ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
TESLA NEWS
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Kwi, 2017   

Budowa ogniwa 18650 dla Tesla;
https://www.youtube.com/watch?v=5_OeSoQcuVc
https://www.youtube.com/watch?v=CxS7XeIh_i4
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017   

Próby zwarcia pakietu TESLI
https://www.youtube.com/watch?v=_IYXxGQ6Giw
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 30 Kwi, 2017   

Tesla najlepiej wyceniana firma w US:
https://www.youtube.com/watch?v=ocgZtMrto0g
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017   

Tesla zwiększa żywotność LiIon
http://www.wykop.pl/ramka...swoich-baterii/

W końcu ktoś się za to bierze, a nie ciągle laboratoria wynajdują cuda tylko po to aby doić nas z kasy za dotacje i obiecywać nieistniejące badziewia.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 29
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017   

Gdyby nie brudne łapy potentatów naftowych to kto wie jak dziś wyglądałby świat....
Cieszy mnie kierunek ww jakim działa Elon Musk. Jednak by nowe typy ogniw się spopularyzowały minie ładnych parę latek.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Tak mnie ostatnio naszlo pytanie jak to jest mozliwe ze bateria w tesli moze byc ladowana tak szybko.
W pierwszych modelach uzywali zwyklych ogniw panasonic ktore wg noty jak kazde znane mi ogniwa li-ion moga byc ladowane bezpiecznie pradem do 0.5C. Jednak Tesla laduje je pradem nawet do 1.6C. 135kw ladowarka na 85kwh baterie. Ja rozumiem ze aktywne chlodzenie itd robia robote ale zeby az tak? W koncu daja oni na te baterie 10lat gwarancji wiec wyglada na to ze albo faktycznie kazde ogniwa mozna ladowac tak szybko i wystarczy je dobrze chlodzic albo tesla wymyslila jakas kosmiczna technologie o ktorej nikt inny nie wie
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Chłodzenie robi tam robotę, nic innego tam nie ma
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Aktywne chłodzenie i monitoring temperatury min-max w kaźdym z 16 segmentów chronionych/sterowanych odrębnymi BMS-ami
W przezroczystych pokrywach są wymienniki ciepła, w środku jest płyn chłodniczy,
który służy do grzania i chłodzenia baterii.
A i tak widać róznice ale wyrafinowany system zarządzania potrafi słabsze, bardziej gorące moduły ochronić przed dewastacją czy wręcż zapłonem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Pokazuje to tez inna ciekawa rzecz z ktorej nie zdawalem sobie wczesniej sprawy. Grzanie ogniw nie wynika z ich opornosci wewnetrznej ale w duzo wiekszym stopniu z samego procesu chemicznego jaki w nich zachdzi w czasie ladowania. Ciekawy jestem czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min :D
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

qaz33 napisał/a:
Pokazuje to tez inna ciekawa rzecz z ktorej nie zdawalem sobie wczesniej sprawy. Grzanie ogniw nie wynika z ich opornosci wewnetrznej ale w duzo wiekszym stopniu z samego procesu chemicznego jaki w nich zachdzi w czasie ladowania. Ciekawy jestem czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min :D


Myślę, że aktywny układ chłodzenia superbajków podczas jazdy i ładowania to kolejny ich etap, który za kilka lat zostanie przeskoczony ;)
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Patriko napisał/a:
qaz33 napisał/a:
.. czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min :D


Myślę, że aktywny układ chłodzenia superbajków podczas jazdy i ładowania to kolejny ich etap, który za kilka lat zostanie przeskoczony ;)

Nie tędy droga rozwoju.
Poczytajcie i popatrzcie na system GOGORO.
Troche tu : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6607&highlight=gogoro
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

A odbijajac od tematu to skoro chlodzenie ogniw jest tak wazne to czemu wszyscy producencie owijaja swoje cele koszulkami? Nie lepiejby bylo je zdjac i pomocowac jakies blaszki aluminiowe miedzy nimi dla pasywnego chlodzenia? Takie blaszki mozna by by polaczyc z jakims radiatorem np obudowa bika.

Tesla tez miala pomysl wymiany ogniw w swoich samochodach dla przyspieszenia ladowania ale pomysl umarl. Widac natrafili na jakies problemy, pewnie natury ekonomicznej niz technicznej
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

qaz33 napisał/a:
A odbijajac od tematu to skoro chlodzenie ogniw jest tak wazne to czemu wszyscy producencie owijaja swoje cele koszulkami? Nie lepiejby bylo je zdjac i pomocowac jakies blaszki aluminiowe miedzy nimi dla pasywnego chlodzenia? Takie blaszki mozna by by polaczyc z jakims radiatorem np obudowa bika.


Bo minus 18650 jest pod koszulką i łatwiej o fajerwerki? :mrgreen:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Ja bym się chętnie pokusił o zrobienie i przetestowanie takiego pakietu ładowanego w ~40 minut do 80%, ale musiałbym mieć dosyć lekką ładowarkę o mocy np 6 kW, bo inaczej to się całkowicie mija z celem:)
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017   

Kubeł zimnej wody?
http://niewygodne.info.pl...ektrycznych.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group