Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ. |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014 Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ.
|
|
|
Widzę, że ładowarki do żeli są tanie, a do innych akumulatorów po kilkaset złotych. Czy zmiana napięcia takiej ładowarki, to aż taki koszt końcowy? Nie wystarczy zmiana kilku elementów za parę złotych i przerobienia napięć do wymaganych poziomów? |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Wystarczy. Ja robiłem to z ładowarkami od żeli wielokrotnie. Bez problemu zmienisz wszystkie parametry.
To są standardowe aplikacje.:) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Dziwię się w takim razie, czemu do żeli kosztuje 70 zł, a do innych 250? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Dobraku,
Możesz opisać przykładową przeróbkę? |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Każda ładowarka jest inna tzn inne opisy na pcb... nie podam Ci gotowego przepisu. Chyba że masz coś z ładowarek co sam przerabiałem (raczej popularne na naszym rynku).
Może inaczej co masz a co chcesz osiągnąć? Wrzuć link do fotki ładowarki którą masz to coś pokombinujemy. Generalnie we wszystkich chodzi o to samo ... wymieniasz dzielniki rezystancyjne sterujące wzmacniaczami operacyjnymi ładowarki. Warto też zredukować sprzężenia zwrotne tak by ładowarka mimo zasygnalizowania naładowania (zielony led) dalej podawała prąd podtrzymujący co znowu umożliwia zewnętrzne balansowalnie cel
Co do różnic w cenie ...
1) trochę bardziej zaawansowane przetwornice.
2) Li-ion jest generalnie droższą technologią, więc ładowarki też "powinny" być odpowiednio droższe.
Pamiętajmy że ładowarki do żeli są naprawde proste, jednak uważam, że odpowiednio przerobione pod mądrze dobrane parametry są bezpieczne.
Największą wadą są kiepskie wzm. operacyjne które lekko pływają jak wszystko sie nagrzeje.
Parametry jakie ja zmieniałem:
- napięcie końcowe ładowania
- histereza przełączania ładowanie/naładowany (dla żeli jest duża dla li-ion powina być minimalna)
- prąd ładowania
- regulacja sygnalizacji na ledach.
Aha .. ważna sprawa nie sugerujcie się napięciem stanu jałowego .... bez akumulatora to jest kiepski wyznacznik dopóki nie zmniejszy się histerezy.
Przykład .
Ładowarka ma w spoczynku 41,5V a naładuje aku do 43.5V. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Dziwię się w takim razie, czemu do żeli kosztuje 70 zł, a do innych 250? |
Tu ceny się nie różnią. Chyba, że chodzi o bardziej wyszukane
http://magma.sklep.pl/pol...OWARKI-353.html |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Nie mam żadnej ładowarki. Pytam się na przyszłość do projektu ebajka. Załóżmy, że mam pakiet 12s li-ion o napięciu 50.4V i ładowarkę do żeli 48V 3A. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Ladowarki z Magmy do li-ionow są po normalnych cenach, wiec nie warto przerabiac z Pb. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Ładowarka 48V do li ion ma napięcie końcowe 54.6V więc trochę za dużo. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Zobacz ceny na allegro. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Mechano napisał/a: | Ładowarka 48V do li ion ma napięcie końcowe 54.6V więc trochę za dużo. |
Za dużo? 13cel po 4,2 to właśnie 54,6. Czemu tak uważasz? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
W rzeczywistosci takie ladowarki mają jeszcze ciut wiecej niz 4,2 V x n, bo w czasie ladowania, w koncowej fazie, niskim prądzie powinno być wiecej aby płynął prąd. A po ustaniu ladowania, probkowaniu wl/wyl napięcie na ogniwach jest nizsze niz w czasie ladowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Napisalem ze przewiduje pakiet 12s a nie 13s. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Mechano napisał/a: | Napisalem ze przewiduje pakiet 12s a nie 13s. |
W zasadzie napisałeś, że to tylko założenie |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 23 Paź, 2014
|
|
|
Przewiduje konkretne zalozenie i do tego dobieram odpowiednie komponenty. |
|
|
|
|
|