ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

tas napisał/a:
Swoją drogą, zastanawiałem się jakie przeciążenia musi znosić napęd rowerowy (korba, łańcuch, przerzutki, kaseta itd) skoro moc potrafi iść 10x większa niż z nóg. Podejrzewam, że elementy zużywają się co najmniej ze 3x szybciej niż w napędzie hub.
Np kiedyś w terenie normalnie łańcuch mi się naciągał po 2-3k km i był do wymiany, teraz na hubie po 7k km jest jak nowy. A na MIDzie?


Mam mida 350w - łańcuch hg 41 na takiej samej kasecie zaczął przeskakiwać po 1700km. Normalnie starcza na 2-3k km.

beazee napisał/a:
Bo w przypadku Bafang BBS - możesz mieć z tyłu 7 czy 8, z których ten słabiutki motorek będzie chętnie korzystał. I gdy osiągnął już moc szczytową na danym biegu - z radością wrzucę mu wyższy, niech troszkę mocniej popracuje.


Nawet więcej - u siebie mam z tyłu piastę dual drive - 3 biegi wewnętrzne planetarne i kaseta 7 rzędowa. Bardzo fajne rozwiązanie, sprawdza się szczególnie kiedy nie zdążymy zredukować przełożenia przed zatrzymaniem się na światłach.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

qaz33 napisał/a:
Czekaj czekaj to middrive ma wbudowaną skrzynie biegów?

Mój tak jakby ma. Wbudowaną tam gdzie ty masz silnik. Nie ma sie co brudzić, łańcuch nie spada. Nic się nie urwie przy wywrotce. Ale cyrki z serwisem gdyby był potrzebny.


Yin napisał/a:

Bardzo fajne rozwiązanie, sprawdza się szczególnie kiedy nie zdążymy zredukować przełożenia przed zatrzymaniem się na światłach.

Dokładnie to! Nie mam najmniejszego problemu z redukcją gdy już stanąłem na światłach.

Dodatkowa zaleta - płynna zmiana w całym zakresie pracy przekładni, zakres równoważny standardowemu rozwiązaniu z przerzutkami, 24-27 biegów.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

beazee napisał/a:
...
Dokładnie to! Nie mam najmniejszego problemu z redukcją gdy już stanąłem na światłach.

Dodatkowa zaleta - płynna zmiana w całym zakresie pracy przekładni, zakres równoważny standardowemu rozwiązaniu z przerzutkami, 24-27 biegów.

Nuvinci ma same zalety i tylko jedną wadę: waga 2,45 kg.
No jeszcze do ceny można mieć zastrzeżenia :)
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

borsuk napisał/a:
Nuvinci ma same zalety i tylko jedną wadę: waga 2,45 kg.
No jeszcze do ceny można mieć zastrzeżenia :)

Znalazłbym jeszcze kilka wad :)
Ale, mimo przejść, kółko nadal się kręci - więc zaskoczony jestem jej trwałością :)
Choć lekko ze mną nie ma.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

tas napisał/a:
Podejrzewam, że elementy zużywają się co najmniej ze 3x szybciej niż w napędzie hub.
Np kiedyś w terenie normalnie łańcuch mi się naciągał po 2-3k km i był do wymiany, teraz na hubie po 7k km jest jak nowy. A na MIDzie?


Tak jak obiecywałem - przyszedł czas na serwis mechaniczny po 3,000 km.

zębatka.jpg
zębatka po 3,000 km
Pobierz Plik ściągnięto 943 raz(y) 60,4 KB

lancuch.jpg
łańcuch po 3,000 km
Pobierz Plik ściągnięto 920 raz(y) 75,6 KB

 
 
laminat 
początkujący


Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Czy te zdjęcia zębatki łańcucha po czyszczeniu ? Jak dla mnie gdyby był odpowiedni smar i jego odpowiednia ilość (nie WD40) to takie ubytki materiału nie miały by miejsca.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

laminat napisał/a:
gdyby był odpowiedni smar i jego odpowiednia ilość (nie WD40)

Dziękuję za fachową poradę
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016   

Witam
Ostatnie plany z tematu nie wypaliły - finanse.
Teraz myślę że uda mi się zakupić napęd elektryczny do roweru.
Przez ten czas pojawił się nowy silnik Bafanga BBS HD 1000W 30A.
Na razie chwalony jest za sprawność,bez awaryjność,możliwość podłączenia urządzenia wyłączającego napięcie podczas zmiany biegu w rowerze, przez co mniej się zużywa łańcuch i kaseta.
Taka moc nie jest mi potrzebna,ale kusi lepsze wykonanie od BBS 02.
Jest możliwość zakupu tego silnika z ustawieniem 25A i mocą 750W.
I tu mam pytanie do kolegów:
Czy silnik z ustawieniem 25A 750W pobiera mniej prądu do pracy od 30A 1000W ?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016   

To zależy od sterownika ile puści prądu, sillnik przyjmie ile mu się da, nawet 100A.
Jak jest napisane ile ma A i W to taka informacja jaką mocą można go obciążać dłuższy czas.
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016   

Silnik Bafanga BBS HD 1000W 30A już zamówiony z Niemiec.
Przyślą na początku lipca.
Teraz mam dylemat który akumulator wybrać ,czym się kierować ?

48V 12Ah na ogniwach Samsung INR18650 30Q - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (418 Euro) z W.Brytanii

48V 11.6Ah na ogniwach Samsung INR18650 29E - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (361 Euro) z W.Brytanii

48V 14Ah na ogniwach LG INR18650-MJ1 - rozładowanie brak danych (629 Euro) z Niemiec

Wszystkie produkcji Chińskiej i montowane w miejsce bidonu .
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

Brak podpowiedzi więc wybrałem 48V 12Ah na ogniwach Samsung INR18650 30Q - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (418 Euro) z W.Brytanii.
Poczytałem na forum że ogniwa Samsung INR18650 30Q są dobre.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

dobry wybór :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
angawe 
początkujący


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   

Można dyskutować czy dobry wybów. W tej cenie masz 48v 10ah life które mają 3x więcej cykli ładowania
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   

angawe napisał/a:
W tej cenie masz 48v 10ah life które mają 3x więcej cykli ładowania

W tej cenie masz chińskie life które często nie dożywają do cykli li-ion.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016   

angawe widac ze poczatkujacy jestes. Te 2000+ cykli dla life to tylko na papierze. Czesto juzpo 300 wysiadaja. Jedyne w miare dobre co testowalem to w takich metalowych obudowach ale one sa 2-3x drozsze od lipo. Do tego sa ciezsze, maja nizsze napiecie i zajmuja wiecej miejsca, naprawde nie ma sie co w to pchac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group