ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 01 Gru, 2014
FUJI THRILL 3000W
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015   

1. Sprawdź, czy na przewodzie manetki pojawia się napięcie +BAT
2. Sprawdź, czy sterownik otrzymuje prawidłowe napięcie z BMSa
3. Sprawdź, czy napięcie 0.5V znika/pojawia się w związku z włączaniem stacyjki.
4. Odłącz halle i stacyjkę i sprawdź, czy napięcie nadal jest 0.5V po włączeniu stacyjki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015   

1. Tutaj nie rozumiem o co chodzi?
2. Przyłożyłem miernik przy złączu gdzie mam podłączony wtyczkę plus z sterownika i glebe do bocznika, który jest między bms i sterownikiem i pokazuję dobre napięcie 65v
3. Napięcie znika jak się wyłączy stacyjkę i wraca jak się włączy z powrotem.
4. Odłączyłem halle i tak samo dalej jest małe napięcie na na manecie. Odłączenie stacyjki to cięzko, pewnie to zrobię jak już nic nie pomoże, ale reaguję na wyłączenie także chyba sprawna. Też przetwornica działa dobrze, gdyż lampka święci, a jest na lini stacyjki.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015   

Przekręcając stacyjkę podajesz +67V na wejście sterownika, kabel stacyjki.
Upewnij się, że to napięcie się pojawia i jest prawidłowe.

0.5V na zasilanie manetki/halli wskazuje, że uszkodzony jest wewnętrzny zasilacz 5V sterownika. Miałeś jakieś komplikacje z programowaniem? Wystające kabelki, zwarcie, programowanie na włączonym sterowniku? Najprawdopodobniej coś się zwarło na złączce od programowania/programatorze i trzeba by to jakoś potwierdzić lub nie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Napięcie jest na stacyjce. Na usb także jest nie całe 0,5v, także mam nadzieje, że sterownik sprawny tylko jest zasilacz 5v jest walnięty.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Ktoś już z forum naprawiał Infeneona po zwarciu na złączu programującym.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Nie mam pojęcia jak sie to robi. Jeżeli jest ta osoba na forum niech odpisze w temacie.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Może jest tam stabilizator, poszukaj czegoś przypominającego tranzystor. Zrób wyraźne zdjęcia i wstaw.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Na razie muszę sterownik jakoś wyciągnąć, mam tak ciasno, że to jest dość duży problem. Wszystkie wtyczki muszę przecinać, gdyż lutowane. Akusy na piance i za cholerę nie wyjdą. Wiec muszę cała zawartość skrzynki wyciągać.

Myślałem, że będę czuł duża różnice jadąc bez silniki, a jak dla mnie tylko pod górki czuć a na prostej jakoś nie ma problemu. Być może mój rumak nie jest ciężki gdyż tylko 27kg z wszystkim.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015   

Przypomniało mi się, Tektronic działał z taką usterką chyba. Podpytaj go.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Z moim rowerem nie ma końca. Działa jeździ, ale człowiek dalej grzebie. Po rozmowie z twórca ev computera podłączyłem bocznik "znowu" przed bms tyko z mała różnicą, że podłączyłem cienki przewód -b od balansera. Czyli pierwsze cele od minus do bocznika tak jak niżej na schemacie. Teraz już nie odcina przynajmniej na razie :D i pokazuje ładnie ładowanie. W sumie , które tak naprawdę nie jest mi potrzebne no, ale jest:D.



Znowu mam inny problem, założyłem w końcu ev computer i max prąd z sterownika to 35a. Mój sterownik to link , wiec powinno być 45amper.
Pierwsze podejrzenie padło na przycisk 3 speed;
Mam nie działające czujniki halla i nie wiem jaki to ma wpływ na separator prędkości w sterowniku(przycisk 3 speed) Próbowałem wszystkich kombinacji i zawsze zachowuję się tak samo. Na najwolniejszym 'biegu" manetka reaguję jakby później gdy przełączę na tryb 100% widać, że przyśpieszy, ale już na 120% nie ma żadnej róznicy. Moc na każdym 'biegu" jest taka sama. Jedynie tak jak mówiłem manetka działa jakby z opoźnieniem.

Drugie podejrzenie to może chinczyk przysłał mi wersja sterownika 35a. Ale już nie wiem jak to sprawdzić. Na sterowniku wyraźnie piszę 45a 1500w.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Na części fotek tego sterownika masz podane, że to jest 35A więc z tego wynika, iż taką wersję masz. Zatem, żeby uzyskać 45A to tylko tuning przez nadlanie drutów pomiarowych

Co do czujników halla to najlepiej przeprowadzić samonaukę. Widzę, że producent nie wyprowadził kabli na to, ale na 90% jestem pewien, że są na PCB. Musisz znaleźć pad oznaczony 120/60, wyprowadzić z niego kabelek. Drugi kabelek z GND, ale na wszelki wypadek wrzuciłbyś zdjęcia PCB bo się spotkałem z jednym sterownikiem co miał samonaukę podłączaną do innego pada. A jak stosować samonaukę pewnie wiesz
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

dwa białe kabelki to samonauka, są wyprowadzone
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Tylko są to zdjęcia poglądowe, na aukcji jak i w opisie piszę, że ma być 45a i na sterowniku piszę wyraźnie 45a.
Chcę być pewny czy coś innego nie jest zrobione, że sterownik nie działa z full mocą
Pewnie mam wersję 35a, skoro nie daję więcej. Jak nie to pisze do chińczyka jak to w końcu jest z tym sterownikiem.
Czujniki halla mi nie działają, gdyż je uszkodziłem, wiec raczej nie mam co robić samonauki.
Za bardzo się tym nie ma co przejmować bo dopóki nie wiedziałem ile bierze byłem zadowolony i nawet nie zauważyłem różnicy. Po mimo tego, że mam 2 elektryki w domu i jeden ustawione na 45a :D
Co głupie cyferki robią z człowiekiem.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Zasugerowałem się zdjęciem bo tam nie ma samonauki

Nie odkryję ameryki sugerująć wymianę czujników. Jest to łatwe, ale dosyć pracochłonne za pierwszym razem
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

Pierwsza awaria po równo 5001km. Jestem w 90% przekonany, że to wina wody, deszczu, który mnie uświadczył, gdy wracałem z pracy. Dzisiaj próbuje odpalić machinę i nic. Zmierzyłem cele są równe, napięcie 63v. Więc podłączam ładowarkę i ląduje myślę, że wszystko w porządku. Odłączam i zero reakcji widać, że bms blokuję. Do bms dochodzi zasilanie zanim już nie ma. Napięcie na kablach manetki jest tylko jak podłącze ładowarkę w momencie odłączenia od razu znika. Rower normalnie się ląduje widać to po ev computerze.
Nie wiem czy przez wodę zrobiło się zwarcie gdzieś i bms wybija czy bms się uszkodził. Jak możecie to poracie co można jeszcze sprawdzić?

Odłączyłem też fazy silnika i halle, aby sprawdzić czy tam zwarcie nie ma, ale reakcja taka sama. Po odłączeniu ładowarki nic się nie dzieję.
Silnik reaguję na manetkę na podłączonej ładowarce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group