Nowy PASYWNY BMS beta testy , prezentacja i ocena. |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Wszystko to prawda ale gdy z powodu BMS, jego końcowej fazy wyrównywania cały proces ładowania trwa o 30 % dłużej, to staramy się dojśc do przyczyny, analizować pracę róznych modeli balansujących aby ładowanie było krótkie ale i bezpieczne. Tym bardziej że nawet w nowych ogniwach dochodzi do uszkodzeń wewnętrznych połączeń, upływności ogniw itp zjawisk które mogą fałszować sygnał dawany BMS-owi.
Reasumując jest z pewnością zapotrzebowanie na nieco inteligentniejsze BMS które potrafią nie tylko próbować naprawiać skutek ale i diagnozować przyczynę długiego wyrównywania cel.
Czyli czy jest to trwała utrata pojemności czy tylko chwilowe zachwianie równowagi ogniw.
Trzeba pamietać że jednak na rynku wtórnym jest masa rowerów (fabrycznych) z uszkodzonymi ogniwami i BMS bo nagminnym staje się przeciążanie pakietów choćby przez wyłączanie PAS lub fabrycznych ograniczeń prędkości. Tak obciążone pakiety zaczynają się szybciej rozjezdzać a do tego pozostają np. różnie rozładowane w sezonie zimowym. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
No dobra, a co jeżeli komuś kto ma bms trafi się taki zonk jak mi - urwanie blaszki w jednym pakiecie? Nie można było tego po naprawie normalnie połączyć bo przy różnicy 2.5ah to już by poleciały konkretne prądy wyrównawcze. Bms bardzo fajna sprawa, ale w przypadku ekstremalnych sytuacji bez ładowarki modelarskiej sobie nie poradzimy. Jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań, ale trochę w bardziej rozbudowanej formie jak piszę wujekernest
Apropo zimowego leżakowania to jest tu pole do popisu dla autora wątku. Mianowicie żeby była opcja ładowania storage |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Tryb storage to chyba poprostu rozladowanie ogniw do jakiegos ustalonego poziomu napiecia jesli przewiduje sie dluzsze nieuzytkowanie? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Mictronic napisał/a: | Tryb storagr to chyba poprostu rozladowanie ogniw do jakiegos ustalonego poziomu napiecia jesli przewiduje sie dluzsze nieuzytkowanie? |
Klasyczny storage utrzymuje na ogniwie/segmencie 3,7 V.
Ten nietypowy tryb o którym jak sądzę myśli Sietaz miałby np. sekwencyjnie podladowywac kolejne segmenty, to byłby wstępny test ich sprawności, bez ładowania całego szeregu.
Ale tak naprawdę trudno zaimplementować obsługę wszystkich mozliwych usterek i odchylen w ciagu szeregowym nierzadko kilkanaście czy ponad 20S. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
I tu algorytmy detekcji zaczynają się komplikować w stosunku do pomiarów granicznych napiec na ogniwach. Dochodzą takie parametry jak czas użytkowania i temperatura.W ładowarce PULSAR III są dołożone krótkie impulsy rozładowujące które pomagają w obliczeniu impedancji ogniwa co pomaga ocenić stan ogniwa nie tylko przy pomiarze napięcia na ogniwie. W ogniwach NICD funkcja reflex (z impulsem rozładowującym) pomagała w szybszym ładowaniu ogniw większym prądem z zachowaniem tej samej temperatury ogniwa w stosunku do ładowania stało prądowego klasycznego. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Jeśli byłaby taka funkcja, to przypadek który miał sietaz został by od razu wykryty. Co nie znaczy że automatyka by prawidlowo zadzialala, bo ładowanie dużym prądem w tym segmencie nic nie da. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Przy ogniwach Lion ważnym czynnikiem jest wzrost temperatury ogniwa decydujący o bezpieczeństwie i procesach zachodzących w ogniwie |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Używa ktoś tego wspomnianego przez Tomsona Pulsara? Jeżeli tak, to jakie są jego doświadczenia w temacie ładowania i przygotowywania do stosowania w rowerze, pakietów litowo-jonowych za pomocą tej ładowarki? Jaka jest inna alternatywa by jednorazowo obsługiwać 13-14S? |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Ładowarka ma jedyną wadę cenę ponad 2kzł |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
tomson napisał/a: | Ładowarka ma jedyną wadę cenę ponad 2kzł |
Niektórzy (zwłaszcza Niemcy) twierdzą że warto przynajmniej kiedy debiutowała na rynku . Ja ostatecznie zdecydowałem się kilka miesięcy temu jednak na 4010DUO bo i większa moc od Pulsara i więcej s mi obsługuje (2x10S) do tego tańsza o 1tyś zł. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Ale co pakiet trzeba mieć dzielony i pulsar ma balacer aktywny co prawda 16 cell to LiFe ale chyba bardziej bym go wolał od tej duo. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Też tak myślałem ale ostatecznie przed samym zakupem wolałem wybrać więcej za mniej kosztem rozłączenia pakietu na czas ładowania (5 sek max mi to zajmuje) bo w sumie iCharger to też dobra sprawdzona marka .A zawsze 1kzł w kieszeni i możliwości większe . Czy jest od 4010 DUO 2x lepsza by za nią płacić prawie 2x tyle ? Tak zdroworozsądkowo podszedłem do tematu i stwierdziłem że chyba nie . I że nie chcę tego sprawdzać na swojej kieszeni . |
|
|
|
|
|