|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
e- skuter |
Autor |
Wiadomość |
naczes [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007 e- skuter
|
|
|
jako nowy - Witam wszystkich i pozdrawiam .
Kilka miesięcy temu znajomy dał mi do naprawy e-scooter taki typowy 24V 250W , okazało się że jest uszkodzony sterownik silnika , rozebrałem go , i okazało się że cały jest zalany czymś co sie nie da ;wydłubać; z trudem dostałem się do trazystorów koncowych , jeden był uszkodzony , nie udało się rozszyfrować typu więc wlutowałem tak na próbe IRFZ 44 i skuter pracował około miesiąca przez który to córa nie wypuszczała go z rąk / własciciel zrezygnował kupił nowy/ i znów sie zepsuł tym razem na dobre , i obiecałem dzieciom ze przez zime przywrócimy go zycia . Mozna kupić gotowe , koszt w granicach 100pln ale ja wymysliłem ze zrobie cos sam żeby moza było naprawić w razie uszkodzenia , znalazłem schemat i-necie /ten z czeskiej strony/ zrobiłem plytke, usunołem błedy sprawdziłem na małym silniczku po czym próba w hulajnodze i coś jest nie tak, grzeją mi sie kondensatory te w obwodzie siłowym 24v , a w momecie kiedy przyblokuje koło by sprawdzić moc wzrasta napiecie z 24 v nawet do 50v i wtedy nawet jeden kondensator elektrolit 100 mikro 63v wystrzelił . Dokładnie tez nie wiem jakie powinny byc tam kondensatory bo oznaczenia np. 10M lub M1 mie są mi znane . Przez przypadek znalazłem ta strone i widze tu specjalistów w dziedzinie pojazdów elektrycznych , moze ktos z Was miał taki problem lub wie jak go rozwiąać ? pozdrawiam-- naczes |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2007
|
|
|
Witam
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8 w tym wątku w jednym z linków jest schemat z tej czeskiej strony, ale też zmieniona wersja naszego nieocenionego kolegi Andrzeja. Zrobiłem sobie regulator wg tego drugiego schematu i jest ok, tylko że u mnie steruje on 2 irfp064n i dwoma silnikami. Mam problem z jednym tranzystorem, ale to pewnie efekt mojego lenistwa, bo jakośnie mogę się zabrać żeby podłączyć zabezpieczenie nadprądowe, a silnik podpięty pod tego irfa jest uszkodzony i bierze dużo więcej prądu niż powinien.
A co do tych kondensatorów 10M = 10 uF, M1 = 100 pF |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|