ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike

Witam. Dużo ludzi z forum już o to pytało więc przedstawie swój pomysł na rozwiązanie powszechnego problemu tanim kosztem. Przerobiłem już na tej zasadzie dwie pary hamulców do dwóch różnych rowerów i od pół roku wszystko działa znakomicie. Nic się nie luzuje a czujnik odcięcia zasilania jest naprawdę bardzo czuły. Przepraszam za złą jakość zdjęć ale nie miałem pod ręką niczego innego niż telefon.

Do przeróbki posłużyły mi hamulce Avid Elixir 5. Są one dość dobrej klasy i można je znależć naprawde tanio na alledrogo. Ja za swoje dałem 250zł za każdą pare nowych. Napewno można i użyć wiele innych modeli.



Jako czujniki po wielu testach wybrałem kontraktony przemysłowe. Są odporne na wszelkie drgania i mają stałą czułość. Nie polecam czujników halla gdyż ich czułość zależy mocno od kąta obrócenia co jest bardziej kłopotliwe w montażu. Moje czujniki można nabyć np. tutaj są też i wersje gwintowane które można wręcz wkręcić w swoje hamulce ale to już jest chyba przerost formy nad treścią.

najpierw rozkręcamy klamkę hamulca i wklejamy mały magnes neodymowy o dowolnym kształcie. Ja tu używam kleju poxipol



Następnie wiercimy dziure w mocowaniu klamki wiertłem 6mm



Całość teraz składamy i wkładamy przygotowany czujnik który mocujemy zwykłą taśmą. Oczywiście trzeba teraz wyregulować głębokość tego czujnika najprościej za pomocą multimetru który "wypika" nam moment zaciskania klamki. Kable od czujnika należy teraz przedłużyć do sterownika i odpowiednio zaizolować np. koszulką termokurczliwą. No i gotowe:

 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Sprytne! Duży PLUS dla Ciebie za to.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Fajnie, że znalazłeś rozwiązanie problemu wielu z nas. Daj jeszcze proszę fotkę pokazującą dzialanie tego patentu. Zbliżenie na punkt styku, tak by było widać to bardziej szczegółowo.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Niestety w moich nie da się nawiercić uchwytu klamki bo tam zwyczajnie są dźwignie i śruba ustawienia wstępnego. :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 14 Paź, 2014   

Rafał nie wiem o jaką dokładnie fotke Ci chodzi. Od środka przecież nie zrobie. Zasada jest prosta. Jak magnes się odpowiednio przybliży do czujnika (na ok 0.5cm) to zaczyna on zwierać.
Zdaje sobie sprawe że nie we wszystkich hamulcach da się zrobić taką przeróbke. Ja miałem akurat szczęście bo od razu natrafiłem na te Avidy, rozwiązaniem jest wymienić same klamki hamulców na inny model.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Wto 14 Paź, 2014   

qaz33 napisał/a:
Rafał nie wiem o jaką dokładnie fotke Ci chodzi. Od środka przecież nie zrobie. Zasada jest prosta. Jak magnes się odpowiednio przybliży do czujnika (na ok 0.5cm) to zaczyna on zwierać.

Chciałbym byś własnie na fotce uchwycił ten moment jak magnes przybliża się do czujnika , by było lepiej widać jak to działa.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

W kontaktronie styki NO to takie, które z dala od magnesu są w stanie otwartym? Zbliżenie magnesu powoduje, że styk się zamyka (zwiera)?
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Tak
_________________
some random strrrr
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Też zastanawiałem się nad tą przeróbką do hamowania silnikiem. Ale na razie jestem w fazie kombinowania nad tym jakie hamulce zakupić. Piszesz że te Avidy są OK, a jak z serwisowaniem ich nie ma problemów?
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

piotrrs11 napisał/a:
Tak

qaz33 to jak rozwiązałeś kwestię podania napięcia (zwarcia obwodu) w momencie ODSUNIĘCIA magnesu od kontaktronu - bo jeśli dobrze rozumiem Twoją przeróbkę, w momencie wciskania hamulca magnes od kontaktronu się oddala, więc rozłącza? Kontaktron steruje przekaźnikiem, którego styki NC zwierają +12V z Brake HI w serowniku..?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

A po co wy bawicie sie z brake hi? Każdy z was ma światła stopu?
Najłatwiej jest używać brake-low dwa kabelki które zwierasz i jest regen i odłączenie silnika.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Światła stopu bez problemu można zrobić na lo. Tak mam w słoneczniku i działają. Wystarczy tranzystor P-N-P podpiąć odpowiednio pod hamulec.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016   

Kontraktrony sa w wersjach NO i NC. Nie trzeba sie bawic w zadne tranzystory jak ktos chce miec brake high
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016   

qaz33 napisał/a:
Kontraktrony sa w wersjach NO i NC. Nie trzeba sie bawic w zadne tranzystory jak ktos chce miec brake high


A, ok. Po prostu podałeś link do wersji NO i dlatego doszukiwałem się jakiegoś głębszego sensu :mrgreen:

Co do Brake HI - to już różne rzeczy tu na forum czytałem, jeśli chodzi o zasadę działania regena, że chyba dopiero jak sam u siebie podłączę i sprawdzę, to będę wiedział... :roll:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016   

Szwagier napisał/a:

A, ok. Po prostu podałeś link do wersji NO i dlatego doszukiwałem się jakiegoś głębszego sensu :mrgreen:


No tak, jak chcesz miec brake high to musisz uzyc werscji NC. Wtedy jak odsuniesz magnes to wyjscie bedzie mialo zwarcie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group