|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Miniatura pojazdu słonecznego SOLAR POWER ;) |
Autor |
Wiadomość |
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015
|
|
|
Przetwornica Step-down działająca jako odwracająca:
step_down_jako_inverse2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 419 raz(y) 55,62 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015
|
|
|
Mam jakąś przetwornicę 5V z galwaniczną separacją wejścia-wyjścia. Pobawię się. Ale 5V, to za mało. Przydało by się z 8V. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015
|
|
|
Jak mini Solar Power? Daje radę poruszać się na panelu? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015
|
|
|
Nie było jeszcze konkretnego słońca na testy. Kupiłem przetwornicę step-up i ładuje mi akumulatory prądem do 2A. Na tylu raczej nie pojadę na samym panelu. Coś trafiony jest ten panel, trudno, ważne że jest ładowanie
Prąd przy jeździe waha się w granicach 10A przy 15 km/h, przy jeździe na maksa 30A.
Panel zgodnie z opisem powinien dawać 31V i 8,8A, a daje 22V i 6A, choć sprawdzałem to przy słabym słońcu.
Prąd się mniej więcej trzyma opisu, ale napięcie już nie i nie wiem co jest tego przyczyną. Jest tam połączone szeregowo 48 ogniw w 6 rzędach po 8 sztuk i zauważyłem dziwne zachowanie jednej strony panela w dwóch bocznych szeregach, czyli 16 ogniw. Gdy je zakrywam spada prąd panela a napięcie w miarę stałe. Gdy zakrywam pozostałe spada napięcie a nie prąd. I dzieje się to dokładnie na pierwszych 16 ogniwać w szeregu. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015
|
|
|
Jeżeli panel daje 6A to jest dobrze. Ogniwa są łączone szeregowo, więc zasłonięcie jednego powoduje że jest on odbiornikiem energii z pozostałych ogniw i przy zwarciu lepiej tego nie robić. Co to znaczy 6A i 22V ? Jednocześnie? Czy 22V jest przy otwartych zaciskach? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015
|
|
|
22V na rozwartych zaciskach, lub pod małym obciążeniem. 6A, to prąd zwarcia.
Zasłonięcie dowolnego ogniwa powinno powodować taki sam efekt, a tak nie jest |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015
|
|
|
Znalazłem fajny "zestaw gadżeciarza" bo mówiłeś, że lubisz na kierownicy różne różności
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015
|
|
|
No, coś jak u mnie, tylko u mnie to lepiej wygląda |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015
|
|
|
Znalazłem przyczynę kiepskości panela
Panel jest podzielony na 3 segmenty, które są zabezpieczone diodami przed prądem zwrotnym i jedna dioda miała zwarcie. Czyli działało 2/3 panela. Wywaliłem diodę i już jest OK.
Ładuje 5A i ma prawidłowe napięcie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015
|
|
|
A ta dioda ma jednak dość ważną funkcję i nie jest nią 'prąd zwrotny' |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015
|
|
|
Wiem, co robi ta dioda, tak sobie to nazwałem. Na dobrą sprawę, to te diody powinny być na każdym ogniwie, a nie na 1/3 zestawu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015
|
|
|
Coś mi to przypomina
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Skopiowali Mini Powera! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016
|
|
|
Ponieważ usunąłem konto z elektrody i już nie mogę tam odpowiedzieć a nie lubię pozostawiać niedomówień odpowiem tutaj. Może jakoś to dotrze do kolegi @misiupan
Przytaczam jego wypowiedź:
Cytat: |
"Myślałem do dzisiaj że odzyskiwanie energii z koła jest możliwe w takim pojeździe. Rozumiem że zbieranie energii tą metodą ma znaczący wpływ na zasięg pojazdu i panel słoneczny lepiej tu się sprawdza?
Posiadam silnik rowerowy- montowany zamiast piasty. Moc tego silnika to 250w. W środku zamontowane są magnesy neodymowe i to one wirują wokół nieruchomego uzwojenia. Silnik jest oparty na łożyskach kulkowych i bez obciążenia obraca się całkiem swobodnie. Pod obciążeniem uzwojenia opór rośnie, ale to przecież oczywiste.
Myślałem że można go użyć jako prądnicy i odzyskiwać w czasie jazdy część energii.
Nie znalazłem zdjęcia mojego silniczka, ale jest podobny do tego bionxa.
Bionx się nie nadaje bo napakowany jest elektroniką, mój silnik oprócz uzwojenia nic nie ma.
Zdjęcie poglądowe:
Nie wiem dokładnie jakiego solara użyłeś, ale mogę ci podpowiedzieć że bardzo ciekawe panele mają samochody. Taki solar dach wraz z regulatorem można nabyć już za 100-150zł(mam tu na myśli konkretny model). Napędza on wentylator od recylkulacji powietrza w aucie żeby nie było takiej sauny w środku auta.
Na wiosnę skończę hulajnogę na silniku wankla to będziesz mógł się z niej ponabijać, bo spawacz ze mnie marny " |
Odzyskiwanie energii z koła, które się toczy, jest jak najbardziej możliwe. Tylko nie zawsze ma sens. Dość często silniki w kołach są wykorzystywane do odzyskiwania energii elektrycznej w czasie hamowania. Ale stosuje się to raczej przy ciężkich pojazdach, o dużej masie własnej.
Choćby Tesla ma odzysk z hamowania i parę innych aut elektrycznych też.
W przypadku samochodu, czy innego pojazdu z silnikiem spalinowym praktycznie zawsze mamy prądnicę, ale napędzana ona jest silnikiem spalinowym, a nie elektrycznym.
Twój pomysł, by w "klocku", który jest napędzany silnikiem elektrycznym, założyć koło z prądnicą i generować prąd w czasie jazdy zupełnie mija się z celem. Wydawało mi się, że ludzie elektrody mają choć nikłe pojęcie o sprawności elektrycznej urządzeń. I w takim przypadku energia elektryczna zużyta do napędzania prądnicy będzie większa, niż energia uzyskana. Dlatego bez sensu jest twój pomysł, który spowoduje większe zużycie energii a tym samym zmniejszy zasięg pojazdu.
Praktycznie każdy silnik elektryczny może działać w drugą stronę, czyli być prądnicą. I vice versa. Twój silnik też może być prądnicą i to całkiem sprawną. Tak samo, jak silnik ze zdjęcia. Nawet jeśli w środku ma elektronikę, to ją wyrzucasz i wyprowadzasz tylko przewody z uzwojeń silnika.
Panele słoneczne na samochody służą raczej do doładowania akumulatora, ale ze względu na gabaryty takich paneli i ich moce, to jest trochę iluzoryczne. Fakt, że zawsze coś tam doładuje, ale nie jest to elektrownia
W moim aucie założyłem panel, który potrafi dużo więcej, niż te sklepowe.
Daje mi 15V i 16A, to już jest coś
To by było na tyle. Jak coś, to zapraszam na nasze forum, gdzie można normalnie podyskutować. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016
|
|
|
kurcze nie spodziewałem się, że taki mały panel da aż 15A, od razu rzuca się w oczy że kombi o niebo bardziej by się sprawdziło ze względu na znacznie większy dach i lepiej by wyglądało bo można by było panel do relingów przymocować albo nawet pomiędzy nimi na płasko. Ta Vectra ma napęd elektryczny? gdzieś ją opisałeś może? |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|