ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
cele nie balansują się
Autor Wiadomość
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   cele nie balansują się

Mam problem z ładowaniem . Od tygodnia przy ładowaniu ładowarka nie może zbalansować cell. Ładowarka to Turnigy 8150. Ładowanie 8s1p
Wygląda to tak ,że na pierwszych celach napiecia są ponizej 4,1 (4.07-4,08) ,a na ostatnich jest 4,1 albo 4,11. Ładowarka kończy ładowanie nie wyrównując ogniw.
Co ciekawe na drugiej połówce pakietu (razem mam 16s1p) napięcia końcowe rozkładają sie podobnie. Stawiam ,że to ładowarka. Da się z tym coś zrobić :cry: ?
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

U mnie ładowarka ostatnio balansuje baaardzo dlugo i ostatnia 8 cela jest minimalnie przeładowana, lecz po jeździe wszystkie są równe. Powoli zaczynam rozgladac sie za BMS'em.
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   Re: cele nie balansują się

radwan napisał/a:
Mam problem z ładowaniem . Od tygodnia przy ładowaniu ładowarka nie może zbalansować cell...

Ten segment podladuj w trybie 1S i zobacz czy po rozladowaniu całości, kolejne ladowanie calego pakietu bedzie ok.
A w ogóle to zamień kolejność segmentow P tak aby sprawdzic czy problem z ladowaniem nie przeniosl się w na inny.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Witam serdecznie.

Jak wygląda pakiet? wszystkie ogniwa mają taką samą powierzchnię wymiany ciepła czy cześć jest bardziej w środku pakietu a część bardziej na zewnątrz?
Pozdrawiam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Na dzień dobry....
1) Ładujesz w trybie balance ? B wiesz ze tryb charge nie balansuje ogniw.
2) Kup alarm z wyświetlaczem napięcia i zweryfikuj (19zł) napięcia na celach może ładowarka kłamie.
3) Zmień ładowarkę (pożycz) i zweryfikuj na innej
4) Rożnica przy napięciu 4,1 o 0,03V zignoruj.
5) Rozładuj je w tryb Storage sprawdz czy są równe, i naładuj.
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

robbo2k napisał/a:
Na dzień dobry....
1) Ładujesz w trybie balance ? B wiesz ze tryb charge nie balansuje ogniw.
2) Kup alarm z wyświetlaczem napięcia i zweryfikuj (19zł) napięcia na celach może ładowarka kłamie.
3) Zmień ładowarkę (pożycz) i zweryfikuj na innej
4) Rożnica przy napięciu 4,1 o 0,03V zignoruj.
5) Rozładuj je w tryb Storage sprawdz czy są równe, i naładuj.


1. Tak tryb balance
2. Nie przeceniałbym dokładności tych urzadzeń aczkolwiek mam takie i na nich wsazuje podobne róznice.
3. Nie ma od kogo. Brak w pobliżu zapaleńców EV czy RC
4. Wcześniej były róznice max 0,02V teraz do 0,05
5. Do sprawdzenia

Przydałby się lepszy multimetr. Ten co mam jest bardzo badziewny
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Najprościej to co napisałem wyżej : zamień kolejność segmentow P tak aby sprawdzic czy problem z ladowaniem nie przeniosl się w na inny kanał . Czyli sprawdzisz (pośrednio) kanał pomiarowy balansera/ładowarki. Do tego nie potrzeba innej ładowarki.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

W tybie storage ładnie dojechał do 3,8V na wszystkich celach .ale potem w trybie balance znowu to samo 4,07/ 4,07/ 4,07/ 4,08/ 4,07/ 4,09/ 4,11/ 4,12

WojtekErnest mam pakiet zlutowany w szeregu wolałbym to zdiagnozować bez psucia aku, jesli da się inaczej.
Dziś przetestuję druga połówkę aku.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

Sprawdź multimetrem po złączu balancera, czy ogniwa mają faktycznie tyle ile podaje ładowarka.
Podepnij się ładowarką pod ostatnie ogniwo i odpal rozładowanie na chwile - zbij jej napięcie do 4.08. Po prostu ładowarki modelarskie tak działają, że jak prąd balansowania jest mniejszy niż prąd ładowania to się cela będzie przeładowywać. A jak już to robi to efekt z ładowania na ładowanie się będzie pogłębiać bo inaczej być nie może :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

radwan napisał/a:
W tybie storage ładnie dojechał do 3,8V na wszystkich celach .ale potem w trybie balance znowu to samo 4,07/ 4,07/ 4,07/ 4,08/ 4,07/ 4,09/ 4,11/ 4,12

Jesli w trybie storage jest równo 3,8 na wszystkich to raczej ładowarka pokazuje i pracuje równo. Podbicie na 2-och ostatnich segmentach wskazywałoby że są nieco słąbsze.
Ale aby sie o tym przekonać trzeba by mierzyć pojedyńcze segmenty a to raczej wymaga łatwiejszego dostępu oraz/i np. rezerwowego segmentu który mozna by włozyć w miejsce podejrzanego.
Rada Tas-a oczywiście słuszna. Jesli po takim "zbiciu" uda się wyrównać pakiet to jest pół sukcesu. Ale to nie oznacza że po kilku próbach efekt nie powróci.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

W mojej opinii to raczej ładowarka bo w przypadku słabszych cell wydłuża się czas balansowania aż do nie kończącego się balansowania(ja tak miałem na turnigy, zresztą imax tak samo), a nie że ładowarka sobie kmini - z tym się nie da już nic zrobić i kończy ładowanie

Zrób tak jak Tas mówi. Swoją droga ile trwa u Ciebie Balansowanie?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

Zrób jeszcze jeden eksperyment po rozładowaniu naładuj do 4.1V jako LiIon w trybie Charge bez podłączania przewodu balancera.

Jeśli będzie dobrze to znaczy iż balanser.... wariuje. ja ostatnio ładuje bez balansowania
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

Ten pomysł byłby ok gdyby nie fakt, że już ma rozbalansowane cele i jeżeli będą szły równo to cały czas ta różnica będzie występować
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014   

Jeszcze inny prosty pomysl :
Włącz ładowanie z balansowaniem tylko w trybie 4S tylko ostatnich 4-ech segmentow.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014   

sietaz napisał/a:
Ten pomysł byłby ok gdyby nie fakt, że już ma rozbalansowane cele i jeżeli będą szły równo to cały czas ta różnica będzie występować


Ale one wcale nie są rozbalansowane skoro przy 3,8V pokazują ok.
W wątku niżej pokazałem pakiet w którym napicia były od 2,98V do 3,30V i po naładowaniu bez balansowania było ok i wszystkie miały 4,10 do 4,08.

Ogniwa rozjeżdżają sie przy dużych prądach i głębokich rozładowaniach przy pojazdach EV to te akumulatory lipol to są delikatnie traktowane
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group