elektryczny KTM coś trzeba naprawić |
Autor |
Wiadomość |
andrju
początkujący
Wiek: 60 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Zajączki
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014 elektryczny KTM coś trzeba naprawić
|
|
|
no własnie niekoniecznie wiem co trzeba naprawić... kupiłem rower KTM elektro z tzw. staroświeckozrobionym urządzeniem elektro. Cóz to opinia osoby której posłałem przez internet zdjecia. Rower kupiłem po dość atrakcyjnen cenie więc nie muszę żałować. Sprzedawca poinformował mnie że najprawdopodobniej motor ma defekt. Jakoś nie chce mi sie wierzyc ale może... własciwie to chciałbym przeprowadzić jakieś testy umozliwiające wykluczanie kolejnych części jako dobrych lub zepsutych,1 zacznę od tego że akumulator na wskaźniku znajdującym się na rączce wskazuje stan naładowania i dodatkowo podłaczone światło przednie podłaczone jest do dwóch ewentualnych źródeł zasilania czyli normalnego dynama na którym świeci i równiez moze pobierać prąd z akumulatora i też świeci... właściwie nie funkcjonuje motor wprawej rączce jest manetka jak w komarku czy motorze umożliwiająca dodanie gazu. Po podłączeniu akumulatora znajdujący się tam wskaźnik świeci czyli pokazuje że prąd dochodzi.. to wwszystko niby proste i można zastosowac opinie sprzedawcy ze motor DEFECT. No tak ale dla mnie zdefektowany motor mógłby rówież nie umożliwiać jazdy. Wierzę że problem może leżeć w zdefektowanej manetce... a może starych kabelkach, przyłączeniowych a nawet pod pedałami znalazłem dwa wiszące nigdzie nie podłaczone kabelki ... może coś tam powinno być czy mógłby mi ktoś doradzic pomóc cos zasugeować?........................................................właśnie oglądałem inne strony i na jednej z nich jest rysunek poglądowy z którego wynika że taki rower może potrzebować w części czy okolicy pedałów CZUJNIK OBROTÓW u mnie pod pedałami jak wspomniałem są tylko dwa kikuty od kabli czy to może oznaczać ze brak takiego urządzenia może powodować że rower nie funkcjonuje jako elektryczny? czyli manetka nie uruchamia motoru?
SDC10220.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 592 raz(y) 161,43 KB |
SDC10217.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 493 raz(y) 166,58 KB |
SDC10215.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 490 raz(y) 176,36 KB |
SDC10214.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 456 raz(y) 131,04 KB |
SDC10210.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 449 raz(y) 166,78 KB |
SDC10205.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 412 raz(y) 165,94 KB |
SDC10209.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 443 raz(y) 169,3 KB |
SDC10207.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 449 raz(y) 132,62 KB |
SDC10206.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 520 raz(y) 152,78 KB |
|
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Wszytsko fajnie tylko napisz to po ludzku. im mniej tresci i wiecej konkretow tym bardziej mozna poruszyc temat
Proste jezdzi czy nie? masz go wogole czy to zdjecia z netu ? nie wywnioskowałem tego z twojej wypowiedzi bo 3 razy czytałem i nie rozumiem ciebie
Jesli chodzi ci o czujnik PAS ( pedal asistant system) to zapewne powinien byc , ma 3 przewody . czyli pedałujesz i silnik cie wspomaga |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Raczej zrób zdjęcie sterownika, akumulatora.
No jak wyzej napisano czy w czasie pedalowania, ruch manetki powoduje jakąś reakcje silnika ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
andrju
początkujący
Wiek: 60 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Zajączki
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
no więc może jeszcze raz ... pomimo światełka przy manetce gazu pokazującego że prąd tu dochodzi na pokręcenie manetką motor nie reaguje ... wskażnik akumulatora również wskazuje że prąd w akku jest ... ponadto prąd z akku dochodzi do światełka z przodu i ładnie swieci ... chyba następne tłumaczenie będę musiał wykonać obrazkowo ... wybaczcie że nie potrafię lepiej tego opisać... rano zrobię dodatkowe zdjęcia... hm sterownik akumulatora... nie wiem o które urządzenie chodzi. Akumulator jest doczepiany do bagaznika ekstra sakwą ... i kablem podłączany do białej skrzyneczki pod bagażnikiem ... nastepnie prąd płynie jak sądze do kierownicy... z lewej strony kierownicy jest wskaźnik naładowania akumulatora a z prawej strony włącznik manetki i pokretło w rączce ... dalej na mój chłopski rozum prąd płynie do motoru w przednim kole. Sprzedawca powiedział po niemiecku że jeszcze tydzień temu to działało ... napisałem ze to staroświeckie rozwiązanie bo ma już swoje lata ... ale O.K. tłumaczenie że motor defekt jest najbardziej logiczne ale kombinuje jak to sprawdzić i się upewnić------------------- no i jeszcze czujnik PAS sorry nie wiem o co chodzi
SDC10244.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 455 raz(y) 120,06 KB |
SDC10242.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 421 raz(y) 116,95 KB |
SDC10240.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 433 raz(y) 129,62 KB |
SDC10239.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 470 raz(y) 118,5 KB |
SDC10237.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 103 KB |
SDC10236.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 469 raz(y) 126,81 KB |
|
|
|
|
|
andrju
początkujący
Wiek: 60 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Zajączki
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
na zdjęciu 10237 widać dwa niebieskie kwadraty przy rączkach to sa owe wskaźniki ... z lewej akku a z prawej włacznik manetki od gazu... na dwóch ostatnich zdjęciach widać wystające z pod ... hm jak to nazwać ... mocowania pedałów dwa kabelki ... no nie wiem czy tu nie winien być jakiś sterownik którego brak ma wpływ na to że MOTOR sie nie uruchamia? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Możliwe, że tam jest tylko PAS. I brak impulsów (jakieś odłączone kabelki przy pedałach) powoduje niemożliwość uruchomienia silnika. Ale na odległość trudno coś powiedzieć. |
|
|
|
|
andrju
początkujący
Wiek: 60 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Zajączki
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Możliwe, że tam jest tylko PAS. I brak impulsów (jakieś odłączone kabelki przy pedałach) powoduje niemożliwość uruchomienia silnika. Ale na odległość trudno coś powiedzieć. |
czy normalne połączenie tych kabelków (zwyczajne zmostkowanie) jest bezpieczne.... jak uważasz czy raczej nie próbować... jak uważasz? |
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Zamiast kupowac prawdziwy 'mechaniczny' PAS lepiej zaczac od podłączenia imitatora impulsów i sprawdzenia czy ta elektronika i silnik zyje. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
andrju
początkujący
Wiek: 60 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Zajączki
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Zamiast kupowac prawdziwy 'mechaniczny' PAS lepiej zaczac od podłączenia imitatora impulsów i sprawdzenia czy ta elektronika i silnik zyje. |
to wszystko świetnie ... cieszę się ze jest pomoc ... tylko ze tu w Niemczech niewiele moge zrobić ... ten IMITATOR IMPULSÓW co to takiego jak sie za to zabrać ...
................................ok znalazłem cos takiego na ebayu http://www.ebay.co.uk/itm...=item540c06a8ec ... tylko jak to podłączyć? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Obawiam sie ze sam nic zdzialasz. Poswięc więc kilka-naście godzin na czytanie wątków z naszego forun poswieconego PAS, sterowaniem , silnikami, oraz specyfice fabrycznych rozwiazan KTM, Gazelle, Bionx stosowanych zabezpieczen producentow etc. Zresztą zapewne na niemieckich/holenderskich forach jest na temat tych modeli wiecej opisów.
Jak się nie uda można tanio kupić sprawny.
http://allegro.pl/ktm-elektryczny-i4671670093.htm |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
andrju
początkujący
Wiek: 60 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Zajączki
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
nowe zdjęcia które wydaje mi sie że pokazują ze ten czujnik tu jest ... oczywiście coś jest zepsute ... najłatwiej pojechać do wyspecjalizowanego serwisu stworzyłem temat bo mam tu jeszcze troche wolnego czasu na zastanawianie się co mógłbym spróbować sam sprawdzić... ale pewnie nawet z Waszą pomocą niewiele wskuram
3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 426 raz(y) 107,78 KB |
2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 416 raz(y) 102,48 KB |
1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 413 raz(y) 105,7 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Wygląda, jakby przewód przy wejściu w metalowa obudowę był przetarty. Sprawdzałeś to? |
|
|
|
|
andrju
początkujący
Wiek: 60 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Zajączki
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
dzięki ale teraz mecz sprawdze jutro.... jeszcze raz dzięki |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Paź, 2014
|
|
|
2:0 dla Polaków, teraz już masz czas? |
|
|
|
|
|