ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompletowanie roweru BOSCH
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

Wreszcie sukces!
Po zmontowaniu całość ruszyła. Przyjemnie czuje się wspomaganie - każde dociśnięcie pedałów przekłada się na odczuwalne przyspieszenie.
Ale są też problemy:
Wciąż nie mam ładowarki, a dotychczas nie próbowałem ładować akumulatora zwykłym zasilaczem (nie liczę na pozytywny efekt, raczej się naładuje, ale dla "systemu" pewnie będzie pusty). A może ktoś z forumowiczów zna rolę trzeciego przewodu ładowarki?
Drobiazgiem przy tym wydaje się zamiana obecnego tylnego koła na docelowe, z przekładnią.
Działa z panelem starszego typu (HMI), próba podłączenie nowszego (Intuvia) daje wypis z żądaniem aktualizacji software'u.
Generalnie jestem happy - jeśli nie rozładuję akumulatora, wybiorę się z Boschem na nasz zlot :grin:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

JerzyZ napisał/a:

Wciąż nie mam ładowarki, a dotychczas nie próbowalem ładować akumulatora zwykłym zasilaczem (nie liczę na pozytywny efekt, raczej się naładuje, ale dla "systemu" pewnie będzie pusty)....:

Jeśli bateria będzie odpieta, naladowana a następnie ponownie podpieta, to "system" prawdopodobnie to zaakceptuje.
Przeciez nie możesz czekać miesiąc żeby się nacieszyć rowerem :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 42
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Pią 24 Kwi, 2015   

JerzyZ napisał/a:
Ponieważ zbliża się moment, gdy będę miał wszystko oprócz oryginalnej baterii, ponawiam pytanie z pierwszego postu:
Do czego służą dwa cienkie przewody biegnące obok "siłowych" z silnika do baterii?


Jeśli nadal szukasz odpowiedzi, to te cienkie przewody służą zapewne tylko do pomiaru napięcia na zaciskach baterii. Są niezbędne.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

Dziękuje za zainteresowanie, przewody na pewno są konieczne.
Mam już baterię i rower jeździ! Teraz czekam na ładowarkę, do której prowadzi jeden dodatkowy przewód. Nie robiłem prób ze zwykłą ładowarką, żeby czegoś nie zepsuć.
Może na zlot zdążę z całością!
Ale innym nie radzę - już bym za te pieniądze kupił kiepski, ale samochód...
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 18 Cze, 2015   

Wreszcie mogę zameldować: projekt zakończony!
Jest ładowarka, tylne koło z 5-biegową przekładnią SRAM, zmieniony tylny trybik na mniejszy, siodełko żelowe z pompką...
Trochę dziwnie działa prognoza zasięgu - zmienia czasem wskazanie bez wyraźnej przyczyny.
Czy jestem happy? Chyba nie do końca: ten przymus pedałowania ogranicza moją swobodę!
W ramach twórczego niepokoju zabieram się za coś następnego: w pełni amortyzowany, na 26", z małogabarytowym akumulatorem 12s i wyświetlaczem własnej konstrukcji.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015   

Już kilka miesięcy używam mojego Boscha (a dokładniej roweru firmy LPM, z napędem Bosch), przejechałem 300km i jestem zadowolony. Cóż że trzeba kręcić pedałami - za to mam duży zasięg i nie martwię się, czy starczy prądu.
Zaletą jest to, że na wskaźniku mam ocenę stanu akumulatora - nie tylko napięcie, ale też prognozę, ile km mogę przejechać. To znacznie lepsze, niż wskaźniki napięciowe.
Druga zaleta, to sposób ładowania, niby zwykły: włączam ładowarkę i już - ale wygodniejszy niż przy poprzednim rowerku, z użyciem omezowacza.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Nadal jestem zadowolony z roweru LPM (patrz wyżej), ale skompletowałem następny - Homage z silnikiem Boscha. Jego zaletą - w moich oczach - jest pełna amortyzacja i rama damska, oraz koła 26".
I tu dwa pytania:
1. Czy ktoś z forumowiczów mógłby poradzić jak dopasować wskazania licznika do kół 26 (wskazuje proporcjonalnie za dużo, czyli 28/26 więcej).
2. Akumulatory do Boscha są zwykle "made in Poland". Czy ktoś zna kontakt do wytwórni, lub czy ktoś z forum zna jakieś szczegóły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group