Ryksza v.2 |
Autor |
Wiadomość |
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
To zlacze wymienilem w pierwszej kolejnosci a raczej zlutowalem na stale kable z bateri do BMSa , naj widoczniej to bylo przyczyna bo problem ustal. Wczesniej jeszcze mi ladowarka wariowala , ladowala przerywala i znow ladowala potem jej przeszlo a zaczelo sie to odcinanie wiec pewnie tez mialoto jakis wplyw.
Najwidoczniej byly tam male zwarcia przy dluzszym poborze mocy.
Dzieki wszystkim za rady i zainteresowanie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
sunman napisał/a: | To zlacze wymienilem w pierwszej kolejnosci ...
Najwidoczniej byly tam male zwarcia przy dluzszym poborze mocy.
|
Tam były małe ROZwarcia, robił się łuk elektryczny czyli iskrzyło.
Takie połączenia przy dużym poborze prądu, muszą być pewne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Następnym razem. kiedy sterownik wywali instalację i się zabezpieczy to popatrz na jego diodę, będzie migać numer błędu. Policz i możesz zobaczyć w instrukcji co się stało i dlaczego sterownik wyłączył się. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Możesz się dowiedzieć ale niekoniecznie musisz bo np u mnie wczoraj wywalał się kod 25 mignięć a w instrukcji nie ma opisu czego się tyczy . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Jak to nic?
Kod: | 25 - Power on not finished - The supply is lower than set |
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Jak to nic?
Kod: | 25 - Power on not finished - The supply is lower than set |
|
A w mojej instrukcji było jakoś "błąd wewnętrzny czy coś ) . |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
W tym przypadku to BMS wycinal , sterownik nie mrugal mi zalotnie ze cos pokielbasilem
instrukcje musza byc zgrane jak i oprogramowanie, sciagnolem prog nowszy lub starszy ze strony tasa do ustawien i dziczeje , dopiero wykopie z maila ten pod moja wersje i na nim posprawdzam ustawienia wszystkie zaraz jak bedzie pikacz bo ciagle mam dokldanie 50% mocy wzgledem tego co ustawie.
Ale i tak sabvoton niszczy +12% oszczednosi zuzycia bateri i wieksza werwa wiec trudno mi ocenic ile realnie jest roznicy ale pewnie 15-20% , jak ogarne regen to moze byc ciekawe .
Ps. ciekawostka na bateri lifepo4 niskiej jakosci nominalnie 72v i 40A , Bez jednej bateri wiec -30kg calosc wtedy ma 200kg ze mna (+-7kg) wjezdza na niskich obrtoach na zjazd do garazu podziemnego nie wiem jakie to nachylenie ale spadek to 3.5m w dul na dystanie z 7 lub 8m taki typowy chamski zjazd |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Dzielisz przewyższenie przez dystans i mnożysz przez 100 i wychodzi w % .
Czyli dla 3,5/7x100=50% a dla 3,5/8x100=43,75% Jest moc . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
A mój bajk 45kg, ze mną 115. Czuję, że będzie szał w górach! |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
No nie przesadzajmy ^^ maksymalnie do tej pory na prostej wpakowalem 230kg baza + 6 ludzi ^^ no jakos sie tu "buja" ^^ |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
Tak sobie mysle czy to bedzie dzialac
by polaczyc 2 baterie jakas przejsciuwka po bateri i BMSie tylkona samym wyjsciu kabli,
na czas rozladowywania
by muc zsumowac moc BMSow sa do 60A maks jeden
poczym rozpinac i ladowac 2 ladowarkami
Co by to dalo:
-prad rozladowania na poziomie max 1c czyli oszczednosc zuzycia bateri
-ladowanie 2 ladowarkami zamiast jedna mocna (a bede mial 2 slabe)
-przekroczenie limitu Amperow w Bmsie
Mniej wiecej tak to widze jak a ryskunku , pytanie czy tu moze cos sie wydarzyc zlego bateriom w takim czyms przy rozladowywaniu
20141103_165115.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 276 raz(y) 1,59 MB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
Da się, ale musisz to ładować 1 ładowarką, a same baterie muszą być połączone na stałe.
Nie możesz doprowadzić do sytuacji, że jedna bateria będzie niedoładowana. A tak się stanie, jeśli 400x w roku będziesz to przepinać. Popłynie prąd wyrównawczy i spali BMSa (moduł odcinania ładowania ma znacznie mniejszą nośność prądową niż moduł rozładowania.
Baterie muszą być nowe i takie same, nie mogą być różne, bo odcięcie szybsze 1 baterii spowoduje automatycznie obciążenie max prądem tej jedynej sprawnej i mającej jeszcze jakąś pojemność, a to w prostej drodze spowoduje spalenie.
Kiedy baterie są wyładowane (czyli podczas normalnej i prawidłowej eksploatacji) i pierwsza z nich się zabezpiecza to cały prąd spada na tą jedną, która jeszcze działa i obciąża ją całym prądem. To powoduje, że już wyładowane aku ma od razu gigantyczny spadek napięcia i wyłącza się 0.5sek później. Tak więc z tej strony nie ma ryzyka awarii
U mnie w okolicy jeżdżą 2 bajki z takim rozwiązaniem, czyli 2 nowe baterie LiIon 36V spięte w "pakiet" 36V obciążany do 50A i nie ma żadnych problemów użytkowych. No ale trudno przewidzieć zachowanie wszystkich dostępnych w sprzedaży z bateriami BMSów.
Chociaż z drugiej strony...
Są mądrzejsze BMSy, które mają port ładowarki odseparowany od portu rozładowania i wtedy wsio jest ok, po zablokowaniu BMSa ten się nie odblokuje zanim nie wepniemy ładowarki.
A co z prostymi konstrukcjami, które mają ładowanie i rozładowanie na wspólnym porcie? Wtedy przyłożone napięcie spowoduje że druga bateria będzie odblokowywała tą pierwszą? Czy BMS będzie umiał wyłączyć się na informację o rozładowaniu się jednej z cel? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
w moim konkretnym przypadku BMS ma oddzielne porty ladowania a odzielle rozladowania , baterie nie bylyby idelanie nowe bo jedna bylaby uzywana okolo pelnych cykli ladowanie rozladowanie ~~40 nie wiecej , ale z 10 glebokich do 5% przed odcieciem przez BMS lub do odciecia.
Wiec tu BMS odcialby jedna baterie i wtedy ciagneloby z jednej bateri troche by ja przeciazalo , ale przy oddzwilnych portach rozladowania ladowania poplynalby ten prad wsteczny wyrownawczy (niszczacy) ? Czy poprostu jedna bateria przejelaby pelne obciazenie.
i czy w tym wypadku ladowanie na 2 ladowarki bylo by ok ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
Przemie prąd wyrównawczy, bo otwarty BMS przewodzi w obie strony (w końcu działa regeneracja akumulatorów). Zawsze możesz równoległość ładowarki, ale wpinać do wspólnego złącza dla obu BMSów
Ciekawe, czy tak wolno robić hehe |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
bo juz sie pogubilem
Jesli jeden BMS w tym ukladzie odetnie wczesniej to dupa popali slabasza baterie ?
Przy ladowaniu bylyby rozpiete i dzialaly jak 2 niezalezne baterie , po polaczeniu ich naladowanych mogloby te roznice w voltarzu calkwitym poprzeskakiwac i zrobic kuku ? |
|
|
|
|
|