ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przedni wysokoobrotowy do koła 20 cali. Jaki???
Autor Wiadomość
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   Silnik przedni wysokoobrotowy do koła 20 cali. Jaki???

Witam. Jak w temacie. Właśnie nabyłem nowy rowerek ze stajni Hase. Normalnie nie ma dla mnie świętości w przeróbkach bajków na ebajki. Tym razem jednak nie chcę zmieniać za mocno konstrukcji roweru. Niemcy zrobili go naprawdę porządnie i tym razem wolę dostosować się do sytuacji zastanej.
Sytuacja jest taka:
koło przednie 20 cali, rozstaw widelca typowy, hamulec tarczowy. Ze względów konstrukcyjnych zmiana widelca i rozmiaru koła nie wchodzi w grę. Pozostaje tylko dobrać silnik do tego, co jest/

Chciałbym, żeby silnik napędzał koło 20 calowe i nadawał rowerowi prędkość w granicach 40 km/h. Obwód takiego koła to 1,6 m. Łatwo policzyć, że aby osiągnąć taką prędkość, silnik powinien mieć w granicach 420 rpm. Nie zaszkodzi rzeczy jasna więcej.
Dodam, że maksymalny zaplanowany woltaż to 36V. Oczywiście w grę wchodzi także zastosowanie silnika na nominalne napięcie 24V, który wytrzymuje przewoltowanie.

Czy ktoś mógłby coś polecić? Albo podzielić się doświadczeniami?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Silnik na przód to właściwie pozostaje tylko jakiś 250W, ale ona mają mniej niż 40km/h na 36V,
Raczej Pozostaje silnik bez przekładni, ale to z kolei nie na przód, tylko na tył trzeba. Najlepiej jakbyś wybrał jakiś wysokoobrotowy silnik. Popularny 9c 12x5 albo 14x4 byłby idealny, ale to są napędy na tył/

Znajomy ma rower 1200W na przód z silnikiem besmotor czy innym podobnym i porażka, nie wiem co ludzie widzą w takim napędzie :shock:
Ruszyć jest problem, a nie wspomnę jak się rower zachowuje na nierównościach/chodniku... Całkowicie nieakceptowalna jakość użytkowania.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Cały problem w RPM właśnie. Miałem już kiedyś przedni silnik przekładniowy w kole 20 cali. Jeździł, nie powiem, ale max 25 na godzinę. Lepiej niż nic, ale... W końcu go przeplotłem na 24 cale, zmieniłem widelec i teraz jest w miarę ok. Świetny jest też Sanyo Dynamotor. Wystarczy zamiast nominalnych 24V dać mu 36 i na kole 24 cale śmiga 45 na godzinę. Na dwudziestce pewnie 35 da radę, co by mi wystarczyło. Natychmiast bym go wrzucił w koło 20, ale Sanyo ma jedną wadę. Silnik niby przedni, a rozstaw tylny, na 135mm. Problem w tym, że nie mogę i nie chcę przerabiać przedniego widelca. Z tych samych względów odpadają wszystkie Nine Continenty, choć lubię te silniczki. Generalnie jakiś silnik przekładniowy o minimum 320-350 RPM na 24V który wytrzyma 36V.
Ktokolwiek zna taki, ktokolwiek wie, ktokolwiek ma niepotrzebny... :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group