|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mój pierwszy pojazd elektryczny |
Autor |
Wiadomość |
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008
|
|
|
Zbyszek ma rację co do mierzenia natężenia prądu. Tutaj faktycznie prosty miernik cyfrowy się nie nadaje (wychodzą głupoty) i trzeba stosować analogowe.
Natomiast co do napięcia, to można stosować cyfrowe. Ostatnio widziałem bardzo ładne zestawy do samodzielnego montażu w sklepie elektronicznym. Duży, elegancki i czytelny wyświetlacz, prosta konstrukcja, cena bodajże 75zł.
Można też zastosować prosty wskaźnik 3 diodowy (są takie na allegro), lub użyć czterodiodowego układu ze skutera elektrycznego (ja tak zrobiłem). Nie jest to precyzyjne urządzenie, ale zupełnie wystarcza do naszych zastosowań.
Może też dałoby się w prosty sposób (np. zmiana opornika) przystosować coś takiego:
http://allegro.pl/item351..._akumul_fv.html
(ale tutaj muszą się wypowiedzieć koledzy bardziej zorientowani w elektronice). |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: |
Druga sprawa, to wskaźniki cyfrowe się do tych celów nie nadają, impulsy i ich harmoniczne całkowicie przekłamują odczyt; to muszą być mierniki ze wskazówką (najprostsze). |
Nocny Ptak napisał/a: | Zbyszek ma rację co do mierzenia natężenia prądu. Tutaj faktycznie prosty miernik cyfrowy się nie nadaje (wychodzą głupoty) i trzeba stosować analogowe. |
Dzięki, właśnie o to mi chodziło. |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Śro 28 Maj, 2008
|
|
|
Piszę u siebie, żeby nie zaśmiecać nikomu wątku
Właśnie skończył się dość ciekawy program na National Geographic, "Ekologiczne wynalazki". Pierwszy raz go widziałem i przyznam, że dość ciekawy. Występują w nim znane już osoby z discovery channel, Dick często występujący w programie "złomowisko" i Jem z "Facetów w bieli" (przynajmniej mi się tak kojarzą ). Spalinowy silnik od kosiarki napędzili gazem, wydobywającym się z nawozu. Silnik napędzał maszynę, która wyciskała olej i nim napędzili suszarnie. Może skopiuje opis z programu telewizyjnego ( http://tv.wp.pl/index.html ).
" Ekologiczne wynalazki Energia z krowiego nawozu Planet Mechanics
dokument
środa 28.05.2008 National Geographic 15:00
Suszarnia do zboża zużywa 90 litrów gazu do osuszenia 10 ton zboża. Maszyna w ciągu dziesięciogodzinnego dna pracy zużywa tyle samo paliwa, co samochód w przeciągu roku. Dick i Jem, korzystając z dużych ilości nawozu krowiego, które znajdują się na farmie, postanawiają wykorzystać zawarty w nim metan. Przechowywanie tego wybuchowego gazu jest jednak niebezpieczne, więc Dick i Jem muszą opracować inne rozwiązanie."
Dziś o 22 ma być jeszcze odcinek elektryczna taksówka wodna. W każdym razie ciekawy program się zapowiada, może będzie można podpatrzyć jakieś ciekawe, ekologiczne rozwiązanie. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Maj, 2008
|
|
|
Dobrze, że takie rzeczy pokazują, bo mało kto u nas wie, że w Indiach są potężne kombinaty icała infrastruktura do przerabiania odchodów krowich na energię, lub na paliwo, z którego będzie energia do auta. W jednostkowym pojeździe to jest trudniejsze. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Natanoj napisał/a: | Dziś o 22 ma być jeszcze odcinek elektryczna taksówka wodna. | Taksówka wodna jest ok choć banalna i kosztowna niemożebnie.
Natomiast potem pokazują elektryczny slizgacz i to jest żałosne !!
Dwu niedouczonych panów wciska na siłe ciemnotę ich zdaniem jeszcze głupszej publice . Prawie toto tonie pod cięzarem akumulatorów i w końcu na 30 sekund wchodzi w taki ledwie ślizg . Oczywiści wystarczyło by zmienić akumulatory na litowe (przy telewizyjnych wydatkach to pryszcz) i by latało równie banalnie.
Mam wrażenie że niektórzy z userów tego forum wykonali by lepiej obydwa zadania.
Program jest tandetny i nie dba o żetelność tego co pokazuje , ale sam go oglądam , bo lepszych za bardzo niema to dobrze że taki jest. czasem mimo głupawej propagandy coś ciekawego pokażą. ciekawy był silnik , ale wy go raczej znacie, bo to był albo lemko albo bardzo podobny . |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2009
|
|
|
Znów piszę u siebie kolejny offtopic.
Pewnie już to widzieliście: http://ev.arbiter.pl/galeria/elektrower.tomka
(Komentarze pod zdjęciami są opisami do zdjęć, warto poczytać)
Zainteresował mnie konkretnie silnik, który można tanio dostać, a w dodatku jest na 12V, co pozwoli zmniejszyć ilość akumulatorów, a co za tym idzie masę, lub zwiększyć ich pojemność łącząc szeregowo. Tylko tutaj pojawia się moje pytanie, jakie są plusy zasilania na 12V w porównaniu do 24V, a jakie minusy? Oczywiście minusem jest to silnik o takiej samej mocy na 12V, będzie brał 2 razy większy prąd (I) niż silnik na 24V. Są jeszcze jakieś znaczące różnice?
Drugie pytanie to z jakich jeszcze urządzeń można tanio pozyskać dobre do e-pojazu silniki. Wiem już, że nadają się kosiarki akumulatorowe i myjki ciśnieniowe na odpowiednie napięcie, a może jest coś jeszcze ciekawego o czym nie wiem? I gdzie można tanio dostać takie zepsute urządzenia z dobrym silnikiem? Allegro czy może szukać po lokalnych skupach metali? |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2009
|
|
|
Sztuką jest zrobić coś sensownego tanio, wykorzystujące swoje zdolności,.
Tanio to trzeba szukać w starych częściach samochodowych.
Silnik z dużej dmuchawy, rozrusznik (przerobić na łożyska i chłodzenie)
Drożej to wyciągarki, pompy olejowe 12V.
Stycznik 12V z rozrusznika (nie wiem czy może pracować ciągle)
Sprawność tych silników niestety tylko 50%.
Zalety niskiego napięcia:
Nie ciągnie się łuk.
Tranzystory są tańsze na niskie napięcie.
Można wykorzystać tanie przekaźniki i żarówki samochodowe 12V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|