ze strony eclipsebikes.com
BBS02 36V 350W 18A z 36V 14Ah Lithium Ion Frame Battery Samsung Cells
BBS02 48V 750W 25A z 48V 11.2Ah Lithium Ion Frame Battery Samsung Cells
i ze stron chińskich lub europejskich:
BBS01 48V 350W 15A
BBS02 48V 500W 18A
BBS02 36V 500W 25A
BBS02 48V 750W 20A
O co chodzi z tymi różnymi amperami przy silnikach ? |
Ostatnio zmieniony przez gizmo69 Czw 25 Wrz, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014
|
|
|
Średnie zużycie wychodzi mi 12 Wh/km (aku 11Ah 36W (miał być 36W 14Ah) wystarcza na jakieś 33 km przy prędkości rzędu 27-32 km/h, 140kg rower+kierowca +30kg bagażu).
Zakładając, że zużycie dla 110kg i 30-40 km/h będzie w granicach 17 Wh/km* to potrzebujesz 850Wh => 48V 18Ah lub 36V 24Ah.
*Źródło: http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
Zmniejsz prędkość do 25-28km/h i pewnie zmieścisz się w 48V 11Ah czy 36V 14Ah.
Cytat: | BBS01 48V 350W 15A |
Praca znamionowa ciągła: 350W, prąd szczytowy: 15A, co daje 15A*48V= 720W (ale cisnąc non-stop zarżniesz silnik). |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014
|
|
|
Ok.Czyli żeby poruszać się tylko za pomocą manetki ratuje mnie akumulator z większą ilością Ah,ale z większymi gabarytami.
Jedyne wyjście to używać silnika tylko jako wspomaganie pedałowania.
Akumulatory montowane w miejsce koszyka do bidonu najbardziej mi odpowiadają
(36V 14Ah i 48V 11.2Ah).
Tylko silnik nie wiem który wybrać by z łatwością wspomagał trasę 50 km,a co za tym idzie nie zmuszał mnie do dużego wysiłku przed i po pracy. |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014
|
|
|
Ten mój akumulator tez miał być niby 14.2 Ah podczas gdy faktycznie maksymalnie udało mi się z niego wycisnąć 11.72 Ah ale z chińczykami nie zamierzam się kłócić.
Do połowy pojemności dam radę jechać z manetką w pełni otwartą (prąd 25A) potem zaczyna mnie odcinać.
Muszę odpuścić manetkę, wrzucić lżejszy bieg, spokojniej operować manetką inaczej znowu mnie odetnie. Taka uroda LiFePO4.
Wyprawy podczas których wykorzytałem te 11.72 Ah w pełni to były wyprawy gdzie puszczałem prąd nie większy niż 10A (=poniżej 1C).
Poruszam się w terenie nadmorskim, klifowym na rowerze cargo. Dopóki byłem w Poznaniu to górka wzdłuż Garbary-Szelągowska czy Pułaskiego-Winogrady wydawała mi się męcząca. Przy tym co mam tutaj te wspomiane powyżej to synonim płaskiej drogi.
Weźmy odpowiednik Pułaskiego-Winogrady, wzdłuż linii tramwajowej, bez silnika prędkość schodziła mi do 8-11 km/h w zależności od wiatru, który napotykam. Z 36V 500W 25A na w pełni odkręconej manetce daję radę się wspinać z prędkością 25-28 km/h. Spooro więcej niż oczekiwałem.
Jak nie znajdziesz 36V 25A to 48V 18A dysponuje taką samą mocą szczytową. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014
|
|
|
To że chińczycy oszukują to akurat normalne. Kiedyś kupiłem akumulator nowy z chin o pojemności 12Ah z czego okazało się że ma 8. Sprzedawca po kłotniach powiedział że to niemożliwe bo kupował te ogniwa jako 10Ah.. Wniosek że nawet samych siebie oszukują a nam nie pozostaje nic innego jak patrzeć i oceniać wagę takiego akumulatora i liczyć na szczęscie.
beazee napisał/a: | Jak nie znajdziesz 36V 25A to 48V 18A dysponuje taką samą mocą szczytową. |
Moc akurat tak ale moment max. w przypadku tego pierwszego ustawienia będzie większy |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014
|
|
|
Czyli ten silnik 36V 500W 25A lub 48V 500W 18A.
36V 350W 18A za słaby ? |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014
|
|
|
qaz33 napisał/a: | ale moment max. w przypadku tego pierwszego ustawienia będzie większy |
Zgadzałoby się w przypadku silników w piaście. Te montowane w supporcie mają różne przekładnie w zależności od napięcia. Zakres obrotów przekazywanych na pedały nie przekracza 110 obr/min, co już jest niezłym młynkiem.
gizmo69 napisał/a: | 36V 350W 18A za słaby ? |
Ostatecznie to od Ciebie zależy. Wcześniej miałem 36V 250W przekładniowy, montowany w piaście przedniej. Ciągnąc przyczepkę (12 kg) z moim synem (18 kg) pod tutejsze górki słychać było, że ten się trochę męczył.
Zdecydowałem się na najmocniejszy pod 36V i jestem zaskoczony rezultatem. Tylko, że moje wymagania są różne od Twoich. Ty nie ciągasz pasażera i masz płasko... |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014
|
|
|
Na ten moment wybrałem silnik 36V 500W 25A z Chin (em3ev.com) i akumulator 36V 14Ah z Wielkiej Brytanii (eclipsebikes.com).
Rower będzie składany na ramie trekkingowej ale z kierownicą miejską do sylwetki wyprostowanej,piasto-przerzutką shimano alfine 8 i hamulcami tarczowymi-hydraulicznymi.
Przez te hamulce będę musiał jeszcze dokupić uniwersalny czujnik hamulcowy (lectriccycles.com). |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014
|
|
|
Potrzebna Ci ta czujka na hamulcu?
Zrobiłem już 3000 km bez czujki i nadal nie czuję potrzeby rozcinania przewodów hamulcowych |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Marvel
początkujący
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Cześć
Gizmo69 napisz co nieco więcej jakie koszty wychodzą Ci przy sciąganiu tych podzespołów. Sam również zastanawiam się nad silnikiem ale 350W .
Poszukałem trochę i można już takie dostać w Polsce - co o tym sądzicie ?
http://halarowerowa.pl/cz...ktrycznych.html
Pytanie czy bardziej opłaca się ciągnąć z chin czy nie lepiej brać na miejscu .
Pozdr |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Witam początkującego!
Ten sam silnik (wyświetlacz tańszy o jakieś $30):
$480 lub 1620pln
Z droższym wyświetlaczem (ale też zajmującym cholernie dużo miejsca)
2249pln lub $667
Czy bardziej opłaca się kupić na miejscu?
Zależy czy silnik potrzebujesz na za 3 dni czy za 6 tygodni (oszczędzając 600 pln). |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
beazee napisał/a: | Witam początkującego!
..
Zależy czy silnik potrzebujesz na za 3 dni czy za 6 tygodni (oszczędzając 600 pln). |
Jeżeli policzą ci vat i opłaty (jak mnie) to kupując w Chinach zaoszczędzisz 200 zł, ale praktycznie nie będziesz mieć gwarancji, ponieważ musiałbyś odsyłać całość do Chin na własny koszt.
Ta firma z Warszawy sprzedaje też na allegro i to za 2099 zestaw 350W. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
borsuk napisał/a: | ale praktycznie nie będziesz mieć gwarancji, ponieważ musiałbyś odsyłać całość do Chin na własny koszt. |
Słuszna uwaga |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Ja was naprawde nie rozumiem. Jakie są zalety nad napędem middrive tak małej mocy? Tam jest tylko jedna najwieksza zebatka przy korbie z pedalami co mocno ogranicza ilosc biegów.. |
|
|
|
|
|