ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ryksza v.2
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

To zlacze wymienilem w pierwszej kolejnosci a raczej zlutowalem na stale kable z bateri do BMSa , naj widoczniej to bylo przyczyna bo problem ustal. Wczesniej jeszcze mi ladowarka wariowala , ladowala przerywala i znow ladowala potem jej przeszlo a zaczelo sie to odcinanie wiec pewnie tez mialoto jakis wplyw.

Najwidoczniej byly tam male zwarcia przy dluzszym poborze mocy.

Dzieki wszystkim za rady i zainteresowanie ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

sunman napisał/a:
To zlacze wymienilem w pierwszej kolejnosci ...
Najwidoczniej byly tam male zwarcia przy dluzszym poborze mocy.

Tam były małe ROZwarcia, robił się łuk elektryczny czyli iskrzyło. :-)
Takie połączenia przy dużym poborze prądu, muszą być pewne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Następnym razem. kiedy sterownik wywali instalację i się zabezpieczy to popatrz na jego diodę, będzie migać numer błędu. Policz i możesz zobaczyć w instrukcji co się stało i dlaczego sterownik wyłączył się.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Możesz się dowiedzieć ale niekoniecznie musisz bo np u mnie wczoraj wywalał się kod 25 mignięć a w instrukcji nie ma opisu czego się tyczy .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Jak to nic?

Kod:
25 - Power on not finished - The supply is lower than set
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

tas napisał/a:
Jak to nic?

Kod:
25 - Power on not finished - The supply is lower than set


A w mojej instrukcji było jakoś "błąd wewnętrzny czy coś ) .
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

W tym przypadku to BMS wycinal , sterownik nie mrugal mi zalotnie ze cos pokielbasilem ;)

instrukcje musza byc zgrane jak i oprogramowanie, sciagnolem prog nowszy lub starszy ze strony tasa do ustawien i dziczeje , dopiero wykopie z maila ten pod moja wersje i na nim posprawdzam ustawienia wszystkie zaraz jak bedzie pikacz bo ciagle mam dokldanie 50% mocy wzgledem tego co ustawie.

Ale i tak sabvoton niszczy ;) +12% oszczednosi zuzycia bateri i wieksza werwa wiec trudno mi ocenic ile realnie jest roznicy ale pewnie 15-20% , jak ogarne regen to moze byc ciekawe ;) .


Ps. ciekawostka na bateri lifepo4 niskiej jakosci nominalnie 72v i 40A , Bez jednej bateri wiec -30kg calosc wtedy ma 200kg ze mna (+-7kg) wjezdza na niskich obrtoach na zjazd do garazu podziemnego nie wiem jakie to nachylenie ale spadek to 3.5m w dul na dystanie z 7 lub 8m taki typowy chamski zjazd
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Dzielisz przewyższenie przez dystans i mnożysz przez 100 i wychodzi w % .
Czyli dla 3,5/7x100=50% a dla 3,5/8x100=43,75% Jest moc . :grin:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

A mój bajk 45kg, ze mną 115. Czuję, że będzie szał w górach! :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

No nie przesadzajmy ^^ maksymalnie do tej pory na prostej wpakowalem 230kg baza + 6 ludzi ^^ no jakos sie tu "buja" ^^
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Tak sobie mysle czy to bedzie dzialac

by polaczyc 2 baterie jakas przejsciuwka po bateri i BMSie tylkona samym wyjsciu kabli,
na czas rozladowywania

by muc zsumowac moc BMSow sa do 60A maks jeden

poczym rozpinac i ladowac 2 ladowarkami

Co by to dalo:

-prad rozladowania na poziomie max 1c czyli oszczednosc zuzycia bateri
-ladowanie 2 ladowarkami zamiast jedna mocna (a bede mial 2 slabe)
-przekroczenie limitu Amperow w Bmsie


Mniej wiecej tak to widze jak a ryskunku , pytanie czy tu moze cos sie wydarzyc zlego bateriom w takim czyms przy rozladowywaniu

20141103_165115.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 276 raz(y) 1,59 MB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Da się, ale musisz to ładować 1 ładowarką, a same baterie muszą być połączone na stałe.
Nie możesz doprowadzić do sytuacji, że jedna bateria będzie niedoładowana. A tak się stanie, jeśli 400x w roku będziesz to przepinać. Popłynie prąd wyrównawczy i spali BMSa (moduł odcinania ładowania ma znacznie mniejszą nośność prądową niż moduł rozładowania.

Baterie muszą być nowe i takie same, nie mogą być różne, bo odcięcie szybsze 1 baterii spowoduje automatycznie obciążenie max prądem tej jedynej sprawnej i mającej jeszcze jakąś pojemność, a to w prostej drodze spowoduje spalenie.

Kiedy baterie są wyładowane (czyli podczas normalnej i prawidłowej eksploatacji) i pierwsza z nich się zabezpiecza to cały prąd spada na tą jedną, która jeszcze działa i obciąża ją całym prądem. To powoduje, że już wyładowane aku ma od razu gigantyczny spadek napięcia i wyłącza się 0.5sek później. Tak więc z tej strony nie ma ryzyka awarii

U mnie w okolicy jeżdżą 2 bajki z takim rozwiązaniem, czyli 2 nowe baterie LiIon 36V spięte w "pakiet" 36V obciążany do 50A i nie ma żadnych problemów użytkowych. No ale trudno przewidzieć zachowanie wszystkich dostępnych w sprzedaży z bateriami BMSów.

Chociaż z drugiej strony...
Są mądrzejsze BMSy, które mają port ładowarki odseparowany od portu rozładowania i wtedy wsio jest ok, po zablokowaniu BMSa ten się nie odblokuje zanim nie wepniemy ładowarki.
A co z prostymi konstrukcjami, które mają ładowanie i rozładowanie na wspólnym porcie? Wtedy przyłożone napięcie spowoduje że druga bateria będzie odblokowywała tą pierwszą? Czy BMS będzie umiał wyłączyć się na informację o rozładowaniu się jednej z cel?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

w moim konkretnym przypadku BMS ma oddzielne porty ladowania a odzielle rozladowania , baterie nie bylyby idelanie nowe bo jedna bylaby uzywana okolo pelnych cykli ladowanie rozladowanie ~~40 nie wiecej , ale z 10 glebokich do 5% przed odcieciem przez BMS lub do odciecia.

Wiec tu BMS odcialby jedna baterie i wtedy ciagneloby z jednej bateri troche by ja przeciazalo , ale przy oddzwilnych portach rozladowania ladowania poplynalby ten prad wsteczny wyrownawczy (niszczacy) ? Czy poprostu jedna bateria przejelaby pelne obciazenie.

i czy w tym wypadku ladowanie na 2 ladowarki bylo by ok ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Przemie prąd wyrównawczy, bo otwarty BMS przewodzi w obie strony (w końcu działa regeneracja akumulatorów). Zawsze możesz równoległość ładowarki, ale wpinać do wspólnego złącza dla obu BMSów :D
Ciekawe, czy tak wolno robić hehe
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

bo juz sie pogubilem

Jesli jeden BMS w tym ukladzie odetnie wczesniej to dupa popali slabasza baterie ?

Przy ladowaniu bylyby rozpiete i dzialaly jak 2 niezalezne baterie , po polaczeniu ich naladowanych mogloby te roznice w voltarzu calkwitym poprzeskakiwac i zrobic kuku ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group