ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
budowa roweru 16s3p
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Możliwe ze same sie rozładowuja i trzeba je wymienić..z lipo podobno tak może się zdarzyć
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Alarmy miałeś wpięte i one wyładowały 1-2 celę.
One mają być wpięte tylko podczas jazdy, a nie magazynowania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Kilkanascie mA rozladowalo taki akumulator w jedną noc ? Nieprawdopodobne.
niestety lepiej wypiąć te segmenty i po naladowaniu obserwować przez kilka dni czy nie spada samoczynnie napięcie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

WojtekErnest napisał/a:
Kilkanascie mA rozladowalo taki akumulator w jedną noc ? Nieprawdopodobne.

...kolega napisał ,że 3 dni temu
alarm w zaokrągleniu wciąga 20mv x 72godziny mamy prawie 1.5 ampera NIEPRAWDOPODOBNE?
i biorąc pod uwage ,że aku było rozładowane do 3.6v no to fizycznie dużo prądu w nich nie zostało
to co jest "balansator" ? :roll: (ładowarka modelarska czy bms?)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Milion razy bardziej prawdopodobne jest zaszkodzenie sobie samemu przez własne niedopatrzenie niż upatrywanie winy w materii martwej.
Naprawdę, ale samo rozładowanie bez pomocy akumulatora samego z siebie do 0 w 3 dni to by dopiero było cudownym zjawiskiem...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

kondzio927 napisał/a:
...,że 3 dni temu
alarm w zaokrągleniu wciąga 20mv x 72godziny mamy prawie 1.5 ampera NIEPRAWDOPODOBNE?

Segment 3P ma ok 15 Ah. Nawet jesli zeszlo 1,5 Ah to nadal mnie to nie przekonuje, że to jest przyczyna tak szybkiego zejścia do 3 V.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
mateo8522 
początkujący


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 34
Skąd: kwidzyn
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

alarmy mialem wpiete.. bylo to tak,ze gdzies o 1 w nocy zaczal wyc jeden alarm to sie obudzilem i go wyczepilem a o 3 w nocy znow pobudka bo drugi alarm pikal. wiec calkiem mozliwe ,ze to alarmy rozladowaly cele 1 i 2 bo skoro pod jednym pakietem jest 1 alarm to ten pakiet ma 7,5 ah na 8 celi rozladowalo dwie cele czyli gdyby byle naladowane do pelna to maja razem 1.85ah , zakladajac ,ze byly 50% rozladowane to wciagnely ~0.92ah w 3 dni - czyli bardzo prawdopodobne. czy mam dobry tok rozumowania?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Ustalmy :
- 3 pakiety rownolegle maja tez spiete ze soba wyjscia balansujace Tak/Nie ?
- alarm/monitor wpinasz tylko 3 pinami czyli 2S Tak/Nie
- akumulatory 16S3p były rozladowane w ok. 50 % a Ty zostawiasz na noc tak wpiety monitor
zamiast go wypiac i całość równo ładowac z udzialem BMS ?
Dobrze zrozumiałem ? Jeśli tak to .... nie wiem dlaczego tak robisz i co chciałaś
tą metoda sprawdzic.
Zatem naladuj całość do pelnego zbalansowania 16S. Nie wkladaj monitorow ale woltomierzem zmierz 16 napięć, odczekaj 24 h i zmierz ponownie. To przynajmniej pozwoli cokolwiek ustalic.
Przejedz sie na tak równo naladowanym pakiecie i zanim zaczniesz ponownie ladowac
zmierz woltomierzem 16 napięć aby bylo co porównać, czy i jakie sa odczylki.
Powodzenia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
mateo8522 
początkujący


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 34
Skąd: kwidzyn
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

-tak sa spiete tak jak ze schematu z forum
-alarm wpinam 9pinami 8s i drugi alarm tak samo
-tak wpinalem z mojej nie wiedzy, nie sadzilem ze one przez dluzszy czas tyle bateri zerzra i mialem je wpiete prawie caly czas
zrobie tak jak mowisz i bede juz odpinal alarmy :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

no i alarmy z dnia na dzień pogłębiały rozjazdy, których ładowarka nie wyciągała i którejś nocy się zrobiło kilka Ah różnicy i PIIIP PIIIP :)
Jak już wspominałem, cudów nie ma, jest człowiek :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Po odpięciu minusa od alarmu pobór prądu z cel ( każdej wpiętej w resztę pinów alarmu ) spada do ok. 25 µA. Czyli po 1 roku z każdej celi zejdzie mniej niż 1 Ah.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

Ponieważ masz najprawdopodobniej b.rozjechane napiecia na ogniwach, to przed ladowaniem warto sprawdzić te z najnizszymi napięciami i je wstępnie podladuj w trybie 1S. To pozwoli potem sprawniej i skuteczniej ładować i balansowac przez BMS. Krótko mówiąc warto czasem zrobic kilkanascie pomiarów przed i po ladowaniu aby byc pewnym stanu naladowania ogniw.
Bo wygląda na to że były różnie naladowane a trzeba pamietac ze wiele BMS 'nie lubi' dodatkowego obciążenia jakie wprowadzają proste monitorki, bo to zakłóca ich pracę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

Ale tu chyba nie ma ładowania BMSem, tylko ładowarką modelarską. Świadczy o tym podział aku na 2x8s i to, że w ogóle alarmy są używane. Z tym, że alarmy powinny wykazać dużo wcześniej zbliżający się problem. Dziwne, że nie został zauważony :)
Wojtek dobrze mówi, zanim znów zaczniesz jeździć - doładuj sobie przez gniazdo balancera cele w trybie 500mA LiPo charge 1s jakimś wtykiem 2 pin.
Alarm jako taki można mieć wpięty na stałe, ale warunkiem jest systematyczne używanie bajka i przeróbka alarmu
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

Ponieważ wczesniej napisał :
- bms BMS 16s LiPo/LiIon - 80A/20A
-baterie turnigy 16s3p
więc zakładam, że jednak BMS jest wpięty ale ponieważ ma dodatkowo 2 alarmy 8S to je wpina jako 2x8S.
Wg mnie prawie pewne jest to że te monitory zakłóciły pracę BMS który wchodząc w tryb balansowania rzędu 50-60 mA ma podczepione na segmentach obciązenie pobierające prąd 15-20 mA .
Może z tego powodu w ogóle albo wybiórczo wchodził w tryb balansowania ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

No to już wiem jak to było :)
Alarmy faktyczie zaniżały prąd balansowania, ale gorsza była sprawa z wysysaniem celi.
Po cąłym dniu alarmy wyssały z celi 500mA więc pozostałe 6 cel szybciej osiągały 4.2V i ładowały się dalej. BMS wykrywał anomalię z napieciem i kiedy pierwsza cela dobiła do 4.27V odłączał ładowanie i przechodził w tryb balansowania. Dla użytkownika nie widac róznicy miedzy odłączeniem prawidłowym ładowarki, a odcięciem awaryjnym przez BMSa. BMS uruchamiał balansowanie na pozostałych 6 celach zbijając je do poziomu 4.2V, ale nie ruszał tamtych nie doładowanych, które ciągle były ssane.
Finalnie dzienny bilans był zawsze na minus i to musiało się tak skończyć.
Dodatkowo- Skoro oba alarmy zawyły w odstępie kilku godzin od siebie, to oznacza, że cele rozładowywane niezależnie od siebie miały identyczną pojemność i na 15Ah różnica nie była większa niż 100mA, a to świadczy o idealnym stanie technicznym ogniw :)
Wykrycie tego trwającego kilka dni problem było niemożliwe bo nie było nadzorowane napięcie w końcowej fazie ładowania czy podczas odłączenia ąłdowarki tylko zazwyczaj w okolicach 3.6-3.7V, gdzie nawet duże różnice w pojemności powodują małe różnice wnapięciu. No i dodatkowo to, że obie połówki akumulatorów miały dokładnie to samo napięcie raportowane podczas działania alarmu. Jedynym sposobem wykrycia tego zawczasu było czekanie aż alarm przewinie wskaźnik na napięcie 1-2 celi i domyślenie się, że coś jest nie tak :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group