TESLA NEWS |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Yin
prezes

Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
Tesla zwiększa żywotność LiIon
http://www.wykop.pl/ramka...swoich-baterii/
W końcu ktoś się za to bierze, a nie ciągle laboratoria wynajdują cuda tylko po to aby doić nas z kasy za dotacje i obiecywać nieistniejące badziewia. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
lobudek
brygadzista

Wiek: 30 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
Gdyby nie brudne łapy potentatów naftowych to kto wie jak dziś wyglądałby świat....
Cieszy mnie kierunek ww jakim działa Elon Musk. Jednak by nowe typy ogniw się spopularyzowały minie ładnych parę latek. |
|
|
|
 |
qaz33
szef qaz33

Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Tak mnie ostatnio naszlo pytanie jak to jest mozliwe ze bateria w tesli moze byc ladowana tak szybko.
W pierwszych modelach uzywali zwyklych ogniw panasonic ktore wg noty jak kazde znane mi ogniwa li-ion moga byc ladowane bezpiecznie pradem do 0.5C. Jednak Tesla laduje je pradem nawet do 1.6C. 135kw ladowarka na 85kwh baterie. Ja rozumiem ze aktywne chlodzenie itd robia robote ale zeby az tak? W koncu daja oni na te baterie 10lat gwarancji wiec wyglada na to ze albo faktycznie kazde ogniwa mozna ladowac tak szybko i wystarczy je dobrze chlodzic albo tesla wymyslila jakas kosmiczna technologie o ktorej nikt inny nie wie |
|
|
|
 |
Eryk1000
szef

Pomógł: 25 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Aktywne chłodzenie i monitoring temperatury min-max w kaźdym z 16 segmentów chronionych/sterowanych odrębnymi BMS-ami
W przezroczystych pokrywach są wymienniki ciepła, w środku jest płyn chłodniczy,
który służy do grzania i chłodzenia baterii.
A i tak widać róznice ale wyrafinowany system zarządzania potrafi słabsze, bardziej gorące moduły ochronić przed dewastacją czy wręcż zapłonem.
 |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
qaz33
szef qaz33

Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Pokazuje to tez inna ciekawa rzecz z ktorej nie zdawalem sobie wczesniej sprawy. Grzanie ogniw nie wynika z ich opornosci wewnetrznej ale w duzo wiekszym stopniu z samego procesu chemicznego jaki w nich zachdzi w czasie ladowania. Ciekawy jestem czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min |
|
|
|
 |
Patriko
brygadzista

Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Pokazuje to tez inna ciekawa rzecz z ktorej nie zdawalem sobie wczesniej sprawy. Grzanie ogniw nie wynika z ich opornosci wewnetrznej ale w duzo wiekszym stopniu z samego procesu chemicznego jaki w nich zachdzi w czasie ladowania. Ciekawy jestem czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min |
Myślę, że aktywny układ chłodzenia superbajków podczas jazdy i ładowania to kolejny ich etap, który za kilka lat zostanie przeskoczony |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Patriko napisał/a: | qaz33 napisał/a: | .. czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min |
Myślę, że aktywny układ chłodzenia superbajków podczas jazdy i ładowania to kolejny ich etap, który za kilka lat zostanie przeskoczony |
Nie tędy droga rozwoju.
Poczytajcie i popatrzcie na system GOGORO.
Troche tu : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6607&highlight=gogoro |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
qaz33
szef qaz33

Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
A odbijajac od tematu to skoro chlodzenie ogniw jest tak wazne to czemu wszyscy producencie owijaja swoje cele koszulkami? Nie lepiejby bylo je zdjac i pomocowac jakies blaszki aluminiowe miedzy nimi dla pasywnego chlodzenia? Takie blaszki mozna by by polaczyc z jakims radiatorem np obudowa bika.
Tesla tez miala pomysl wymiany ogniw w swoich samochodach dla przyspieszenia ladowania ale pomysl umarl. Widac natrafili na jakies problemy, pewnie natury ekonomicznej niz technicznej |
|
|
|
 |
Patriko
brygadzista

Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | A odbijajac od tematu to skoro chlodzenie ogniw jest tak wazne to czemu wszyscy producencie owijaja swoje cele koszulkami? Nie lepiejby bylo je zdjac i pomocowac jakies blaszki aluminiowe miedzy nimi dla pasywnego chlodzenia? Takie blaszki mozna by by polaczyc z jakims radiatorem np obudowa bika.
|
Bo minus 18650 jest pod koszulką i łatwiej o fajerwerki? |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
 |
maniekrox
prezes maniekrox

Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Ja bym się chętnie pokusił o zrobienie i przetestowanie takiego pakietu ładowanego w ~40 minut do 80%, ale musiałbym mieć dosyć lekką ładowarkę o mocy np 6 kW, bo inaczej to się całkowicie mija z celem:) |
|
|
|
 |
Pavyan
kierownik

Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
 |
|