Chłodzenie olejem |
Autor |
Wiadomość |
Mobwar
młodzik Mobwar
Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 59 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Gdybym aż tak zwiększał moc to wał dał bym do dorobienia np na średnicę 25 mm. W uchwytach wahacza wyfrezowałbym do np 17 mm. Niestety przy takich przeróbkach na większy wał boczne pokrywy sinika trzeba by było dorobić nowe, np ze stali. I kaseta nakręcana chyba by nie weszła, tylko pojedyncza zębatka.
Za to byłoby wtedy miejsce w osi na wyprowadzenie przewodów elektrycznych a z drugiej strony przewodów z wodą do zewnętrznej chłodnicy. (Bardzo fajna byłaby taka chłodniczka, korciło mnie aby to zrobić - tylko kupa roboty.)
W każdym razie mój wachacz, który właśnie się robi muszę przystosować do ewentualnej większej średnicy wału.
A spytam jeszcze; może ktoś szlifował od środka przepust w osi na kable, zwłaszcza zakręt na jej końcu i ma na to sposób. Paski papieru ściernego ścierają się po 3 ruchach, kolega z forum doradził mi aby drutem. Ale zostały mi tam jakieś zadziory bo rozwiercałem na 8,5 mm. Pilnikiem okrągłym dojść nie mogę bo stator przeszkadza. |
Ostatnio zmieniony przez Mobwar Śro 16 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
I dać pompkę wyciągającą chłodziwo z silnika, wtedy w środku będzie panowało podciśnienie i nigdy nie będzie się nic wylewać |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Dlaczego miałoby panować podciśnienie?:) |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Tas ma pomysł aby nic nie wyciekało na zewnątrz gdyby były nawet jakieś małe nieszczelności. Podciśnienie cały czas będzie zasysać do środka |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
bo drugim wężykiem ze zbiorniczka wciągane będzie luzem zimne chłodziwo? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Proponuję przeprowadzić bilans masy
rurka 1 wyciąga np. 10g/s płynu i jeśli obieg chłodniczy jest zamknięty to w tym czasie dokładnie tyle samo musi "luzem" wylecieć z drugiej rurki do silnika (prawo zachowania masy).
nawet gdyby w jakiś sposób przez chwilę się zrobiło podciśnienie to silnik w środku ma objętość ograniczoną - więc gdyby cały czas silnik zasysał niewielkie ilości tego powietrza to gdzie ono by się miało podziać? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Pompka ma nie wyciągać chłodziwa, tylko powietrze, na zewnątrz. W ten sposób chłodziwo nie ucieknie. |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2015
|
|
|
Mimo tego całego fajnego chłodzenia pozostaje ciągle problem zmniejszającej się sprawności w funkcji płynącego prądu. Instytut Badawczy Komel stosuje dość dobre obwody magnetyczne. Byliśmy u nich z kolegami. Twierdzili, że ich silniki przekraczają sprawność 95%. Niestety nie było rozmów o kosztach takich blach.
Może tu jest furtka dla nas. Załatwić dobry Permaloy wyciąć blachy, dać do nawinięcia. W zasadzie zbudować silnik ale wysoko sprawny.
Ciekawy mógłby wyjść silnik tej budowy. http://pe.org.pl/articles/2014/1/41.pdf
Można by wykorzystać całą dostępną średnicę wewnętrzną koła. Nie liczyłem jeszcze masy takiego silnika, ale można go zbudować dość łatwo; nie wymaga ferromagnetyków. Jedynymi są magnesy stałe, a cewki powietrzne. Może ktoś, coś próbował w tym kierunku ? |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015
|
|
|
Tas, podaj linki zniszczonych ram i silników przez nadmierne obciążenie mechaniczne. Z chęcią popatrzę co robią duże Nm z e bikiem. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015
|
|
|
Jeśli macie problem z przeciagnieciem przewodów/rurek/odpowietrzen to proponuję wyjąć os ze stojana pójść do tokarza żeby wyrównał powierzchnię osi (os ku końcom jest lekko zwezona) dorobił tuleje o wymiarze wewnętrznym takim jaki jest wymiar osi a zewnętrznym 40mm.
Czemu 40?
Bo idziemy sobie między czasie do sklepu z lozyskami, kupujemy dwa łożyska 6808.
Łożyska te mają wymiary 52/40/7 czyli idealnie pasują w pokrywę boczną silnika (jedynie są wezsze bo oryginalnie łożyska mają 15mm szerokości a te dwa mają 14 dla tego rant który stanowi opór dla łożyska w wykonanej przez tokarza tulei musi być o 1mm wysunięty w stronę końca osi).
Składamy i mamy
Prawda jest taka że od strony wyprowadzenia przewodów/tarczy hamulcowej os ma większą średnicę niż od strony wolnobiegu więc za dużo nie zmiescimy w tej dorobionej tulei Ale zawsze coś.
Ja w swoim rhr mam takie tuleje zrobione po obu stronach ale on nie ma nic wspólnego ze znanymi przez Was silnikami |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015
|
|
|
Ewentualnie można by było wyjąć oś, zahartowac i założyć. Żeby mniej kombinacji było. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | Tas, podaj linki zniszczonych ram i silników przez nadmierne obciążenie mechaniczne. Z chęcią popatrzę co robią duże Nm z e bikiem. |
http://electrotransport.r...p?topic=25645.0 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 18 Gru, 2015
|
|
|
Łomatko, to co on tym rowerem w przepaść skakał. A Ja myślałem że moja rama jest w miare solidna a tu pod e bike łamią sie jak zapałki. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 18 Gru, 2015
|
|
|
Nie łamią się jak zapałki tylko nie są niezniszczalne i też mają swoje ograniczenia |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|