ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ.
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ.

Widzę, że ładowarki do żeli są tanie, a do innych akumulatorów po kilkaset złotych. Czy zmiana napięcia takiej ładowarki, to aż taki koszt końcowy? Nie wystarczy zmiana kilku elementów za parę złotych i przerobienia napięć do wymaganych poziomów?
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Wystarczy. Ja robiłem to z ładowarkami od żeli wielokrotnie. Bez problemu zmienisz wszystkie parametry.

To są standardowe aplikacje.:)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Dziwię się w takim razie, czemu do żeli kosztuje 70 zł, a do innych 250?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Dobraku,
Możesz opisać przykładową przeróbkę?
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Każda ładowarka jest inna tzn inne opisy na pcb... nie podam Ci gotowego przepisu. Chyba że masz coś z ładowarek co sam przerabiałem (raczej popularne na naszym rynku).
Może inaczej co masz a co chcesz osiągnąć? Wrzuć link do fotki ładowarki którą masz to coś pokombinujemy. Generalnie we wszystkich chodzi o to samo ... wymieniasz dzielniki rezystancyjne sterujące wzmacniaczami operacyjnymi ładowarki. Warto też zredukować sprzężenia zwrotne tak by ładowarka mimo zasygnalizowania naładowania (zielony led) dalej podawała prąd podtrzymujący co znowu umożliwia zewnętrzne balansowalnie cel

Co do różnic w cenie ...
1) trochę bardziej zaawansowane przetwornice.
2) Li-ion jest generalnie droższą technologią, więc ładowarki też "powinny" być odpowiednio droższe.

Pamiętajmy że ładowarki do żeli są naprawde proste, jednak uważam, że odpowiednio przerobione pod mądrze dobrane parametry są bezpieczne.
Największą wadą są kiepskie wzm. operacyjne które lekko pływają jak wszystko sie nagrzeje.

Parametry jakie ja zmieniałem:
- napięcie końcowe ładowania
- histereza przełączania ładowanie/naładowany (dla żeli jest duża dla li-ion powina być minimalna)
- prąd ładowania
- regulacja sygnalizacji na ledach.

Aha .. ważna sprawa nie sugerujcie się napięciem stanu jałowego .... bez akumulatora to jest kiepski wyznacznik dopóki nie zmniejszy się histerezy.
Przykład .
Ładowarka ma w spoczynku 41,5V a naładuje aku do 43.5V.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

zeeltom napisał/a:
Dziwię się w takim razie, czemu do żeli kosztuje 70 zł, a do innych 250?

Tu ceny się nie różnią. Chyba, że chodzi o bardziej wyszukane
http://magma.sklep.pl/pol...OWARKI-353.html
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Nie mam żadnej ładowarki. Pytam się na przyszłość do projektu ebajka. Załóżmy, że mam pakiet 12s li-ion o napięciu 50.4V i ładowarkę do żeli 48V 3A.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Ladowarki z Magmy do li-ionow są po normalnych cenach, wiec nie warto przerabiac z Pb.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Ładowarka 48V do li ion ma napięcie końcowe 54.6V więc trochę za dużo.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Zobacz ceny na allegro.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Mechano napisał/a:
Ładowarka 48V do li ion ma napięcie końcowe 54.6V więc trochę za dużo.

Za dużo? 13cel po 4,2 to właśnie 54,6. Czemu tak uważasz?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

W rzeczywistosci takie ladowarki mają jeszcze ciut wiecej niz 4,2 V x n, bo w czasie ladowania, w koncowej fazie, niskim prądzie powinno być wiecej aby płynął prąd. A po ustaniu ladowania, probkowaniu wl/wyl napięcie na ogniwach jest nizsze niz w czasie ladowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Napisalem ze przewiduje pakiet 12s a nie 13s.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

Mechano napisał/a:
Napisalem ze przewiduje pakiet 12s a nie 13s.

W zasadzie napisałeś, że to tylko założenie :wink:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 23 Paź, 2014   

Przewiduje konkretne zalozenie i do tego dobieram odpowiednie komponenty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group