ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalony sterownik ? TDK-2W 36V/500W
Autor Wiadomość
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   Spalony sterownik ? TDK-2W 36V/500W

Witam,
mam problem z sterownikiem TDK-2W prawdopodobna przyczyna awarii to podłączenie hamulca pod złe przewody na wtyczce.

Opis kabli wychodzących ze sterownika:
#1 wtyk męski (kostka) tu jestem pewny że to zasilanie i podłączenie do akumulatorów (czarny i czerwony) [grube]
#2 zielony pojedynczy [gruby]
#3 żółty pojedynczy [gruby]
#4 niebieski pojedynczy [gruby]
#5 brązowy pojedynczy [gruby] (nie był podłączony do niczego w rowerze)
#6 czujnik PAS (potrójne: czarny, czerwony, zielony) [cienkie]
#7 manetka gazy (potrójne: czarny, czerwony, zielony) [cienkie]
#8 kostka z 5 cienkimi kabelkami (czarny, czerwony oraz niebieski zielony żółty)
#9 kostka z 2 cienkimi kabelkami (czarny, czerwony) [cienkie]
#10 2 pojedyncze kabelki (białe) wychodzące ze sterownika które można razem połaczyć [cienkie]
#11 2 x gniazdo wykonane z 2 kabelków ( zółty i czarny) dopiero teraz domyśliłem się że miały prowadzić do hamulców [cienkie]



Zakupiłem rower elektryczny i podczas podłączania nie byłem pewny jednego kabelka odchodzącego od hamulców (1 kabelek który pasował do gniazda #9 oraz do #11 zdecydowałem się na podłączenie do wtyku nr. #9 i to był mój bład.

Podczas jazdy wszystko wyglądało w porządku, silnik reagował na manetkę gazu oraz na czujnik PAS.
Problem zrobił się jak chciałem zmienić przerzutkę, spadł mi łańcuch i zablokował tylne koło. Od razu dałem po hamulcach jednak to nie odcięło zasilania a silnik dalej pracował na maksymalnych obrotach, hamulce zatrzymały rower ale silnik pracował dalej i palił gumę na asfalcie. Nagle zaczął dym lecieć z okolic wszystkich kabli.

Podejrzewam że podłączyłem kabelki od hamulca zamiast do gniazda #11 to do gniazda #9

Kable od silnika były dużo cieńsze niż te od sterownika dlatego to one się spaliły. Szczególnie ucierpiały 2 (spalona osłona i zwęglona linka przewodu)

Po ponownym podłączeniu silnik nie reaguje na manetkę gazu ani kręcenie pedałami (PAS) jedynie wyświetla się poziom naładowania akumulatora.


Kable wychodzące od sterownika były troszeczkę grubsze i wyglądają na całe.
Rozkręciłem sterownik w celu poszukiwania jakiegoś przepalonego elementu lub smrodu spalenizny ale nic nie znalazłem takiego.

Jedyna możliwość uruchomienia silnika to podpięcie wszystkich przewodów oraz ponowne rozłączenie i podłączenie przewodów od manetki gazu, wtedy silnik odrazu wchodzi na najwyższe obroty.

Jeżeli wszystkie kable są podpięte i tylko rozłączam i podłączam zasilanie to silnik stoi w miejscu tak jak by czekał na sygnał od PAS lub od Manetki



Czy wg. was sterownik jest cały, czy jeżeli sterownik się pali to zostawia w sobie jakiś ślad ?
Oglądałem dokładnie płytkę sterownika i nic tam nie było zwęglonego, kable od sterownika całe, natomiast mocno ucierpiały kable które szły w stronę kierownicy. (to dlatego bo użyto cieńszych przewodów)

Podejrzewam że kabel od manetki gazu mógł się przepalić.
Proszę was o radę co mogę zrobić od czego zacząć sprawdzanie sterownika.
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Pon 13 Paź, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Prawdopodobnie spiąłeś klamki z kabelkami służącymi do zasilania wskaźnika baterii/alarmu. Dlatego użycie hamulca spowodowało zwarcie z głównego zasilania baterii.
Na pewno za skutkowało to spaleniem tych kabli. A to z kolei na pewno spowodowało uszkodzenie innych przewodów w wiązce na kierownicę. Prawdopodobnie wraz z kablem od hamulca szedł kabel od manetki i poprzez uszkodzoną izolację mogło jej się dostać strzał z +V z baterii.

Sprawdź czy sterownik daje na manetkę +5V
Sprawdź czy manetka daje na sterownik prawidłowy sygnał 0.7-4.2V zależny od jej wychylenia.

Wygląda jakby przynajmniej manetka była uszkodzona.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Dzieki tas za odpowiedź, dodałem zdjęcie wysokiej rozdzielczości,

Jak sprawdzić czy manetka daje prawidłowy sygnał do sterownika ?
mam rozłaczyć wtyk od manetki gazu i przyłożyć miernik, z podłączonymi kablami ?

Czy mogłby ktoś wyjaśnić czym są pozostałe te grube kable pojedyncze?
Oraz te białe 2 kabelki czy mam je spinać ze sobą czy nie ?
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Pon 13 Paź, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Pojedynczy kabelek brązowy nie wiadomo od czego jest, trzeba by zobaczyć jak się nazywa pole do którego jest dolutowany wewnątrz sterownika. może to być od funkcji"Brake-Hi"
2 Białe to są raczej od ograniczenia prędkości do 25km/h

Sprawdzenia manetki dokonujesz multimetrem

Wpinasz się miedzy czarny, a czerwony i sprawdzasz, czy jest tam 5V
Potem wpinasz się między czarny, a ten trzeci kolor (sygnał) i sprawdzasz czy ruszając manetką zmienia się wartość napięcia.

Trzeba to robić przy włączonym sterowniku (rowerze) i z manetką.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

Sprawdziłem, stopiły izolacje od przewodu manetki gazu i połączyły się ze sobą powodując zwarcie, po przetestowaniu z innym kablem rower działa bez zarzutu.

Potrzebuje teraz poprowadzić nowe od kierownicy do sterownika.
Sterownik mam umieszczony na bagażniku w kuferku.

1. zasilanie lampy i miernika naładowania baterii (2 żyły)
2. od manetki gazu (3 żyły)
3. lewy hamulec (2 żyły)
4. prawy hamulec (2 żyły)

Zastanawiam się jakiej grubości powinny być żyły w przewodzie.
Chciałbym kupić 1 przewód z 9 żyłami i popodłanczać to wszystko. Kupując przewód 9 żyłowy 0,5mm będzie on bardzo gruby.
Czy można użyć przewodu od internetu z tymi bardzo cienkimi żyłkami jest ich tam chyba 8.
Jak wy rozwiązujecie przeciągnięcie przewodów od kierownicy do sterownika ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

Przewód może być cienki (0.2mm), ale to musi być linka, nie drut bo on się połamie przy wyginaniu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

O właśnie, linka. Ten przewód "od internetu" to jest chyba taki jak w sieciach komputerowych a tam jest drut i raczej się poprzełamuje.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

Po co 9 przewodów?
1 - masa
2 - 5V manetka
3 - sygnał z manetki
4 - hamulec (zwierany do masy, łączysz obie klamki razem)
5 - zasilanie wskaźnika napięcia baterii i lampy

Są skrętki komputerowe robione z linki.
 
 
skarpendybel 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 1
Skąd: gd
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015   

Przepraszam że odgrzebuje stary temat.
Czy ktoś wie jaki to jest sterownik, chodzi o fazy. 120 czy 60 stopni? Będe wdzięczny za info.

Chodzi o sterownik TDK-2W 36V/500W oczywiście.

Zjarał się i muszę kupić jakiś co by się nadawał do mojego zaprzęgu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group