ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana sterownika ,silnik nie pracuje
Autor Wiadomość
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Bo pewnie pobór prądu był duży ze względu na niewłaściwe podłączenie faz i sterownik mógł się zabezpieczyć. No ale nawet nie wiemy, co to za sterownik.

Jeśli stwierdziłeś ciągłość uzwojeń silnika i masz sprawne czujniki Hall, to notuj sprawdzone już układy połączeń i próbuj do skutku. W końcu musisz trafić.
Jeśli czujniki są niesprawne, to rozbiórka silnika. Mamy nadzieję, że powoli obracałeś kołem podczas pomiaru :wink: .
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Wstawiłem na chwile stary sterownik,silnik startuje jak kiedyś,tzn nie mozna spokojnie ruszyć.Po prostu pali gume.Nowy sterownik to model S06S.Ten nowy sterownik wyświetla błąd nr3 czujnika halla.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Czy jest to możliwe aby przy uszkodzonych czujnikach halla stary sterownik wprawiał w ten sposób koło w ruch?
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

W TEN sposób, czyli w jaki?
Jest możliwe uruchomienie silnika bez czujników, jeśli sterownik obsługuje taką funkcję.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

w taki szalony start
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

startuje wten sposób,że mieli dosłownie kołem
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Sprawdź manetkę, szczególnie jej podłączenie. Jak jeden z przewodów straci kontakt (często we wtyczce), to sterownik podaje pełną moc - jak przy odkręconej maksymalnie manetce.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

ten stary sterownik pracuje tylko z pasem,nie ma tam manetki
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

No to może sprawdź PAS. Jeśli twierdzisz, że masz uszkodzone hallotrony, to i tak pasuje rozebrać silnik. No ale żeby jednocześnie zostały uszkodzone wszystkie? Dziwne. Można od razu sprawdzić wartość napięcia zasilającego te czujniki.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

pas sprawdzałem,działa
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Na cienkich, kolorowych przewodach od silnika, czyli od hallotronów, musisz mieć napięcia - na czarnym (czyli masa - zero napięcia), na czerwonym +5V, a na niebieskim, żółtym i zielonym będzie pojawiało się coś w okolicy zera i będzie skakało do prawie 5V przy wolnym kręceniu kołem. Jeśli tego nie ma, a napięcie +5V jest, musisz rozebrać silnik i sprawdzić połączenia do hallotronów, a jeśli są dobre, to wymienić hallotrony.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Dokonałem jeszcze jednego pomiaru halotronów.Odłączyłem trzy przewody fazowe z silnika,wykorzystałem napięcie 5 V ze złącza do czujnika hall ,trzy kolorowe przewody do halla rozciołem i zmierzyłem napięcie od strony silnika na tych przewodach.Kręcąc kolem z różnymi prędkościami nie ma żadnej reakcji napięcia.Natomiast sprawdzając opór pomiędzy minusem złącza halla o postrzególnymi kabelkami hala jest opór 287 ohm na zakresie 2000.
Według mnie jest usterka pochodząca od czujników halla.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Słyszałem też ,że może to być problem katów fazowych.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

No to wynika z tego, że walnięte są halle. Powinny być zmiany napięcia.
 
 
zenek 
początkujący
autogaz546


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

w takim razie dlaczego stary sterownik startuje silnikiem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group