ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 01 Gru, 2014
FUJI THRILL 3000W
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   

No tak, to przecież proste :P
No i 2 styczniki ze stacyjki zwierają 3 przewody fazowe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   

Czyli moje tępe rozumowanie jest dobre. O to chodzi. Chce to zrozumieć na tzw. "chłopski rozum"
Więc do tych dwóch zielonych styczniów. Daję 3 kable i każdy z osobna lutuje do faz?
Nie będzie problemu jak przylutuję wszystko w jednym miejscu. Czyli fazy idące od silnika lutuję do sterownika i w tym samym miejscu jeszcze stacyjka na kluczyk, która zwiera fazy?
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Sob 06 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   

Obojętne gdzie to będzie lutowane. Jak sobie na kartce rozrysujesz w jaki sposób 2 styczniki łączą 3 kable ze sobą to będzie zdecydowanie łatwiej.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   

Po prostu myślałem, że trzeba 3 styczników i z każdego idzie do fazy. Myślałem, że do jednego stycznika nie można dać 2 przewodów.

Chcę zrozumieć po prostu ten mój projekt jak wszystko działa. A nie na zasadzie "chyba tak"
Duży problem jest, że jestem "matoł" w tym temacie to idzie ciężko.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   

http://forum.arbiter.pl/v...?t=1849&start=9 :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014   

Posiadam sterownik infineon eb318 i chciałbym korzystam na nim z 3 zakresów prędkości. Niestety tych kabli nie ma wyprowadzonych. Zrobiłem zdjęcie sterownika LINK . Ma ktoś informację do których padów trzeba się w lutować?
Niby są tam miejsca oznaczone X1, X2, X3.
Nie powiem płytka wygląda od spodu jakby chińczyk na nią się****. Ale to tylko pasta.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014   

X1,X2, GND tylko te 3 kabelki wyprowadzasz

Prędkość 1 - X1 zwarty do masy
Prędkość 2 - ani X1 ani X2 nie są zwarte do masy
Prędkość 3 - X2 zwarty do masy
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014   

Czyli znowu moje tępe rozumowanie, mam nadzieję, że dobre.Wyprowadzam 3 kable z padów X1, X2, GND(Masa może być wyprowadzana obojętnie z jakiego wolnego pada oznaczonego GND?)

Przycisk na kierownicy posiada 3 kable od przełącznika 1.ON, 2.OFF, 3.ON, 1.zielony, 2.niebieski, 3. czerwony.
Chcąc mieć Prędkość 1 na pozycji ON Lutuję x1 i gnd z zielonym, chcąc mieć prędkość 2 - lutuję X1 i X2 do Niebieskiego. Chcąc mieć Prędkość 3 - x2 i masę lutuję z czerwonym?
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014   

ON -> X1
Wspólny - GND
ON -> X2
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

Jakimi kablami przedłużać dane elementy.Jeżeli będę chciał przedłużyć przewody fazowe?
A jakimi przewodami posłużyć się przy elementach podłączonych do stacyjki sterownika?
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

Ja w swoim do silnika i zasilania sterownika zastosuje AWG12, a do stacyjki i reszty AWG18.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Akurat przy silniku do zabezpieczeń termicznych, mam zamiar użyć żyły z kabla telefonicznego, które przechodzą przez stacyjkę.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Jedyne miejsce w którym kabelek z musu zmieni średnicę na mniejszą. Jutro odbieram swoje koło z centrowania i zobaczę jakie kable da się upchać w oś. Podwajam fazowe i tylko 4 dołożę (do czujnika i bezpiecznika termicznego).
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pią 12 Gru, 2014   

ap0f1s napisał/a:
Teraz następna seria pytań. Zamówiłem nie spodziewanie akusy lipo Turnigy. Jednak mam zamiar skończyć rower dopiero kolo marca. Jak teraz mam się z tymi bateriami obchodzić gdy nie są one użytkowane. Ładować co jakiś czas i sprawdzać napięcia? W ogóle jak często na nie zaglądać?


Ja swoje Turnigy przechowuję od kwietnia. Na tych karteczkach, gdzie jest wypisane napięcie poszczególnych cel data to II 2014. Spadek napięcia to 0,02V na każdej celi. Większość była naładowana do 3,89 - 3,88. Mierzę raz w miesiącu.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 15 Gru, 2014   

W taki sposób zapleciono mi silnik w obręcz. Tak to ma wyglądać. Czy jest to po prawnie zrobione ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group