Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014 Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike
|
|
|
Witam. Dużo ludzi z forum już o to pytało więc przedstawie swój pomysł na rozwiązanie powszechnego problemu tanim kosztem. Przerobiłem już na tej zasadzie dwie pary hamulców do dwóch różnych rowerów i od pół roku wszystko działa znakomicie. Nic się nie luzuje a czujnik odcięcia zasilania jest naprawdę bardzo czuły. Przepraszam za złą jakość zdjęć ale nie miałem pod ręką niczego innego niż telefon.
Do przeróbki posłużyły mi hamulce Avid Elixir 5. Są one dość dobrej klasy i można je znależć naprawde tanio na alledrogo. Ja za swoje dałem 250zł za każdą pare nowych. Napewno można i użyć wiele innych modeli.
Jako czujniki po wielu testach wybrałem kontraktony przemysłowe. Są odporne na wszelkie drgania i mają stałą czułość. Nie polecam czujników halla gdyż ich czułość zależy mocno od kąta obrócenia co jest bardziej kłopotliwe w montażu. Moje czujniki można nabyć np. tutaj są też i wersje gwintowane które można wręcz wkręcić w swoje hamulce ale to już jest chyba przerost formy nad treścią.
najpierw rozkręcamy klamkę hamulca i wklejamy mały magnes neodymowy o dowolnym kształcie. Ja tu używam kleju poxipol
Następnie wiercimy dziure w mocowaniu klamki wiertłem 6mm
Całość teraz składamy i wkładamy przygotowany czujnik który mocujemy zwykłą taśmą. Oczywiście trzeba teraz wyregulować głębokość tego czujnika najprościej za pomocą multimetru który "wypika" nam moment zaciskania klamki. Kable od czujnika należy teraz przedłużyć do sterownika i odpowiednio zaizolować np. koszulką termokurczliwą. No i gotowe:
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Sprytne! Duży PLUS dla Ciebie za to. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Fajnie, że znalazłeś rozwiązanie problemu wielu z nas. Daj jeszcze proszę fotkę pokazującą dzialanie tego patentu. Zbliżenie na punkt styku, tak by było widać to bardziej szczegółowo. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Niestety w moich nie da się nawiercić uchwytu klamki bo tam zwyczajnie są dźwignie i śruba ustawienia wstępnego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 14 Paź, 2014
|
|
|
Rafał nie wiem o jaką dokładnie fotke Ci chodzi. Od środka przecież nie zrobie. Zasada jest prosta. Jak magnes się odpowiednio przybliży do czujnika (na ok 0.5cm) to zaczyna on zwierać.
Zdaje sobie sprawe że nie we wszystkich hamulcach da się zrobić taką przeróbke. Ja miałem akurat szczęście bo od razu natrafiłem na te Avidy, rozwiązaniem jest wymienić same klamki hamulców na inny model. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 14 Paź, 2014
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Rafał nie wiem o jaką dokładnie fotke Ci chodzi. Od środka przecież nie zrobie. Zasada jest prosta. Jak magnes się odpowiednio przybliży do czujnika (na ok 0.5cm) to zaczyna on zwierać. |
Chciałbym byś własnie na fotce uchwycił ten moment jak magnes przybliża się do czujnika , by było lepiej widać jak to działa. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
W kontaktronie styki NO to takie, które z dala od magnesu są w stanie otwartym? Zbliżenie magnesu powoduje, że styk się zamyka (zwiera)? |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
Tak |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
Też zastanawiałem się nad tą przeróbką do hamowania silnikiem. Ale na razie jestem w fazie kombinowania nad tym jakie hamulce zakupić. Piszesz że te Avidy są OK, a jak z serwisowaniem ich nie ma problemów? |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
qaz33 to jak rozwiązałeś kwestię podania napięcia (zwarcia obwodu) w momencie ODSUNIĘCIA magnesu od kontaktronu - bo jeśli dobrze rozumiem Twoją przeróbkę, w momencie wciskania hamulca magnes od kontaktronu się oddala, więc rozłącza? Kontaktron steruje przekaźnikiem, którego styki NC zwierają +12V z Brake HI w serowniku..? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
A po co wy bawicie sie z brake hi? Każdy z was ma światła stopu?
Najłatwiej jest używać brake-low dwa kabelki które zwierasz i jest regen i odłączenie silnika. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
Światła stopu bez problemu można zrobić na lo. Tak mam w słoneczniku i działają. Wystarczy tranzystor P-N-P podpiąć odpowiednio pod hamulec. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016
|
|
|
Kontraktrony sa w wersjach NO i NC. Nie trzeba sie bawic w zadne tranzystory jak ktos chce miec brake high |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Kontraktrony sa w wersjach NO i NC. Nie trzeba sie bawic w zadne tranzystory jak ktos chce miec brake high |
A, ok. Po prostu podałeś link do wersji NO i dlatego doszukiwałem się jakiegoś głębszego sensu
Co do Brake HI - to już różne rzeczy tu na forum czytałem, jeśli chodzi o zasadę działania regena, że chyba dopiero jak sam u siebie podłączę i sprawdzę, to będę wiedział... |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: |
A, ok. Po prostu podałeś link do wersji NO i dlatego doszukiwałem się jakiegoś głębszego sensu |
No tak, jak chcesz miec brake high to musisz uzyc werscji NC. Wtedy jak odsuniesz magnes to wyjscie bedzie mialo zwarcie |
|
|
|
|
|