ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 15 Sty, 2015   

Charakterystyki są w funkcji momentu.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Czw 15 Sty, 2015   

Moment rośnie razem z prądem. Źle pisze? Mam sporo pytań o ten silnik do jakiegoś wyjadacza. :D
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Witam.

Mam zamiar wykonać dokładnie taką samą modyfikację silnika jak autor tematu.
Szperając w internecie napotkałem szereg ciekawych rozwiązań umożliwiających usprawnienie oddawania ciepła uzwojenia na stojan.

1. Chłodzenie "rozbryzgowe" cieczą.

Rozwiązanie stosowane przez wielu domorosłych inżynierów mechaniki kwantowej tyle że w tym przypadku jest problem z uszczelnieniem wirnika do podstawy mocowania wirnika. Owszem jest na to sposób- coś takiego jak v-ring. Tyle że nie jest to uszczelnienie tak szczelne jak simeringi i oliwka może się ulewać...

2. Stojan-wirnik-obudowa

Kolejnym pomysłem jest wsadzenie stojana wraz z wirnikiem w obudowe przykręconą do podstawy mocowania stojana oraz z simeringiem uszczelniajacym wałek zdawczy.

Tyle że to rozwiązanie nie dość że jest cięższe to na dodatek zajmuje więcej miejsca.

3. Klej? Najpierw piwo! :razz:

Skoro tas pisze nam czarno na białym (dosłownie- tło strony jest białe a literki są czarne :P ) że grzeje się uzwojenie a nie stojan (tzn on też się grzeje) to trzeba by pomyśleć nad przekazaniem/usprawnieniem oddawania ciepła uzwojenia na stojan. Hmm co zrobić... Można w jakiś sposób zalać olejem uzwojenie i uszczelnić je wraz z stojanem- trzeba zatrudnić toma cruza bo to miszyn impasybol.

Idziemy dalej... Wywalamy uzwojenie, idziemy na złom je sprzedać i mamy na parę piwek więcej żeby dalej główkować. Po paru piwkach i z "gołym" stojanem stwierdzamy że trzeba go ubrać w jakieś zwoje żeby dalej mógł się grzać :P

Tadam! I tutaj do akcji wchodzi KLEJ TERMOPRZEWODZĄCY! Nawijamy każdy zwój ręcznie (trochę czasu to nam zajmie) i pokrywamy go klejem termoprzewodzącym. Kolejną warstwę i kolejną aż otrzymujemy coś takie: http://www.dreisilker.com/static.asp?path=2980

aaa i przy okazji uzwojenie nie będzie drgało i silnik będzie cichszy :mrgreen:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Pomysł ciekawy. Dlaczego na to nie wpadli producenci?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Stal słabo przewodzi ciepło, a klejąc uzwojenia zmniejszamy ich powierzchnię (można je skleić bez rozbierania zalewajc silikonem).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Proces technologiczny?
Koszt?
Utrudnienie w przypadku potrzeby przewinięcia silnika?
A może po prostu nie ma takiej potrzeby bo silnik jest tak skonstruowany a żeby jego sprawność oddawania ciepła była na tyle wystarczająca że nie powinno mu się nic stać.

Na przykład z zasłyszanych przeze mnie informacji silniki polskiej produkcji KOMEL mają ogromną obudowę, w której umieszczony jest niewielkiej wielkości stojan a to dla tego że jego sprawność jest niska i się grzeje a w jakiś sposób trzeba to ciepło usunąć.

A z widzianych przeze mnie silników (np NT-POWER) z silnika o niewielkiej masie rzędu chyba 6kg wyciągane jest chyba 15kW... Tyle że jest to outrunner o konstrukcji otwartej i cewki chłodzone są strugami powietrza (silnik ma przeznaczenie lotnicze).

Natomiast w przypadku moim i autora tematu chodzi o silnik, który ma jeździć po wszystkim i neodymy w przypadku otwartego wirnika będą zbierać każdy syf z podłoża...


Zmniejszamy powierzchnię?

Czy nie chodzi Tobie czasem o gęstość nawinięcia drutu na cewkę? Bo jeśli chodzi Ci o to to problemu nie ma gdyż klej jest rzadki i schnie parę godzin a ma tylko wypełnić przestrzenie między zwojami.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Tyle, że chłodzenie olejowe ma tą przewagę iż ciepło oddawane jest na obudowę. Pomysł z klejem usprawni oddawanie ciepła na stojan, ale on też ma swoją pojemność cieplną.
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

A stojan przecież będzie przykręcony do blachy/płyty/radiatora, który będzie oddawać to ciepło na zewnątrz (w moim wykananiu do wahacza ale to inna historia) spałniając taką samą rolę jak olej.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Ale klej ma właściwości termo przewodzące jeśli jego grubość wynosi powiedzmy 0.05mm
Grubsza warstwa jest izolatorem :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Ty zawsze zepsujesz zabawę! Krótka riposta i człowiek leży rozjechany przez czołg!

Jesteś tego pewien? To co innego zastosować? Drut o przekroju prostokątnym?
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Ale dobra! To co w takim razie zastosowała firma, której efekt pracy podałem w linku?!
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Z tego co mi się zdaje to żywica eposydowa napełniona pyłem aluminiowym ma właściwości termoprzewodzące - dzisiaj podpytam speców od takich kwestii
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Ultra-Sealed WindingTM to nie jest jakiś tam "klej termo-przewodzący" :P

Moim zdaniem sprawa chłodzenia olejem to nie jest technologia kosmiczna, to jest do ogarnięcia i nie można się poddawać, szczególnie, że nie robiło się żadnych prób. Po prostu trzeba podejść z głową i bazując na doświadczeniu innych.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Tak, tak to ja jeszcze poczekam trochę a potem będę bazował . :lol:
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Choć raz napisałeś coś podnoszącego na duchu!

Nie chce się pchać w olej... Jakoś nie mam przekonania...

Do żywicy nie chce dodawać żadnych pyłów przewodzących prąd. Też o tym kiedyś myślałem tyle że żywica/ klej termoprzewodzący miał by pełnić również funkcję izolatora aby zmniejszyć możliwość przebicia.

I właśnie bazując na doświadczeniach innych myślę o Ultra-Sealed WindingTM bądź podobnym wynalazkom.

http://www.reaa.ru/yabbfi...ICH_064_001.jpg <-- tutaj widać delikatnie pozalewane uzwojenie.

Co z tym klejem? Szukać drutu o przekroju prostokątnym?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group