ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora
Autor Wiadomość
angawe 
początkujący


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 48
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016   

To prawda life są cięższe, mniejsze napięcie, droższe ale zapomniałeś dodać, że nie kupi się pojedynczego lion o pojemnosci 10ah. Aby taką pojemnośc uzyskać trzeba łaczyc równolegle kilka lionów. Co lepsze? Wystarczy wejść na sklep BTO i sobie policzyć ile wyjdzie 48v 10ah lion a ile life. Jeżeli chodzi o ilośc cykli to nie miałem na mysli chińskiego badziewia.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016   

A BTO to niby dobra jakosc? Nie slyszalem o nich zadnych pozytywnych komentarzy na tym forum do ebikow. ktos tu kiedys pisal ze te headwaye w sezon z 10Ah mialy juz tylko 6.5. Mial BMSa dbal itd a akumulatory ladowane pewnie ze 100 razy. Patrzac na ich normalny prad rozladowywania (1C) to dobre moze do duzej latarki. Ale spoko rozumiem, kiedys tez wierzylem w takie rzeczy (2000 cykli). Moze tez musisz wydac kupe kasy aby sie samemu przekonac co jednak jest lepsze ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3264
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

qaz33 napisał/a:
A BTO to niby dobra jakosc?

Oraz niekoniecznie dobra cena...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   

No wlasnie smieszy mnie to ze tylu ludzi zawsze z gory zaklada ze jak cos jest drogie to zawsze musi byc dobre. Na tej zasadzie to ja moge kupowac najgorsze badziewia i sprzedawac po 10-20 wyzszej cenie w ladnym pudelku zainwestowac w reklame itd. Przeciez wysoka cena o niczym nie swiadczy, albo zaryzykowac kupic i sprawdzic samemu albo szybciej i taniej spytac sie ludzi co juz zrobili to wczesniej.
 
 
ixion 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

W jaki sposób sprawdzić czy taki silnik MID bedzie pasował do mojej ramy, za około 3 tyg chce kupić kupić taki silnik ale w opisach tych wlasnie silników jest tylko info że pasują do większości ram a to mi nie wystarcza bo wydam kilka tyś a okaże się że nie bedzie pasował, mój rower jest na ramie kellys swag 30 z 2015roku, konkretnie to interesuje mnie silnik bafang 8fun, bardzo proszę o pomoc
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 573
Skąd: Sudety

Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

ixion napisał/a:
W jaki sposób sprawdzić czy taki silnik MID bedzie pasował do mojej ramy, za około 3 tyg chce kupić kupić taki silnik ale w opisach tych wlasnie silników jest tylko info że pasują do większości ram a to mi nie wystarcza bo wydam kilka tyś a okaże się że nie bedzie pasował, mój rower jest na ramie kellys swag 30 z 2015roku, konkretnie to interesuje mnie silnik bafang 8fun, bardzo proszę o pomoc

Szerokość suportu dla Bafanga BBS to 68 mm, a średnica 33,5 mm, co odpowiada najpopularniejszemu standardowi BSA (brytyjskiemu). Stosując dłuższe śruby i dodatkowe podkładki można go zamocować przy szerokości 73 mm.
Twój suport jest chyba szerszy i typowy BBS nie będzie tam pasował.
Podobno są jakieś nowe modele Bafanga, ale nie znam szczegółów.
Tu dokładniejszy opis:
https://www.empoweredcycl...id-drive-motors
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
ixion 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Dziękuję za odp, i za link, ciężki temat odnośnie zamontowania silnika bo rama jest z 2015 roku a te silniki dedykowane są do ram do 2012, bez toczenia elementów na tokarce się nie obejdzie a i może poprostu nie da się założyć w tej ramie silnika ani mid ani na tył
 
 
XM6 
początkujący


Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016   

Witam wszystkich.

Mam ogólną wizję elektryfikacji roweru, co do której chciałem się skonsultować z fachowcami. Widzę na Forum bardzo ciekawe eksperymenty i bardzo dojrzałe opisy ciekawych konstrukcji.

Mój docelowy rower to coś w rodzaju niemieckiego Schnell Pedelec, rower kręcący do 45-50 km/h przy pedałowaniu.

Interesuje mnie rower do użytku na drogach, jako środek transportu. Prędkości powyżej 25km/h są do uzyskania tylko na drogach (nie na ścieżkach rowerowych), wtedy nawet lepiej bo pojazd jest mniejszym zawalidrogą. Uważam że prędkości powyżej 45km/h są zaś na drogach niebezpieczne dla pojazdu o konstrukcji roweru. Poza tym to kłuje w oczy. Stąd S-pedelec. Docelowo pojazd powinien być w miarę uniwersalny, możliwie lekki i możliwy do użytkowania również jako zwykły rower.

Surowcem będzie najprawdopodobniej taki rower:



Sztywna rama, koła 28 cali, balonowe opony (przyczepność + amortyzacja), możliwość zamontowania błotników (uniwersalność). Widzę bardzo porządnie wyglądający system Bafang SS02 i myślę o takim silniku zamontowanym do supportu.

Na dobrym, choć niedoskonałym asfalcie, jadę takim rowerem 25km/h. Chodziłoby mi o uzyskanie w takich warunkach prędkości rzędu 45km/h. Będę przyzwoicie pedałował ale silnik powinien dać te dodatkowe 20km/h.

I teraz pierwsze pytanie: o silniku jakiej mocy powinienem myśleć? 250W, 350W czy może 500W? Wolałbym oczywiście mniejszy bo to wiąże się z mniejszym, lżejszym akumulatorem.

Proszę o uwagi, jeśli popełniam jakiś błąd w rozumowaniu.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1116
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016   

Żeby około 50km/h lecieć to minimum 500W, teraz jest fajna cena z linku który wrzucił kolega borsuk http://forum.arbiter.pl/v...t=4755&start=60 na zestaw 750W 48V, znajomy to wsadza w swój rower, bardzo szybko dotarła paczka z zestawem pod choinkę :D No zobaczymy co z tego wyjdzie, całość z baterią to maks 9kg do rowerka, tak że niewiele. Co do mocy zawsze możesz skręcić silnik z 25A na 18A nie ma z tym problemu kabelek do programowania opisany na forum. Poruszanie się z prędkością 50km/h będzie dosyć prądożerne tak że aku warto zrobić pojemny w Wh.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
XM6 
początkujący


Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016   

Dzięki za uwagę.

Eryk1000 - powiedz proszę czy błędem jest sztywny widelec? Mam wątpliwości w tym zakresie bo generalnie wszyscy stosują amortyzatory. Nie wiem czy użyć tej ramy czy jednak sprawić sobie prawdziwego górala. Waham się bo ta rama jest strasznie lekka, jest cienka a to przecież aluminium.

750W to wydaje się być strasznie dużo. 3X limit z Kodeksu drogowego!

Borsuk zamieścił bardzo ciekawe opisy, pisał o swoim Bafangu SSB02 o mocy 350W. Nie pamiętam czy wspominał o prędkości z pedałowaniem, ale chyba tak, była mowa chyba o 40km/h.

Wolałbym zejść z prędkości maksymalnej. Psychicznie nie jestem przygotowany na 750W.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1116
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016   

Jak będziesz jeździć tylko po gładkim asfalcie to jakoś specjalnie ta amortyzacja tam nie zapracuje, można jeździć na sztywniaku :P jeżeli już planujesz raz za czas w jakiś teren uderzyć to wybór ramy jest oczywisty. Co do mocy to nigdy za wiele :twisted: te 750W to zawsze możesz skręcić tak żeby było mniej(do legalu drogowego :D ), przeprogramujesz sterownik na mniejszy prąd maks, zresztą tam masz różne poziomy wspomagania. Bafang to nie jest bosch ale za to części dostępniejsze i z ewentualnym serwisowaniem też łatwej.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
XM6 
początkujący


Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

Dzięki. To co piszesz ma głęboki sens. Jeszcze nie wiem czy teraz to będę robił ale najprawdopodobniej w tym kierunku pójdę. Jeszcze raz dziękuję za radę.
 
 
sentinel 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 73
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

A orientuje się ktoś może, jak bbshd pasuje do kony stinky?
 
 
XM6 
początkujący


Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

Najlepiej jak sam się zoriętujesz. Ja bym szedł w kierunku napędu Bafanga. Obejrzyj sobie flimik instruktażowy na YT i sprawdź konstrukcję supportu. Zdaje się że szerokość ma być 68-72mm, wtedy pasuje. To nie jest zbyt wygórowany warunek, pewnie będzie pasować. Rower jest rower. Nawet ta kuna.
 
 
tomekc 
początkujący


Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 7
Skąd: Tuchów
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Hejka,
Tez kombinuje nad bafangiem 750w albo 1000w. Jedno pytanko o klamki hamulcow, do tej pory widzez e sa tylko sensory pod linki........co z heblami hydrauliczmi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group