ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Tabliczka znamionowa silnika dc
Autor Wiadomość
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   Tabliczka znamionowa silnika dc

Nie jestem pewien czy dobrze interpretuje tabliczkę znamionowa tego silnika :wink: więc zapytam :?: Jak podłączę ten silnik do nieograniczonego źródła prądowego o napięciu 39V to silnik będzie kręcił się z prędkością 3000 rpm i pobierał 4,6 A z obciążeniem na wałku 0,6Nm :?: Jeżeli źle kombinuję to może wyjaśnicie mi o co tu chodzi :roll:

SAM_0033.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 318 raz(y) 232,23 KB

 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Wg mnie przy napięciu zasilającym równym 39V silnik rozwinie moment 0,6 Nm i prędkość obrotową 3000 obr./min. pobierając przy tym prąd o natężeniu 4,6A. Czyli tak, jak opisałeś :wink: .
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Mniej więcej tak, chociaż "nieograniczone źródło prądowe o napięciu 39V brzmi dziwnie" :smile: . Wiele osób z tego forum nie rozumie parametrów silnika. Jeżeli ten silnik zasilisz ze źródła stałoprądowego i obciążysz go momentem np. 0,8Nm to nie ruszy i moc będzie 0, aby to zrobił trzeba zwiększyć prąd (0,13Nm/A). Te parametry to tzw. stałe silnika, zależne od uzwojenia, komutatora, magnesów. Wartości to "zalecane", a rzeczywiste trzeba tak dobrać, aby się nie zjarał. Chwilowo można znacznie zwiększyć prąd i obroty (napięcie).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

gienek333 napisał/a:
Mniej więcej tak, chociaż "nieograniczone źródło prądowe o napięciu 39V brzmi dziwnie" .

Trochę za dużo pifka było wieczorem :lol:
gienek333 napisał/a:
Wartości to "zalecane", a rzeczywiste trzeba tak dobrać, aby się nie zjarał. Chwilowo można znacznie zwiększyć prąd i obroty (napięcie).

No i tu pojawia się kolejne pytanie :smile: Na jakie napięcie zrobić pakiet i jakiej mocy dokupić sterownik żeby wykrzesać z tego silnika jak największe osiągi w granicach rozsądku. Jak zrobię pakiet li-jon 12s i kupie taki sterownik http://allegro.pl/sterown...4696040819.html to będzie wystarczająca baza żeby porobić jakieś testy :?:
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Kolejny silnik :grin: ale tu już niezrozumiały dla mnie opis :?: Prawdopodobnie pochodzi z pojazdu którym można się pozderzać w wesołym miasteczku (autodrom). Słabo widać, ale tam jest napisane 12V 75W 800U/mln. Proszę powiedzcie o co tu chodzi :?:

CAM00701.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 276 raz(y) 98,83 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

12V 75W 800 obrotów na minutę.
Pewny jesteś tych 75W? Coś dziwnie mało.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Zdjęcie jest słabe, ale to co wybite na silniku czytelne. Też się tak zastanawiałem z tą mocą, bo silnik waży 6kg . No i jeszcze te cztery zaciski z podłączonym przełącznikiem. A wujek google nic nie podpowiada :grin:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3356
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Na zdjeciu widac 12V 125W.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

To jest chyba znaczek " / "
Wpisałem w googl... i wyskoczyło na rosyjskiej stronie że to silnik 12V 75W. Ciekawa sprawa z tym silnikiem.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Może to jest silnik szeregowy i przełącznik służy do zmiany kierunku?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014   

Tak to właśnie wygląda. Do dwóch zacisków silnika podłączone jest zasilanie połączone z przewodami idącymi do przełącznika,od przełącznika idą przewody na dwa kolejne zaciski silnika, po przełączeniu zmiana polaryzacji na tych zaciskach.
Adam Wysokiński napisał/a:
To jest chyba znaczek " / "

między 12V 75W nie ma żadnego znaku
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014   

Na foto widać jak silnik jest podłączony. Podpiąłem go do małego pakietu 3s4p . Wystartował bardzo płynnie (długo narastała prędkość obrotowa około 10sek) nawet nie zaiskrzył przy podłączeniu do pakietu. Po przełączeniu przełącznika nic się nie zmieniło, silnik się cały czas kręcił tak samo. Zmierzyłem prąd pobierany przez silnik to bylo 15A bez obciążenia. To było chyba max możliwości tego pakietu bo po minucie kręcenia był już cieplutki.

CAM00720.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 283 raz(y) 175,5 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2014   

To sobie teraz policz: 12V x 15A = 180W
I to na luzie. Nadal jesteś pewny, że na tabliczce jest napis 75W?
Poza tym 15A bez obciążenia, to ten silnik się raczej do niczego nie nadaje. Może to jest rozrusznik?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014   

Z podłączenia można wywnioskować, że to może być silnik obcowzbudny, ale po przełączeniu powinien zmienić kierunek obrotów. Trzeba sprawdzić przełącznik (odłączyć dwa czarne kable od silnika) i zmierzyć między nimi opór.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014   

Faktycznie zepsuty ten przełącznik.Podłączyłem to bez przełącznika.Wcześniej prędkość narastała długo i była tak na ucho sporo większa niż 800 rpm. Teraz wydaje się wszystko OK. Startuje normalnie, sporo zwolnił, zmienia kierunek obrotów po przełączeniu przewodów i bierze 4 A bez obciążenia

CAM00722.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 273 raz(y) 198,67 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group