ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
9C kasetowiec
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

no miałem, ale co z tego, skoro 1000 spraw na głowie i po prostu zapomniałem :)
Trzeba się upominać :P

Masz zaplecione inaczej. Ja obstaję, że taki sposób:


http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=30

jest lepszy, ale bazuję na opinii osób, które takie zaplatania wykonują i mają jakieś tam doświadczenie w temacie. Co innego, że zalety i wady dla motocykla mogą nie mieć odzwierciedlenia w wadach i zaletach w ebajku i tak naprawdę wsio rybka jak będzie zaplecione, bo wytrzymałośc to ma 5x większą niż potzreba.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

A ja mam pytanie czy komuś udało się podwoić w tym silniku przewody fazowe i jeszcze dodać przewody telefoniczne dla wyłącznika termicznego i termistora ?
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

Tak, ja mam podwojone + 4szt telefonicznych dla czujnika temp oraz wyłącznika termicznego.
pod szlifowałem trochę otwór od środka silnika (delikatnie), użyłem też smarowania przy przewlekaniu przewodów.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

A można by było obskrobać delikatnie izolację przewodów fazowych ? czy przy tym amperażu to nie wchodzi w grę ?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

Tomas, jakoś nie widzę skrobania izolacji :roll: ale widziałem gdzieś w necie dość fajny patent, całkowite odizolowanie miedziuchy i opalenie na żyłach porządnej koszulki termokurczliwej :wink: nie wiem jak się to sprawdza ale przewody odchudza
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

bloodyopel napisał/a:
Tomas, jakoś nie widzę skrobania izolacji


Nie no można by papierem ściernym troszkę popiłować i mierzyć stopniowo suwmiarką ale nie wiem czy prądy 45A nie wywiną jakiegoś numeru przy cieńszej izolacji. Ale jak by każdy z kabelków o 0.1mm zeszlifować to by już weszło wszystko ładnie :)
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Ja mam 9c kasetowca i powiem Ci ze z trudem ale udalo mi sie przecisnac 3xfaza (podwojona fabryczny kabel), 5 kabelkow od halli, oraz 2 kabelki (biale), ktore byly we wiazce od silnika - nie wiem po co nie wchodzily do silnika ani byly wpiete w zadna koste - uzylem ich do zabezpieczenia termicznego, a takze termopare typu K do pomiaru na biezaco temperatury.

nic nie skrobalem, na calosc zalozylem termokurczke oczywiscie kable w osi juz nie maja termokurczki, ona tylko dociska do wejscia w otworze osi + zalanie silikonem.

Ja robilem to tak:

pierwsza proba, kombinuje i w koncu mowie sobie ni chuchu nie wejdzie.
druga proba, najpier ida halle, czujnik temp i termopara, potem pojedynczo wkladam przewody od faz, wczesniej je troche traktuje smarem TF.
Na stykusia ale weszlo wszystko ladnie.

Aha termokurczke zakladasz dopiero po zlozeniu silnika, inaczej bedzie prawie niemozliwe zalozenie pokrywy bez upierniczenia jakiegos przewodu.
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Aha koniecznie po zlozeniu wszystkiego sprawdz czy nie ma zwarc faz na mase silnika, jak to mowi Tas - przepikaj miernikiem calosc
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

PiotrW napisał/a:
Ja mam 9c kasetowca i powiem Ci ze z trudem ale udalo mi sie przecisnac 3xfaza (podwojona fabryczny kabel)


A nie można by było zamiast podwajać oryginalne przewody dać po jednym nowym ale grubszym :?: Problem z przepchaniem przewodów przez oś znacznie by się nam uprościł :?:
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

no wlasnie nie jest to takie proste, przepchanie jednego grubego zamiast dwoch mniejszych jest bardzo trudne. W grubym przewodze masz rowniez izolacje, ktora dodatkowo zwieksza srednice przewodu.
Wg. 2x oryginalny przewod to max co mozna tam upchnac.

Kuriozalnie latwiej bedzie przepchac 6szt. po 2,5mm2 niz 3szt po 4mm2

Ale wiesz nikt Ci nie broni probowac, moze znajdziesz jakis sposob :)
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Piotr a Ty dałeś radę u siebie upchać wszystkie 3 przewody podwójnie? Tas coś pisał, że w wersji na kasetę wchodzi max 5 przewodów fazowych, czyli jeden zostaje pojedynczy...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

opisalem wszystko jednym z moich postow. mi weszly 3x2 fazowy 5x od halli 2x dodatkowy jak od halli i termopara K
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Pytanko. Mocowanie kaseciaka w ramie jest dokładnie takie same jak dla starzszej wersji silnika? Dziwne bo u mnie nie ma mowy żeby zmieścić podkładki z uchem od wewnatrzej strony ramy
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Przecież się ramę rozciąga ile potrzeba i montuje silnik. Z alu masz ramę, a nie ze stalowych płaskowników :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Rama wówczas jest rozciagana trwałe czy jest dosyć plastyczna i wraca na miejsce do użytku normalnego koła ? ktore przewiduje czasem zakładać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group