 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
dziwna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015 dziwna praca silnika
|
|
|
Hej. Chciałbym dowiedzieć się o co może chodzić, mam silnik BLDC brushless gear Hall sensor i mam dziwny problem. Otóż silnik był podłączony do sterownika zgodnie z kolorem przewodów do sterownika, jednak strasznie hałasował i ewidentnie brakowało mu mocy, pokombinowałem z odpowiednim podłączeniem, chyba chińczyk pomylił halotrony w sterowniku, albo w silniku, no pokombinowałem podłączyłem widzę, że są 3 sposoby jak się pomyli jeden halotron względem fazy, to prędkość spada o połowę, jak 2 czujniki są źle podłączone, to silnik ledwo się rusza, podłączyłem tak, że na wolnych silnik jechał 40. Rozpędza się ładnie, ale dalej jakby grzechocze podczas przyspieszania zarówno pod obciążeniem jak i bez (na pewno nie przekładnia) oraz jest problem, bo nie ma mocy. Sterownik jest z magmy na 120ST, zastanawiam się, czy przyczyną braku mocy i dziwnego chrobotania może być to, że silnik np jest na 60ST, niestety producent tego nie podaje.
Aha z tego co pamiętam jak łączyłem silnik na inteligentnym sterowniku z rozpoznawaniem 120/60st i rozpoznawaniem halotronów to silnik działał elegancko nic nie chrobotało
chrobocze dość głośno, jakby ktoś kubek wsadził między oponę a ramę (potrafię odróżnik naturalną pracę przekładni)
Generalnie silnik ledwo rusza rower jest na 250W i 36V w innych rowerach silnik o podobnej mocy spokojnie rozpędzał rower do 20-30km/h bez pedałowania. Silnik wyjęty z koła 26 na 28cali obręczy, więc powinien normalnie ciągnąć... |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015
|
|
|
Silnik może być 60st, a sterownik 120, stąd ten problem. Ale takie silniki są rzadkie, i znacznie bardziej prawdopodobne, że po prostu masz silnik źle podłączony do sterownika. Musisz po prostu przejechać wszystkie kombinacje. To wyeliminuje lub potwierdzi kabelki, |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015
|
|
|
kombinowałem na wszystkie sposoby wczoraj przez 2 godziny i to jedyny efekt jaki uzyskałem.
silnik jest bardzo podobny do tego:
http://www.aliexpress.com.../642593507.html
Chyba zakupię sterownik z automatycznym wykrywaniem faz, halotronów i kąta uzwojenia, powinno rozwiązać problem. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015
|
|
|
Sugeruję jednak na spokojnie przemierzyć, czy hallotrony działają prawidłowo.
I czy cewki mają przejścia we wszystkie strony.
Winny może być tez kontroler, lub kable między kontrolerem a silnikiem. |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015
|
|
|
Podłączyłem dzisiaj silnik do sterownika bezhalotronowego, wyjętego z drugiego roweru wszystko śmigało elegancko, silnik nie wył, kolory się zgadzały, wszystko było OK, domniemam że chyba coś jest nie OK ze sterownikiem.
Pomiary:
plus 5v do czerwonego z halotronów
minus do czarnego, miernik pomiędzy czerwonym a każdym z halotronów wskazywał 4,08-4,06V przy odpowiednim ustawieniu silnika, więc halotrony są OK
co do silnika, wrzuciłem sterownik w tryb 6km/h i trzymałem koło mocno ręką, jeżeli którakolwiek faza była by przerwana silnik na pełny obrót nie miałby równej mocy przy którymś koncie obrotu. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015
|
|
|
Nie w odpowiednim ustawieniu, tylko sprawdź, czy każde napięcie zmienia się na kole przy całym obrocie. Możesz sobie kredą, czy flamastrem, poznaczyć miejsca na oponie. Znaczki muszą być wszędzie w jednakowych odstępach. |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
Ciężko pomierzyć te hallotrony, bo silnik jest z przekładnią i lekko się ruszy kołem a już jest impuls, zmierzyłem, że jak na jednym halotronie jest sygnał 5V, to na 2 innych nie ma sygnału, oraz że każdy halotron daje sygnał 5V czyli wszystkie wydają się być sprawne. pomiędzy uzwojeniami jest około 5OHM jeżeli dobrze odczytałem z miernika.
Kurcze brakuje mi na forum jednej informacji jak zsynchronizować hallotrony z fazami silnika.
Jak sobie rozrysuje, to toaretycznie przy podłączonych na stałe hallotronach wystarczy chyba odpowiednio poprzełączać fazy żeby silnik prawidłowo pracował?
czy trzeba najpierw ustawić fazy a potem do nich czujniki halla? |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
Lecisz po kolei każdą kombinację. I halle i cewki.
Masz 16 kombinacji. |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Tak to chodzi, podłączając do sterownika z zabrza z samouczenie i wykrywaniem halotronów działał normalnie i wsyzstko było w porządku. Nie brzęczał ani nic.
Jedynie co mi przychodzi na myśl, to może kąt sie nie zgadza na sterowniku?
Łączyłem na różne sposoby. Najpierw żeby było łątwiej wiąłem bez hallotronowy sterownik.
znalazłem fazę środkową, po odróceniu przewodów 1/3 silnik kręcił się przód/tył.
no OK. Następnie sobie zaznaczyłem i wpiąłem to do sterownika z hallotronami, żeby kolory faz się zgadzały potem zacząłem kręcić hallami bez rezultatów. Podejrzewałbym, że któryś hall ma przerwę, gdyby nie to, że przy obracaniu silnikiem każdy z nich daje impuls prądowy. |
Ostatnio zmieniony przez glebor Pią 06 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Patriko
brygadzista

Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
glebor napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=PNGs8Nfilo4&feature=youtu.be
Tak to chodzi, podłączając do sterownika z zabrza z samouczenie i wykrywaniem halotronów działał normalnie i wsyzstko było w porządku. Nie brzęczał ani nic. |
Chodzi jak F1 |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Stawiam na złe podłączenie przewodów, lub inny kąt silnika i sterownika.
Sprawdziełeś wszystkie 16 kombinacji? |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
no sprawdzałem nic nie pomaga. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
ustawienie na którym nagrałem film jest najlepsze. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
No to pozostają kąty, o ile kontroler jest sprawny.
Może pomoże odwrócenie środkowego hallotronu w silniku o 180 stopni. Jak naleśnik na patelni |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015
|
|
|
zeeltom wielkie dzięki, miałeś rację, ominąłem jedną kombinację i akurat działa dobrze. Problem był z kolejnością hallotronów.
Zaobserwowałem jeszcze coś ciekawego (wiecie ja dopiero się uczę)
Jak podłączyłem fazy w którąś kombinację, silnik chodził 2x szybciej. HMMM
tłumacząc sobie przyjąłem, że były podłączone fazy 1/3/2/1/3/2 i chodziła co druga po kolei, dlatego były 2 razy wyższe obroty, mam nadzieję, że się nie mylę. Odczuwalnie spadła moc, ale wzrosła prędkość.
HMMM i taki mi sie pomysł nasunął czy dla silnika zdrowo jest, jeżeli dał bym mu 2 biegi poprzez przełącznik żeby na starczie fazy chodziły 1/2/3/1/2/3 a po osiągnięciu maksymalnej prędkości przez silnik 1/3/2/1/3/2? w tedy mógłbym taki silnik włożyć do mniejszego koła i uzyskać satysfakcjonującą prędkość. Uzwojenia dostaną mocno po du**e? (zakładam, że robię to w silniku bezprzekładniowym, bo przekłądnia chyba nie lubi dużych obrotów) |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|