ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana sterownika ,silnik nie pracuje
Autor Wiadomość
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   Zmiana sterownika ,silnik nie pracuje

Witam.
Jestę tu nowy i mam mały problem.Rower na starym sterowniku strasznie ostro ruszał-buksowanie koła. Zmieniłem sterownik na inny i silnik BLDC nie pracuje.Wyskakuje komunikat :
błąd czujnika halla.Czy może ktoś coś podpowiedzieć w tej kwesti?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Prawdopodobnie zmieniłeś kolejność podłączenia hallotronów w silniku. Musisz pokombinować z kolejnością przewodów silnika i hallotronów, bo kolory przewodów w każdym sterowniku mogą być inne. Nie jest to straszna robota, tylko trochę czasu zajmuje ;)
Może być też inny kąt położenia. Najczęściej jest to 60 stopni, lub 120. Jeśli kontroler ma inne kąty niż silnik, to może być problem.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Kombinowałem już z kolorami na chybił-trafił.Jest jakas logika w zmianie kolorów?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Musisz sprawdzić każdą kombinację. Masz 16 kombinacji ;)

ABC - abc
ABC - bac
ABC - acb
ABC - cba

BAC - abc ... itd
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pią 21 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Kupiłem i założyłem już dwa różne sterowniki(koszt 1100zł).
Na obu jest to samo.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Hm...Zaczynam przekładać kabelki.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Musisz sprawdzić, czy na hallotronach (na każdym) przy kręceniu kołem zmienia się stan z niskiego na wysoki i odwrotnie. Może się coś oderwało, albo padł któryś hall.
I czy dochodzi do nich napięcie 5V.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Odezwe się za 1-2 godzin
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Na haluu jest 5V.
Pomiedzy +5V a którym kolwiek kabelkiez z halla napiecie skacz2,5 do 5V
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Zapomniałem dodać,że na jednym z kupionych sterowników silnik kręci ,ale w drugą stroneCzyli tyka sobie wolnobieg w silniku.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

zmiana kolorów x 16 nic nie dała
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Napięcie powinieneś mierzyć w stosunku do masy (-). Na przewodach od hallotronów powinno skakać napięcie od niecałego zera, do prawie 5V. Jeśli na jednym z ustawień silnik kręci do tyłu, to trzeba zamienić miejscami dwa przewody w hallach i dwa przewody w cewkach silnika.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Wszystkich mozliwosci jest bodajze 36 a nie 16. 3! * 3!
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Napięcie na hallach skacze.Mierzyłem do masy,tzn do minusa.
Po iluś próbach z kabelkami jeden ze sterowników zaskoczył w trybie spacerowym.Po pracy około 1 min juz sterownik nie działał i musiałem czekać dobrą chwile az sie ponownie odezwie.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Chyba pomiar halla był nie fachowy.Pomierzyłem jeszcze raz wykorzystująć napięcie ze sterownika +5V.
Pomiędzy minusem a kolejnymi kabelkami z czujnika halla napięcie waha się w granicach 2,3-2,6 V przy kręceniu kołem.Według mnie czujniki nie pracują.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group