ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy PASYWNY BMS beta testy , prezentacja i ocena.
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Wszystko to prawda ale gdy z powodu BMS, jego końcowej fazy wyrównywania cały proces ładowania trwa o 30 % dłużej, to staramy się dojśc do przyczyny, analizować pracę róznych modeli balansujących aby ładowanie było krótkie ale i bezpieczne. Tym bardziej że nawet w nowych ogniwach dochodzi do uszkodzeń wewnętrznych połączeń, upływności ogniw itp zjawisk które mogą fałszować sygnał dawany BMS-owi.
Reasumując jest z pewnością zapotrzebowanie na nieco inteligentniejsze BMS które potrafią nie tylko próbować naprawiać skutek ale i diagnozować przyczynę długiego wyrównywania cel.
Czyli czy jest to trwała utrata pojemności czy tylko chwilowe zachwianie równowagi ogniw.
Trzeba pamietać że jednak na rynku wtórnym jest masa rowerów (fabrycznych) z uszkodzonymi ogniwami i BMS bo nagminnym staje się przeciążanie pakietów choćby przez wyłączanie PAS lub fabrycznych ograniczeń prędkości. Tak obciążone pakiety zaczynają się szybciej rozjezdzać a do tego pozostają np. różnie rozładowane w sezonie zimowym.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

No dobra, a co jeżeli komuś kto ma bms trafi się taki zonk jak mi - urwanie blaszki w jednym pakiecie? Nie można było tego po naprawie normalnie połączyć bo przy różnicy 2.5ah to już by poleciały konkretne prądy wyrównawcze. Bms bardzo fajna sprawa, ale w przypadku ekstremalnych sytuacji bez ładowarki modelarskiej sobie nie poradzimy. Jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań, ale trochę w bardziej rozbudowanej formie jak piszę wujekernest

Apropo zimowego leżakowania to jest tu pole do popisu dla autora wątku. Mianowicie żeby była opcja ładowania storage
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Tryb storage to chyba poprostu rozladowanie ogniw do jakiegos ustalonego poziomu napiecia jesli przewiduje sie dluzsze nieuzytkowanie?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Mictronic napisał/a:
Tryb storagr to chyba poprostu rozladowanie ogniw do jakiegos ustalonego poziomu napiecia jesli przewiduje sie dluzsze nieuzytkowanie?

Klasyczny storage utrzymuje na ogniwie/segmencie 3,7 V.
Ten nietypowy tryb o którym jak sądzę myśli Sietaz miałby np. sekwencyjnie podladowywac kolejne segmenty, to byłby wstępny test ich sprawności, bez ładowania całego szeregu.
Ale tak naprawdę trudno zaimplementować obsługę wszystkich mozliwych usterek i odchylen w ciagu szeregowym nierzadko kilkanaście czy ponad 20S.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

I tu algorytmy detekcji zaczynają się komplikować w stosunku do pomiarów granicznych napiec na ogniwach. Dochodzą takie parametry jak czas użytkowania i temperatura.W ładowarce PULSAR III są dołożone krótkie impulsy rozładowujące które pomagają w obliczeniu impedancji ogniwa co pomaga ocenić stan ogniwa nie tylko przy pomiarze napięcia na ogniwie. W ogniwach NICD funkcja reflex (z impulsem rozładowującym) pomagała w szybszym ładowaniu ogniw większym prądem z zachowaniem tej samej temperatury ogniwa w stosunku do ładowania stało prądowego klasycznego.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Jeśli byłaby taka funkcja, to przypadek który miał sietaz został by od razu wykryty. Co nie znaczy że automatyka by prawidlowo zadzialala, bo ładowanie dużym prądem w tym segmencie nic nie da.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Przy ogniwach Lion ważnym czynnikiem jest wzrost temperatury ogniwa decydujący o bezpieczeństwie i procesach zachodzących w ogniwie
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Używa ktoś tego wspomnianego przez Tomsona Pulsara? Jeżeli tak, to jakie są jego doświadczenia w temacie ładowania i przygotowywania do stosowania w rowerze, pakietów litowo-jonowych za pomocą tej ładowarki? Jaka jest inna alternatywa by jednorazowo obsługiwać 13-14S?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Ładowarka ma jedyną wadę :( cenę ponad 2kzł
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

tomson napisał/a:
Ładowarka ma jedyną wadę :( cenę ponad 2kzł

Niektórzy (zwłaszcza Niemcy) twierdzą że warto przynajmniej kiedy debiutowała na rynku . :cool: Ja ostatecznie zdecydowałem się kilka miesięcy temu jednak na 4010DUO bo i większa moc od Pulsara i więcej s mi obsługuje (2x10S) do tego tańsza o 1tyś zł.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Ale co pakiet trzeba mieć dzielony i pulsar ma balacer aktywny co prawda 16 cell to LiFe ale chyba bardziej bym go wolał od tej duo.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Też tak myślałem ale ostatecznie przed samym zakupem wolałem wybrać więcej za mniej kosztem rozłączenia pakietu na czas ładowania (5 sek max mi to zajmuje) bo w sumie iCharger to też dobra sprawdzona marka .A zawsze 1kzł w kieszeni i możliwości większe . Czy jest od 4010 DUO 2x lepsza by za nią płacić prawie 2x tyle ? Tak zdroworozsądkowo podszedłem do tematu i stwierdziłem że chyba nie . I że nie chcę tego sprawdzać na swojej kieszeni .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group