ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 01 Gru, 2014
FUJI THRILL 3000W
Autor Wiadomość
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

Teraz mam pytanie konstrukcyjne. Na razie posiadam tylko 2 elementy, ale już myślę jak to wszystko wykonać.
Korzystam z schematu podanego na forum tas'a LINK , mam zamiar założyć termistory jeden na sterowniku drugi w silniku, który podłączam do stacyjki. Z sterownika wychodzą dwa kable stacyjki. Czerwony i różowy, który jest podłączony do plusa. Rozumiem to tak, że czerwony kabel z stacyjki idzie do jeden nóżki termistora w sterowniku później z drugiej idzie np. do termistora w silniku a następnie stacyjka na kluczyk i 2 stacyjka i wraca do różowego, który jest podłączony do plusa sterownika. Być może to oczywiste dla nie których, ale akurat ja nie jestem pewny czy to tak wygląda jak myślę, dlatego pytam na forum.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

Tak to ma wyglądać :)
Jeśli wszystko jest OK, bezpieczniki termiczne zwierają i na stacyjkę jest podawany sygnał z baterii, wiec sterownik działa. Ale jeśli wyskoczy sytuacja awaryjna, np silnik jest bliski spalenia, to obojętne który bezpiecznik termiczny nam rozewrze obwód to rower sam się wyłączy. Jak się temperatura obniży do bezpiecznego poziomu to się włączy, bo bezpieczniki termiczne na nowo połączą obwód.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

Łączysz dwa termiki NC szeregowo i wpinasz je w dowolny kabel od stacyjki dwuprzewodowej wcześniej go rozcinając.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Teraz następna seria pytań. Zamówiłem nie spodziewanie akusy lipo Turnigy. Jednak mam zamiar skończyć rower dopiero kolo marca. Jak teraz mam się z tymi bateriami obchodzić gdy nie są one użytkowane. Ładować co jakiś czas i sprawdzać napięcia? W ogóle jak często na nie zaglądać?
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Do marca to może dojdą :lol: , ale raczej nie trzeba ich ładować.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Do przechowywania li po trzeba rozładować je na około 70%.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Z tego, co czytałem, to akumulatory tego typu, do przechowywania powinny mieć około 60 - 70 procent naładowania. Chyba się nie mylę?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Pewnie jak przyjdą nówki to tyle będą miały.

Rozumiem, że lipo mają spadek napięcia, jeżeli nie są używane. Przykładowo mają 70% i mogą leżeć 2 miesiące. Czy lepiej je podładować albo sprawdzić jakie maja napięcia i dopiero wtedy ładować. Używam roweru cały rok, ale w dużych mrozach np. -10 nie będę używam elektryka szkoda baterii. Dlatego chciałbym wiedzieć na co patrzeć, jeżeli będą akusy zimowały.
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

W stanie do przechowywania powinny chyba przyjść bo na magazynach w HK raczej nikt nie pilnuje poziomu naładowania. Ja swoje przemierzę miernikiem jak dojdą i ew. doładuję jak coś będzie nie tak.
gienek333 napisał/a:
Do marca to może dojdą

Bez przesady przecież idą z NL to może w tydzień dojdzie... Zamawiałem pierwszy raz na HK i są to pierwsze zagraniczne zakupy także nie mam pojęcia na co się nastawić :roll:
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Właśnie doszły do mnie akusy. Przesyłka doszła w 4 dni. Na razie zmierzyłem multimetrem całe pakiety i wartości są od 15.55v do 15.60v. Załatwię sobie ładowarkowe Imax b6 i sprawdzę dokładnie. Mam nadzieję, że nie będzie problemu, jeżeli w przyszłości będą chciał je podładować tą ładowarką każdy pakiet z osobna?
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Oczywiście, że nie będzie problemu tylko składasz pakiet z bmsem to musiałbyś potem to rozbebeszać. Taka mała rada, która może wiać groźbą. Jeżeli masz możliwość to postaraj się złożyć wszystko i pojeździć bo gwarancja na akusy to 30 dni. Z turnigy dzieję się coś złego naprawdę bardzo bardzo rzadko, ale jeżeli jakaś cela w pakiecie nie halo to można zareklamować to zdalnie (nic nie musisz im odsyłać) i przesyłają nowy pakiet A ten co ma uszkodzoną cele zostaję w ręku i jeszcze można na tym zarobić :P . Ja miałem tak z ładowarką turnigy. Dwóch pakietów nie udało mi się zareklamować bo zacząłem jeździć po upływie 30 dni, no ale mam teraz parę zapasowych cel tak czy siak
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Sam już nie wiem czy zabierać się za budowę teraz, czy poczekam z 2 miesiące i dopiero zacznę. Chodzi mi tutaj o ten okres 2 miesięcy, czy będą sobie mogły leżeć. Czy nie będzie trzeba je doładować w czasie leżakowania. Jak już złoże to myślę, że BMS będzie działał cały czas i pilnował akusów.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
fineasz 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 129
Skąd: Waw
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Dzisiaj mierzylem kilka ogniw li-ion 18650 Panasonica, które mam nieużywane od czerwca i jak bylo 3,6V tak dalej jest to samo. Wynika z tego, że li-po gorzej trzymają napięcie?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014   

Przy bmsie też trzeba to aku też trochę doładować, to nie Stachurski - nie weźmie energii z kosmosu. Mój jeden pakiecik z martwą celą leży z 3 miesiące i z tego co pamiętam to napięcie to samo. Kondzio miał aku leżakujace dłużej i napięcie też był ok. Myślę, że to doładowanie do poziomu storage i sprawdzanie co jakiś czas to bardziej dla spokoju, że zrobiło się wszystko co trzeba aby aku trzymał jak dłużej. No na pewno nie można naładować do 4.2 i tego zostawić na 4 miesiące bo wpływ na ilość cykli będzie , ale jaki to nie wyczytałem nigdzie
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   

Dobra. Teraz jeszcze raz to samo, odnośnie instalacji na lini stacyjka sterownika plus akusów. Tutaj schemat link
Zaczynamy od stacyjki sterownika. Kabel czerwony i różowy. Idziemy kablem czerwonym podłączamy do termistora na sterowniku 80st do jednej nóżki, wychodzimy z drugiej wędrując do termistora na silniku 150st. Idąc dalej, lutujemy przewód stacyjki z plusem pikacza i idziemy dalej do stacyjki na kluczyk i do tego momentu wszystko w miarę ok. Dalej już takie jasne nie jest.

Mając taka stacyjkę link Wpinamy się do pola pomarańczowego czerwonym przewodem z stacyjki sterownika. Dalej co? Wpinamy drugi przewód w to samo miejsce i idziemy do przycisku na kierownicy mam taki LINK gdzie znajduję przewód szary i biały odpowiadający za przycisk on-of. I znowu tutaj nie wiem czy wystarczy, że wpinamy się do byle jakiego przewodu np. szarego i wychodzimy białym, który idzie dalej do różowego połączonego z plusem.

A jak wygląda sprawa z zwieraniem przewodów fazowych. W stacyjce są 2 zielone pole, które idą do 3 faz. Jak to ma wyglądać rozumiem, że trzeba wlutować się w 3 przewody fazowe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group