ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
EKONAPĘDY......:-)
Autor Wiadomość
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Szczerze mówiąc nie ważyłem sprzętu, ale rower waży ok 15kg, silnik 6kg i 4x12V/12Ah= ok 16kg + masa rowerzysty ok 82kg czyli razem wychodzi ok 120kg.

Problemów z montażem nie ma absolutnie żadnych, tylko jest jedno dość ważne zalecenie odnośnie przedniego widelca (przy założeniu że montujemy silnik w przednim kole) że musi być to widelec stalowy, ponieważ przy widelcu aluminiowym bądź magnezowym istnieje niebezpieczeństwo rozerwania go (z racji znacznych momentów skrętnych występujących przy pracy silnika). Bardzo istotne jest konkretne dokręcenie nakrętek mocujących koło.
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Dzięki za informacje - o widelcu rozmawiałem już z p. Ryszardem z Venakonu. Na szczęście mam stalowy :D Napisz proszę coś więcej o tej Twojej "poziomce" - przyznam się, że od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł poziomego trójkołowca... I jeszcze dwie sprawy: ładowarkę masz własną, czy kupowałeś w Venakonie? Czy sam zaplatałeś koło, czy kupiłeś gotowe?
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

czyli tylko dla sztywnego widelca bez amorka?

To moze w takim ukladzie naped na tył?
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Moja poziomka to klasyczny LWB z tylnym kolem 26" i przednim 20". Bez resorowania, wszystko na sztywno. Jednakże konstrukcja jest mocno przestarzała i oparta na stali, a więc i ciężka. Dlatego teraz przymierzam się do budowy całkowicie nowej poziomki, już w całości na aluminium (za wyjątkiem przedniego widelca). Amortyzacja to też rzecz absolutnie konieczna i będzie przewidziana w nowym projekcie. Rama będzie dostosowana do montażu dużej ilości akumulatorków Ni-Mh w taki sposób aby maksymalnie obniżyć środek ciężkości. Generalnie jest to projekt, który potrzebuje czasu i pieniędzy, którego w ostatnim czasie brakuje, więc planuję ukończyć całość na przyszłą wiosnę.
Póki co zestaw jest zamontowany do klasycznego roweru górskiego, na którym będę jeździł do przyszłego roku. Tylko pozostało mi dopracować pojemnik na aku.
Co do ładowarki to jest to mój własny pomysł sprzed paru lat wstecz, dlatego że wówczas nie było tego typu ładowarek w sklepach, a jeździć trzeba było :) Jej podstawową wadą jest to że jest w niej transformator :) Teraz chcę wbudować ładowarkę w rower więc musi być to ładowarka impulsowa (ze względu na wagę). Mam już parę ciekawych, gotowych urządzeń na oku.
Koło zaplatał mój kolega, który pracuje w serwisie rowerowym. Przyznał że miał z nim problem (silnik jest stosunkowo ciężki) :) ale dał radę :)

Właśnie dobrze Adamie że zwróciłeś uwagę na ten istotny aspekt : przód czy tył..... Wydaje mi się że przy silniku z przodu przód jest zbyt ciężki, wydaje mi się że przy silniku z tyłu byłoby lepiej (lepiej by się prowadził sprzęt)........
Ostatnio zmieniony przez Maxio0 Nie 01 Kwi, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Cytat ze strony www.ekonapedy.com "...widelec przedni (amortyzowany również) w części dolnej zakładanej na oś nie może być z aluminium lub jego stopów (mało odpornych na rozrywanie) lecz stalowy (można np. sprawdzić aby był przyciągany przez magnes). Momenty wymagane przy dokręcaniu nakrętek mocujących oś do widelca i moment obrotowy osi generowany przez silnik mogą spowodować łatwo deformacje i pęknięcia tej części widelca gdy jest on z nieodpowiedniego materiału..."
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

EKONAPĘDY dobra rzecz.
Ale rowerzysta z tym wyposażeniem musi zachować ostożność. Silnika nie widać, dymu z rury wydechowej brak. Kierowcy samochodowi, widząc rower jadący pod górkę na napędzie elektrycznym, sądzą, że rower się zaraz się zatrzyma i kraksa gotowa (rower ma jednak słabe hamulce).
===Trzeba przewidywać reakcję innych.===
Ale jak ja jadę takim rowerem pod górkę bez pedałowania i widzę, jak samochodziarze szukają u mnie dymu lub silnika, to bardzo mnie to bawi.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ale rowerzysta z tym wyposażeniem musi zachować ostożność. Silnika nie widać, dymu z rury wydechowej brak. Kierowcy samochodowi, widząc rower jadący pod górkę na napędzie elektrycznym, sądzą, że rower się zaraz się zatrzyma


Jest to prawda, którą nieraz miałem niestety okazję zweryfikować...

CO do tekstu ekonapedow o amortyzatorze przednim ze stali - to powinni chyba napisac ze sie nie nadaje do rowerów z amorkiem bo te są ze stopów aluminium
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Już trochę takich przerobiłem.
2 osoby (mimo moich ostrzeżeń) tak się rozbiły.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Facet z Australii, który sprzedaje (między innymi) takie same silniki Crystalyte jak Venakon http://www.users.bigpond....esale/bsale.htm radzi stosować specjalne podkładki wzmacniające mocowanie silnika do widelca http://www.users.bigpond....sandwashers.htm
Poza tym na jego stonce mnóstwo ciekawych e-rowerków :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Te podkładki, które dodają w EKONAPĘDACH są wystarczające, ale koło i tak musi być dokręcone zgodnie z instrukcją z EKONAPĘDÓW.
Inaczej wyrwie koło i rozkraczy widelec.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

http://nablaone.net/galer...z00010.jpg.html
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   

Wczoraj wypuściułem się moim ekonapędowcem nieco w dalszą podróż. :)
To niewiarygodne ale przejechałem na 4 zelach 12Ah ponad 60Km!!! Co prawda pomagałem pedałowaniem troche, ale najbardziej zaskakujące było to że po przejechaniu tego dystansu w ogóle nie czułem że go przejechałem!!! Zero zmeczenia :)
Pierwsze 20km jeździłem po mieście z prędkością 10-15km/h, poźniej wyjechałem za miasto i 20-25km/h była prędkością podróżną. Po zerknięciu na licznik zorientowałem się że przejechałem 42km pomyślałem - trzeba wracać :) I w drodze powrotnej (22km) jechałem z max. prędkością która wyniosła w niektórych miejscach 43km/h!!! Przejazd przez miasto w drodze powrotnej również z manetką do oporu. Dioda sygnalizująca wyczerpywanie aku zaczęła migać. Pod samym domem świeciła się tylko przy max. przyspieszaniu. Tak więc sądze że przy prędkości 10-15km/h dało by się jeszcze przejechać jakieś 10km.
Podsumowując - REWELACJA!!!!
Tylko podczas jazdy na rowerze ze znacznymi prędkościami (powyżej 25km/h) nabiera się przyzwyczajenia i nie czuje się że się tak szybko jedzie... to trochę niebezpieczne. Zero hałasu podczas jazdy itp. Zanim się człowiek obejrzy - 30km/h na blacie :) kopa ma niesamowitego :)

Jedyne co muszę zmienić i zmienię to aku. Masa jest zdecydowanie zbyt duża. Co prawda rower obciążony znacznie lepiej sie prowadzi, ale jak mam targać go na 4 piętro to.....ręce opadają....:)

Trzeba wsadzić Li-ion lub Hi-mh. To jedyna opcja :)
I pomyśleć że przy takich aku przyspieszenie będzie jeszcze lepsze to aż ciarki przechodzą...:)

Pozdro dla wszystkich e-maniaków
:)
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   

eP napisał/a:
Napisz jeszcze ile pobiera gdy mieli kolem w powietrzu. Bedzie wiadomo cos wiecej wtedy o jego sprawnosci.


Przypomne sie raz jeszcze z moim pytaniem.
Przypuszczam ze wiecej osob byloby zainteresowane poznaniem tego parametru.

A swoja droga to takimi informacjami wymieniaja sie tez na takim forum:
No load wheel up amps @ various volts

Dlatego uwazam ze milo by bylo gdybys zechcial zaspokoic - mam nadzieje ze nie tylko moja - zadze poznania :D
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   

Może wykresy z tej strony http://www.users.bigpond....ion%20motor.htm zaspokoją na razie żądzę wiedzy kolegi eP :lol: ... dopóki Maxio0 nie opublikuje wyników swoich pomiarów z natury.
Pozdrawiam
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007   

Pobór prądu przy podniesionym kole (vmax) - 900mA

Przy okazji badania prądu na biegu jałowym okazało się że amperomierz który mam na pokładzie jest zwalony i pokazuje totalne bzdury. Wobec czego bedę musiał ponownie zbadać pobór prądu przy różnych prędkościach. Pobór podany wyżej jest już prawidłowy(zmierzony multimetrem labolatoryjnym).

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group