ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Moment obrotowy 7x9
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Ja jeszcze nie rozumiem dokładnie dlaczego są takie rozbieżności miedzy teorią a wielokrotnie sprawdzoną praktyką. Na pewno jest jakiś czynnik, który na to wpływa ale jeszcze nie wiem jaki i gdzie. Być może nie powinno się porównywać silnika 7x9 45A z 10x6 45A bo to błąd logiczny. Powinno się porównywać 7x9 35A z 10x6 45A. Bo w końcu jako czynnik porównawczy bierzemy Nm, a wtedy silnik słabszy będzie lepszy (mniejsze zużycie energii). Ale jak się upieramy zamieniać tylko silnik, a nie razem ze sterownikiem to finalnie pchamy w ten wolniejszy 30% wyższy prąd, co powoduje 30% wyższe grzanie i stąd praktyka wychodzi jak wychodzi. Prawie jestem pewny, że w grę wchodzi właśnie taki czynnik ludzki, a nie załamanie praw fizyki :D

A co do silnika, to im będziesz dłużej nad tym myśleć to tym mniej będziesz wiedzieć. Kup 7x9, daj do 26", zabezpiecz termicznie i żyj, baw się, szalej. A rozterki co do wyboru pozostaw majstrom, co budują bajka 2 lata siedząc w warsztacie i przeliczając czy lepiej wybrać 5% wyższy moment czy 7% mniejszą prędkość obrotową oraz czy zaplatać koło szprychami z łebkami na zewnątrz czy do środka i wiecznie sa niezadowoleni z własnego dzieła :P

PS. Jak się wysikasz przed jazdą to dostaniesz gratis 2% momentu więcej :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Czyli będzie 7x9 w kole 24" (wooolniej a i tak za szybko bo 72V o.O). Sterownik http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-72v-.html czyli będę o 30% przekraczał prąd max silnika (trzeba będzie kable zmienić?). Jeszcze mam jedno pytanie ale nie mogę się doszukać tego na endless... :evil:

PS. Ważę 58kg czyli dużo mniej niż inni więc dostanę dużo więcej momentu niż...inni... :grin:

Edyta: http://endless-sphere.com...hp?f=30&t=56965 czy to ma sens? Wykresik na którejś ze stron wygląda bardzo fajnie. :D
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Nie znam tych silników, ale uzwojenia wolniejszego silnika są dłuższe (rośnie rez.), a być może nawinięte cieńszym drutem aby się zmieściły?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 05 Gru, 2015   

Podepnę się pod temat, bo interesuje mnie eksploatacja tych silników. Tzn. mam teraz 9x7 czyli ten 1v/1km
i zasilam go li-ionem 48V30Ah.

Jednak buduję teraz kolejnego ebajka takiego, żeby oprucz w idealnie równe trasy nadawał się do szybkiej jazdy po parku lesie itp. czyli w lekkim terenie.
Koła 26"

Pomyślałem, że dobrze byłoby zainwestować w li-po.
Powiedzmy, że 90% trasy to asfalt i jakieś 10% lekki teren.

Zastanawiam się który z tych silników byłby lepszy:
nine continent 9x7 i pakiet 48V15Ah li-po turnigy
czy silnik 7x9 i pakiet 60V 10Ah li-po turnigy.
koszta mniej więcej podobne bo w 12S3P jest tańszy sterownik ale jeden pakiet więcej. Dla60V droższy sterownik i BMS.

Jednak chciałbym zapytać jak sprawdzą się te silniki w takich konfiguracjach pod względem przebiegu - złużycia mocy i przyspieszenia. Jeżdżę 95% w mieście, gdzie jest dużo świateł przeszkód, więc raczej dość często się przyspiesza. Nie miałem silnika 7x9 więc nie wiem, jak to wygląda.

Vmax myślę, że koło 46-50 w tych granicach byłbyzadowalający.

Niestety nie wykorzystan tego 7x9, bo chciałbym koniecznie silnik z kasetą.

Sterownik chciałbym zastosować max 30A i raczej jeździćtym w miarę ekonomicznie,li-iony trochę jednak przysiadają przy tak dużym amperażu 30A.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group