ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodzenie olejem
Autor Wiadomość
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

Gdybym aż tak zwiększał moc to wał dał bym do dorobienia np na średnicę 25 mm. W uchwytach wahacza wyfrezowałbym do np 17 mm. Niestety przy takich przeróbkach na większy wał boczne pokrywy sinika trzeba by było dorobić nowe, np ze stali. I kaseta nakręcana chyba by nie weszła, tylko pojedyncza zębatka.

Za to byłoby wtedy miejsce w osi na wyprowadzenie przewodów elektrycznych a z drugiej strony przewodów z wodą do zewnętrznej chłodnicy. (Bardzo fajna byłaby taka chłodniczka, korciło mnie aby to zrobić - tylko kupa roboty.)

W każdym razie mój wachacz, który właśnie się robi muszę przystosować do ewentualnej większej średnicy wału.

A spytam jeszcze; może ktoś szlifował od środka przepust w osi na kable, zwłaszcza zakręt na jej końcu i ma na to sposób. Paski papieru ściernego ścierają się po 3 ruchach, kolega z forum doradził mi aby drutem. Ale zostały mi tam jakieś zadziory bo rozwiercałem na 8,5 mm. Pilnikiem okrągłym dojść nie mogę bo stator przeszkadza.
Ostatnio zmieniony przez Mobwar Śro 16 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

I dać pompkę wyciągającą chłodziwo z silnika, wtedy w środku będzie panowało podciśnienie i nigdy nie będzie się nic wylewać :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

Dlaczego miałoby panować podciśnienie?:)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

Tas ma pomysł aby nic nie wyciekało na zewnątrz gdyby były nawet jakieś małe nieszczelności. Podciśnienie cały czas będzie zasysać do środka ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

bo drugim wężykiem ze zbiorniczka wciągane będzie luzem zimne chłodziwo? :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

Proponuję przeprowadzić bilans masy :D
rurka 1 wyciąga np. 10g/s płynu i jeśli obieg chłodniczy jest zamknięty to w tym czasie dokładnie tyle samo musi "luzem" wylecieć z drugiej rurki do silnika (prawo zachowania masy).

nawet gdyby w jakiś sposób przez chwilę się zrobiło podciśnienie to silnik w środku ma objętość ograniczoną - więc gdyby cały czas silnik zasysał niewielkie ilości tego powietrza to gdzie ono by się miało podziać?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

Pompka ma nie wyciągać chłodziwa, tylko powietrze, na zewnątrz. W ten sposób chłodziwo nie ucieknie.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015   

Mimo tego całego fajnego chłodzenia pozostaje ciągle problem zmniejszającej się sprawności w funkcji płynącego prądu. Instytut Badawczy Komel stosuje dość dobre obwody magnetyczne. Byliśmy u nich z kolegami. Twierdzili, że ich silniki przekraczają sprawność 95%. Niestety nie było rozmów o kosztach takich blach.
Może tu jest furtka dla nas. Załatwić dobry Permaloy wyciąć blachy, dać do nawinięcia. W zasadzie zbudować silnik ale wysoko sprawny.
Ciekawy mógłby wyjść silnik tej budowy. http://pe.org.pl/articles/2014/1/41.pdf
Można by wykorzystać całą dostępną średnicę wewnętrzną koła. Nie liczyłem jeszcze masy takiego silnika, ale można go zbudować dość łatwo; nie wymaga ferromagnetyków. Jedynymi są magnesy stałe, a cewki powietrzne. Może ktoś, coś próbował w tym kierunku ?
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015   

Tas, podaj linki zniszczonych ram i silników przez nadmierne obciążenie mechaniczne. Z chęcią popatrzę co robią duże Nm z e bikiem.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015   

Jeśli macie problem z przeciagnieciem przewodów/rurek/odpowietrzen to proponuję wyjąć os ze stojana pójść do tokarza żeby wyrównał powierzchnię osi (os ku końcom jest lekko zwezona) dorobił tuleje o wymiarze wewnętrznym takim jaki jest wymiar osi a zewnętrznym 40mm.
Czemu 40?
Bo idziemy sobie między czasie do sklepu z lozyskami, kupujemy dwa łożyska 6808.
Łożyska te mają wymiary 52/40/7 czyli idealnie pasują w pokrywę boczną silnika (jedynie są wezsze bo oryginalnie łożyska mają 15mm szerokości a te dwa mają 14 dla tego rant który stanowi opór dla łożyska w wykonanej przez tokarza tulei musi być o 1mm wysunięty w stronę końca osi).

Składamy i mamy :mrgreen:

Prawda jest taka że od strony wyprowadzenia przewodów/tarczy hamulcowej os ma większą średnicę niż od strony wolnobiegu więc za dużo nie zmiescimy w tej dorobionej tulei Ale zawsze coś.

Ja w swoim rhr mam takie tuleje zrobione po obu stronach ale on nie ma nic wspólnego ze znanymi przez Was silnikami :lol:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015   

Ewentualnie można by było wyjąć oś, zahartowac i założyć. Żeby mniej kombinacji było.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015   

tomeczekokok napisał/a:
Tas, podaj linki zniszczonych ram i silników przez nadmierne obciążenie mechaniczne. Z chęcią popatrzę co robią duże Nm z e bikiem.




http://electrotransport.r...p?topic=25645.0
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Gru, 2015   

http://forum.arbiter.pl/v...ghlight=widelec
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 18 Gru, 2015   

Łomatko, to co on tym rowerem w przepaść skakał. :shock: A Ja myślałem że moja rama jest w miare solidna a tu pod e bike łamią sie jak zapałki. :???:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 18 Gru, 2015   

Nie łamią się jak zapałki tylko nie są niezniszczalne i też mają swoje ograniczenia :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group