ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.
Autor Wiadomość
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Skąd się wzięło 0.785 jeśli można wiedzieć? Uczę się! :mrgreen:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Założyłem pole kwadratowe o boku równym 1 do wypełnienia.

Dla jednego przewodu o średnicy 1, gdzie r=0,5:
3,14*0,5*0,5 (PI*r*r) daje 0,785
Dla czterech przewodów o średnicy 1/2, gdzie r=0,25:
(3,14*0,25*0,25)*4 daje 0,19625*4 = 0,785

To samo będzie dla 9, 16, 25 itd. przewodów wpisanych w kwadrat.

Dziwne, ale prawdziwe :D
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Wyższa matematyka... Będę uczyć się u kogo innego, kto lepszej tłumaczy
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Zwykłe mnożenie z poziomu szkoły podstawowej :D
Wzór na powierzchnię okręgu jest ci chyba znany i trochę geometrii ;)

S=Pi * r do kwadratu, czyli inaczej Pi * r * r
Do kwadratu o boku 1 metr wpisujesz okrąg o promieniu 50 cm, czyli średnicy 1 metra.
Potem robisz to samo dla 4 okręgów wpisanych w ten kwadrat i obliczasz w ten sam sposób powierzchnię jednego okręgu, a że jest ich tam cztery, to mnożysz powierzchnię jednego okręgu razy cztery.
W drugim przypadku promień jednego z czterech okręgów ma wymiar 25 cm.
Prościej nie potrafię wytłumaczyć.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Ja Ciebie przepraszam że napisałem to na tyle poważnie ze aż wziąłeś to do siebie! Serio przepraszam! :lol:

podaj mi jeszcze setna liczbę po przecinku dla PI bo mi coś inaczej w obliczeniach wychodzi :roll:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

9 :D
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

ok teraz wychodzi 0,785

Dobrze, bo boję się ze mój post o wykorzystaniu patentu niemiaszkow i drutu profilowanego gdzieś zaginie...

Ktoś coś o tym?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Podam Ci jeszcze dwa wzory. F=B×I×l gdzie; B-indukcja, I-prąd, l- długość drutów (równoległych do osi obrotu). Aby zwiększyć indukcję, trzeba zmniejszyć szczelinę między wirnikiem a stojanem, albo założyć na wirniku elektromagnesy. Drugi wzór jest na moc traconą w silniku P=I² ×R, gdzie R- opór uzwojeń silnika. Załóżmy teoretycznie że wypełniamy całą przestrzeń miedzią- wówczas opór spada o ok 20%, więc straty też. Jeżeli o tyle samo zwiększymy indukcję, wówczas potrzebujemy mniejszego prądu (o ok. 17%), a straty spadną o ca 30%. Dodam jeszcze że ta blacha do której są przyklejone magnesy (jej grubość) ma dość istotne znaczenie dla pracy silnika, stanowi obwód magnetyczny.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Na plus czy minus (obwód magnetyczny z blachy do której są przyczepione megnesy)?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Im grubsza tym lepiej zamyka strumień magnetyczny magnesów i jest większa indukcja.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Tak jak Adam prawi, ale nic nie da zwiększenie grubości blachy, jak jest duża szczelina (magnesy w silnikach rowerowych często są płaskie).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Niestety takie co są wycinkiem koła to na zamówienie by trzeba robić. I do tego większej grubości żeby skompensować kształt przy tej samej obudowie. W końcu zamiast taniego silnika będzie drogi i trochę lepszy.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

A jak sie ma aluminiowy wirnik do obwodu magnetycznego?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Tez sie nad tym zastanawiałem. Czy aby nie powstałoby w nim pole wirowe
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Jesli powstaje to mam rozwiazanie :cool:

Wirnik w hub'ie (przynajmniej moim) jest bardzo gruby. Mozna by odkleic magnesy, tytoczyc w wewnetrznej jego stronie (tam gdzie przyklejone sa magnesy) na przyklad jede/dwa/trzy zlobki i w to miejsce wpasoawc/wkleic przewodnik magnetyczny- jakas tam stal.

Dzieki temu (oczywiscie jesli w aluminiowym wirniku faktycznie wytwarza sie pole wirowe) uzyskalibysmy obwod magnetyczny.

Hmm?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group