ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora
Autor Wiadomość
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

qaz33 napisał/a:
Jakie są zalety nad napędem middrive tak małej mocy?

Rozumiem, że pytasz o zaletu napędu middrive tak małej mocy.

Te 500W (960W peak) w zupełności wystarcza do moich zastosowań - miejski SUV do dostarczania dziecka do szkoły, transportu szkoła-świetlica, odbierania ze świetlicy i zabierania do domu.

Ustawiłem ograniczenie do 33 km/h by zbytnio nie rzucać się w oczy i nadal byś postrzeganym jako pełnoprawny rowerzysta. Poruszam się po mieście, po asfalcie, po drogach rowerowych i czasami w strefie pieszych (deptaki). Jakikolwiek mocniejszy silnik, montowany w piaście, byłby głośniejszy, rzucałby się bardziej w oczy, a sam nie miałbym go GDZIE wykorzystać.

Teren w którym się poruszam jest mocno pagórkowany, na długą prostą i płaską nie mam co liczyć i odkąd mam ten napęd (9 m-cy, 2500km) to ani razu nie narzekałem na brak mocy.
A wiozłem już wiele rzeczy na pace.

I jako kontrargument podasz mi górala z silnikiem w piaście 3kW peak, do wspinania się na Śnieżkę ze średnią 40km/h, ale to jest zupełnie inne zastosowanie.

Pozdrawiam

2013-11-29 13.24.11.jpg
3 zestawy gaśnic CO2 + piana (80 kg ze stojakami)
Pobierz Plik ściągnięto 818 raz(y) 1,15 MB

2014-11-27 20.12.24.jpg
82 pełne butelki piwa (jakieś 70kg brutto)
Pobierz Plik ściągnięto 653 raz(y) 1,17 MB

10532974_10203440159716473_5530225511824064079_n.jpg
43,2 kg netto zaopatrzenia produkcji (jakieś 50kg z kartonami)
Pobierz Plik ściągnięto 548 raz(y) 62,24 KB

2014-11-20 22.08.42.jpg
19 litrów domowego piwa + 7kg brutto butla CO2
Pobierz Plik ściągnięto 504 raz(y) 1,15 MB

 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Jesli chodzi o sam wyglad w ebiku to i tak wpierw w oczy sie rzuca bateria. Ludzie czasami patrzac sie na moj silnik hub w tylnej osi mysla ze to jest dynamo. Co do halasu to juz jest kwestia sterownika. Przy sinusowym jest juz tylko szum wiatru a calosc i tak duzo tansza niz przy middrive. No i jak niskie predkosci to tym bardziej przydaje sie pelne przelozynie czyli 21 biegow lub wiecej. Waga tych roznych silnikow jest prawie taka sama przy tej mocy. Tez sie kiedys zastanawialem nad midem ale stwierdzialem ze nie ma ogolnych korzysci z niego.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

qaz33 napisał/a:
Tam jest tylko jedna najwieksza zebatka przy korbie z pedalami co mocno ogranicza ilosc biegów..

Sorry, ile masz biegów przy swoim hubie? 3x8? Korzystasz z tego kiedykolwiek?

Bo w przypadku Bafang BBS - możesz mieć z tyłu 7 czy 8, z których ten słabiutki motorek będzie chętnie korzystał. I gdy osiągnął już moc szczytową na danym biegu - z radością wrzucę mu wyższy, niech troszkę mocniej popracuje.

Przełożenia jakie mam w swoim rowerze (piasta NuVinci N360) - pozwalające wjechać na kazdą górkę (z trudem) nawet gdy jestem załadowany i padła bateria - w przypadku wrzucenia najwyższego biegu i pchnięcia silnika do oporu sprawiają, że nie mam nic do dodania w temacie. Obroty tego mikrego silniczka są na tyle wysokie, że nie nadążam nogami gdybym próbował. A na płaskim osiągam pod 42 km/h.

Ogranicza ilośc biegów - ale te biegi są wykorzystywane przez silnik w jego pełnym zakresie obrotów. I nie zdziwiłbym się gdyby te 500W (960W peak) z przełożeniem 360% przewyższało mocą huba 3kW.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

No rozumiem. Widać mamy inne potrzeby. Ja używam wszystkich biegów (3x7) bo jeżdze dużo po górach takich gdzie bez wspomagania wogóle niedałbym rady. Nawet musiałem wymienić największą zębatke z tyłu na 32 zęby bo 28 mi nie starczało. Nigdy nie jeżdze na samej manetce, czasem ustawie sterownik na 100W (czyli ok 3A prądu wspomagania max) i na takiej mocy jeżdze cały dzień. Teraz buduje mocniejszy rower do zabawy w terenie ale to już inna bajka - tu mid drive też by się nie sprawdził z innych powodów.
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Bezdyskusyjnie największą zaletą mid-drive jest przesunięcie środka ciężkości, jest to bardzo istotny parametr w trudnym terenie, ułatwia manewrowanie, ciekawsze piasty (duża moc lub montaż kasety na wielowpust) to waga ok.6kg+ sterownik
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Swoją drogą, zastanawiałem się jakie przeciążenia musi znosić napęd rowerowy (korba, łańcuch, przerzutki, kaseta itd) skoro moc potrafi iść 10x większa niż z nóg. Podejrzewam, że elementy zużywają się co najmniej ze 3x szybciej niż w napędzie hub.
Np kiedyś w terenie normalnie łańcuch mi się naciągał po 2-3k km i był do wymiany, teraz na hubie po 7k km jest jak nowy. A na MIDzie?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Silnik przekładniowy hub 350W waży 3,5kg więc tak jak pisałem nie wielka różnica a dzięki temu że dociąża tylną oś to ma lepszą przyczepność. Jedyna chyba zaleta middrive to tak jak piszesz troche lepsza zwrotność w trudnym terenie ale czy to aż tak wielka różnica aby dokładać te ponad 1200zł więcej to już kwestia względna. A jak rower ma służyć do jeżdzenia po szosie to naprawde bez sensu.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

tas napisał/a:
A na MIDzie?

W styczniu będę serwisował - dam znać.
Po 2500 km nic nie skacze. Ale zauważyć trzeba, że nie mam kasety.

qaz33 napisał/a:
ale czy to aż tak wielka różnica aby dokładać te ponad 1200zł więcej to już kwestia względna. A jak rower ma służyć do jeżdzenia po szosie to naprawde bez sensu.

Sam rower bez silnika wyjdzie jeszcze taniej. Po co silnik skoro można pedałować?
Dlaczego ludzie jeżdzą mercedesami a nie maluchami? Bo mogą.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Ja bym tam nie porównywał huba do malucha a mida do mercedesa. Trzeba sobie rozpisać zalety i wady każdego i stwierdzić co jest dla ciebie istatniejsze. A kupować coś tylko dlatego że jest droższe na zasadzie bo sie da? No taki argument nie przemawia.. Lepiej wydać te 1200zł na dodatkowe baterie i wtedy przyrównać taki rower do ferrari :P
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

qaz33 napisał/a:
No i jak niskie predkosci to tym bardziej przydaje sie pelne przelozynie czyli 21 biegow lub wiecej. Waga tych roznych silnikow jest prawie taka sama przy tej mocy. Tez sie kiedys zastanawialem nad midem ale stwierdzialem ze nie ma ogolnych korzysci z niego.

Widać w Gdyni są za małe góry :)
A poważnie to sam sobie przeczysz - dla nóg potrzeba ci 21 biegów, a dla silnika twoim zdaniem wystarczy jeden. W przypadku mida dla nóg i dla silnika masz tyle samo przełożeń np. osiem i umożliwia to dużo lepsze wykorzystanie silnika, szczególnie przy jego niewielkiej mocy. Przesiadłem się z huba na mid i różnica przy podjazdach jest kolosalna.
Oczywiście w przypadku jazdy na samej manetce i huba o mocy kilku kW takiej różnicy można zapewne nie zauważyć. Ja używam silnika tylko do wspomagania na podjazdach i uważam, że rower w górach powinien być możliwie lekki, nieraz go trzeba przenosić lub prowadzić.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

borsuk napisał/a:
a dla silnika twoim zdaniem wystarczy jeden

Nic takiego nie pisałem.. Jesli silnik służy tylko do podjazdów to właśnie przydaje się najmniejszy bieg zwłaszcza gdy ustawisz wspomaganie na np 100W.
Mam obecnie silnik 500W ale żadko kiedy włączam jego pełną moc - musze już naprawde być zmęczony i to nie dlatego że oszczędzam baterie tylko poprostu też chce miec troche frajdy z jazdy na rowerze. Co innego jak ktoś dojeżdza codziennie do pracy i korzysta z ebajka jako tani srodek transportu, Porównując wagi tych zestawów to jeszcze raz napisze - są niemal identyczne
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

qaz33 napisał/a:
borsuk napisał/a:
a dla silnika twoim zdaniem wystarczy jeden

Nic takiego nie pisałem.. Jesli silnik służy tylko do podjazdów to właśnie przydaje się najmniejszy bieg zwłaszcza gdy ustawisz wspomaganie na np 100W.
..

Hub napędza ośkę koła i pracuje cały czas na tym samym biegu - to miałem na myśli.
W przypadku mida wykorzystujesz różne przełożenia. To jest zasadnicza różnica między tymi napędami. Przy tej samej mocy silnika mid na zdecydowaną przewagę na podjazdach.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Czekaj czekaj to middrive ma wbudowaną skrzynie biegów? To ile ich tam jest i jakie tam sa przełożenia? Jeśli tak to faktycznie tego nie wiedziałem i zwracam honor.
Ta skrzynia jest automatyczna czy macie jakąś specjalną manetke do ich zmiany?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Biegi zmieniasz zębatkami, przerzutkami w rowerze. MID napędza tylko pedały, albo łańcuch.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

No jasne zeeltom dzieki :)
Ok to już znam sens stosowania mida.
Proste ale nie wpadłem na to.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group