ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
elektryczny KTM coś trzeba naprawić
Autor Wiadomość
andrju 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Zajączki
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014   elektryczny KTM coś trzeba naprawić

no własnie niekoniecznie wiem co trzeba naprawić... kupiłem rower KTM elektro z tzw. staroświeckozrobionym urządzeniem elektro. Cóz to opinia osoby której posłałem przez internet zdjecia. Rower kupiłem po dość atrakcyjnen cenie więc nie muszę żałować. Sprzedawca poinformował mnie że najprawdopodobniej motor ma defekt. Jakoś nie chce mi sie wierzyc ale może... własciwie to chciałbym przeprowadzić jakieś testy umozliwiające wykluczanie kolejnych części jako dobrych lub zepsutych,1 zacznę od tego że akumulator na wskaźniku znajdującym się na rączce wskazuje stan naładowania i dodatkowo podłaczone światło przednie podłaczone jest do dwóch ewentualnych źródeł zasilania czyli normalnego dynama na którym świeci i równiez moze pobierać prąd z akumulatora i też świeci... właściwie nie funkcjonuje motor wprawej rączce jest manetka jak w komarku czy motorze umożliwiająca dodanie gazu. Po podłączeniu akumulatora znajdujący się tam wskaźnik świeci czyli pokazuje że prąd dochodzi.. to wwszystko niby proste i można zastosowac opinie sprzedawcy ze motor DEFECT. No tak ale dla mnie zdefektowany motor mógłby rówież nie umożliwiać jazdy. Wierzę że problem może leżeć w zdefektowanej manetce... a może starych kabelkach, przyłączeniowych a nawet pod pedałami znalazłem dwa wiszące nigdzie nie podłaczone kabelki ... może coś tam powinno być czy mógłby mi ktoś doradzic pomóc cos zasugeować?........................................................właśnie oglądałem inne strony i na jednej z nich jest rysunek poglądowy z którego wynika że taki rower może potrzebować w części czy okolicy pedałów CZUJNIK OBROTÓW u mnie pod pedałami jak wspomniałem są tylko dwa kikuty od kabli czy to może oznaczać ze brak takiego urządzenia może powodować że rower nie funkcjonuje jako elektryczny? czyli manetka nie uruchamia motoru?

SDC10220.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 592 raz(y) 161,43 KB

SDC10217.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 493 raz(y) 166,58 KB

SDC10215.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 490 raz(y) 176,36 KB

SDC10214.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 456 raz(y) 131,04 KB

SDC10210.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 449 raz(y) 166,78 KB

SDC10205.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 412 raz(y) 165,94 KB

SDC10209.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 443 raz(y) 169,3 KB

SDC10207.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 449 raz(y) 132,62 KB

SDC10206.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 520 raz(y) 152,78 KB

 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Paź, 2014   

Wszytsko fajnie tylko napisz to po ludzku. im mniej tresci i wiecej konkretow tym bardziej mozna poruszyc temat

Proste jezdzi czy nie? masz go wogole czy to zdjecia z netu ? nie wywnioskowałem tego z twojej wypowiedzi bo 3 razy czytałem i nie rozumiem ciebie
Jesli chodzi ci o czujnik PAS ( pedal asistant system) to zapewne powinien byc , ma 3 przewody . czyli pedałujesz i silnik cie wspomaga
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014   

Raczej zrób zdjęcie sterownika, akumulatora.
No jak wyzej napisano czy w czasie pedalowania, ruch manetki powoduje jakąś reakcje silnika ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
andrju 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Zajączki
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

no więc może jeszcze raz ... pomimo światełka przy manetce gazu pokazującego że prąd tu dochodzi na pokręcenie manetką motor nie reaguje ... wskażnik akumulatora również wskazuje że prąd w akku jest ... ponadto prąd z akku dochodzi do światełka z przodu i ładnie swieci ... chyba następne tłumaczenie będę musiał wykonać obrazkowo ... wybaczcie że nie potrafię lepiej tego opisać... rano zrobię dodatkowe zdjęcia... hm sterownik akumulatora... nie wiem o które urządzenie chodzi. Akumulator jest doczepiany do bagaznika ekstra sakwą ... i kablem podłączany do białej skrzyneczki pod bagażnikiem ... nastepnie prąd płynie jak sądze do kierownicy... z lewej strony kierownicy jest wskaźnik naładowania akumulatora a z prawej strony włącznik manetki i pokretło w rączce ... dalej na mój chłopski rozum prąd płynie do motoru w przednim kole. Sprzedawca powiedział po niemiecku że jeszcze tydzień temu to działało ... napisałem ze to staroświeckie rozwiązanie bo ma już swoje lata ... ale O.K. tłumaczenie że motor defekt jest najbardziej logiczne ale kombinuje jak to sprawdzić i się upewnić------------------- no i jeszcze czujnik PAS sorry nie wiem o co chodzi

SDC10244.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 455 raz(y) 120,06 KB

SDC10242.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 421 raz(y) 116,95 KB

SDC10240.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 433 raz(y) 129,62 KB

SDC10239.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 470 raz(y) 118,5 KB

SDC10237.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 103 KB

SDC10236.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 469 raz(y) 126,81 KB

 
 
andrju 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Zajączki
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

na zdjęciu 10237 widać dwa niebieskie kwadraty przy rączkach to sa owe wskaźniki ... z lewej akku a z prawej włacznik manetki od gazu... na dwóch ostatnich zdjęciach widać wystające z pod ... hm jak to nazwać ... mocowania pedałów dwa kabelki ... no nie wiem czy tu nie winien być jakiś sterownik którego brak ma wpływ na to że MOTOR sie nie uruchamia?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Możliwe, że tam jest tylko PAS. I brak impulsów (jakieś odłączone kabelki przy pedałach) powoduje niemożliwość uruchomienia silnika. Ale na odległość trudno coś powiedzieć.
 
 
andrju 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Zajączki
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

zeeltom napisał/a:
Możliwe, że tam jest tylko PAS. I brak impulsów (jakieś odłączone kabelki przy pedałach) powoduje niemożliwość uruchomienia silnika. Ale na odległość trudno coś powiedzieć.



czy normalne połączenie tych kabelków (zwyczajne zmostkowanie) jest bezpieczne.... jak uważasz czy raczej nie próbować... jak uważasz?
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

kolego zadne mostkowanie

na 99 % brak ci czujnika PAS
takie coś http://allegro.pl/czujnik...4621192650.html
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Zamiast kupowac prawdziwy 'mechaniczny' PAS lepiej zaczac od podłączenia imitatora impulsów i sprawdzenia czy ta elektronika i silnik zyje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
andrju 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Zajączki
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Zamiast kupowac prawdziwy 'mechaniczny' PAS lepiej zaczac od podłączenia imitatora impulsów i sprawdzenia czy ta elektronika i silnik zyje.




to wszystko świetnie ... cieszę się ze jest pomoc ... tylko ze tu w Niemczech niewiele moge zrobić ... ten IMITATOR IMPULSÓW co to takiego jak sie za to zabrać ...

................................ok znalazłem cos takiego na ebayu http://www.ebay.co.uk/itm...=item540c06a8ec ... tylko jak to podłączyć?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Obawiam sie ze sam nic zdzialasz. Poswięc więc kilka-naście godzin na czytanie wątków z naszego forun poswieconego PAS, sterowaniem , silnikami, oraz specyfice fabrycznych rozwiazan KTM, Gazelle, Bionx stosowanych zabezpieczen producentow etc. Zresztą zapewne na niemieckich/holenderskich forach jest na temat tych modeli wiecej opisów.
Jak się nie uda można tanio kupić sprawny.

http://allegro.pl/ktm-elektryczny-i4671670093.htm
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
andrju 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Zajączki
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

nowe zdjęcia które wydaje mi sie że pokazują ze ten czujnik tu jest ... oczywiście coś jest zepsute ... najłatwiej pojechać do wyspecjalizowanego serwisu stworzyłem temat bo mam tu jeszcze troche wolnego czasu na zastanawianie się co mógłbym spróbować sam sprawdzić... ale pewnie nawet z Waszą pomocą niewiele wskuram

3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 426 raz(y) 107,78 KB

2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 416 raz(y) 102,48 KB

1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 413 raz(y) 105,7 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Wygląda, jakby przewód przy wejściu w metalowa obudowę był przetarty. Sprawdzałeś to?
 
 
andrju 
początkujący


Wiek: 60
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Zajączki
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

dzięki ale teraz mecz sprawdze jutro.... jeszcze raz dzięki
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Paź, 2014   

2:0 dla Polaków, teraz już masz czas? :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group