budowa roweru 16s3p |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Możliwe ze same sie rozładowuja i trzeba je wymienić..z lipo podobno tak może się zdarzyć |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Alarmy miałeś wpięte i one wyładowały 1-2 celę.
One mają być wpięte tylko podczas jazdy, a nie magazynowania. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Kilkanascie mA rozladowalo taki akumulator w jedną noc ? Nieprawdopodobne.
niestety lepiej wypiąć te segmenty i po naladowaniu obserwować przez kilka dni czy nie spada samoczynnie napięcie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Kilkanascie mA rozladowalo taki akumulator w jedną noc ? Nieprawdopodobne. |
...kolega napisał ,że 3 dni temu
alarm w zaokrągleniu wciąga 20mv x 72godziny mamy prawie 1.5 ampera NIEPRAWDOPODOBNE?
i biorąc pod uwage ,że aku było rozładowane do 3.6v no to fizycznie dużo prądu w nich nie zostało
to co jest "balansator" ? (ładowarka modelarska czy bms?) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Milion razy bardziej prawdopodobne jest zaszkodzenie sobie samemu przez własne niedopatrzenie niż upatrywanie winy w materii martwej.
Naprawdę, ale samo rozładowanie bez pomocy akumulatora samego z siebie do 0 w 3 dni to by dopiero było cudownym zjawiskiem... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
kondzio927 napisał/a: | ...,że 3 dni temu
alarm w zaokrągleniu wciąga 20mv x 72godziny mamy prawie 1.5 ampera NIEPRAWDOPODOBNE?
|
Segment 3P ma ok 15 Ah. Nawet jesli zeszlo 1,5 Ah to nadal mnie to nie przekonuje, że to jest przyczyna tak szybkiego zejścia do 3 V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mateo8522
początkujący
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 34 Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
alarmy mialem wpiete.. bylo to tak,ze gdzies o 1 w nocy zaczal wyc jeden alarm to sie obudzilem i go wyczepilem a o 3 w nocy znow pobudka bo drugi alarm pikal. wiec calkiem mozliwe ,ze to alarmy rozladowaly cele 1 i 2 bo skoro pod jednym pakietem jest 1 alarm to ten pakiet ma 7,5 ah na 8 celi rozladowalo dwie cele czyli gdyby byle naladowane do pelna to maja razem 1.85ah , zakladajac ,ze byly 50% rozladowane to wciagnely ~0.92ah w 3 dni - czyli bardzo prawdopodobne. czy mam dobry tok rozumowania? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Ustalmy :
- 3 pakiety rownolegle maja tez spiete ze soba wyjscia balansujace Tak/Nie ?
- alarm/monitor wpinasz tylko 3 pinami czyli 2S Tak/Nie
- akumulatory 16S3p były rozladowane w ok. 50 % a Ty zostawiasz na noc tak wpiety monitor
zamiast go wypiac i całość równo ładowac z udzialem BMS ?
Dobrze zrozumiałem ? Jeśli tak to .... nie wiem dlaczego tak robisz i co chciałaś
tą metoda sprawdzic.
Zatem naladuj całość do pelnego zbalansowania 16S. Nie wkladaj monitorow ale woltomierzem zmierz 16 napięć, odczekaj 24 h i zmierz ponownie. To przynajmniej pozwoli cokolwiek ustalic.
Przejedz sie na tak równo naladowanym pakiecie i zanim zaczniesz ponownie ladowac
zmierz woltomierzem 16 napięć aby bylo co porównać, czy i jakie sa odczylki.
Powodzenia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mateo8522
początkujący
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 34 Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
-tak sa spiete tak jak ze schematu z forum
-alarm wpinam 9pinami 8s i drugi alarm tak samo
-tak wpinalem z mojej nie wiedzy, nie sadzilem ze one przez dluzszy czas tyle bateri zerzra i mialem je wpiete prawie caly czas
zrobie tak jak mowisz i bede juz odpinal alarmy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
no i alarmy z dnia na dzień pogłębiały rozjazdy, których ładowarka nie wyciągała i którejś nocy się zrobiło kilka Ah różnicy i PIIIP PIIIP
Jak już wspominałem, cudów nie ma, jest człowiek |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Po odpięciu minusa od alarmu pobór prądu z cel ( każdej wpiętej w resztę pinów alarmu ) spada do ok. 25 µA. Czyli po 1 roku z każdej celi zejdzie mniej niż 1 Ah. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
Ponieważ masz najprawdopodobniej b.rozjechane napiecia na ogniwach, to przed ladowaniem warto sprawdzić te z najnizszymi napięciami i je wstępnie podladuj w trybie 1S. To pozwoli potem sprawniej i skuteczniej ładować i balansowac przez BMS. Krótko mówiąc warto czasem zrobic kilkanascie pomiarów przed i po ladowaniu aby byc pewnym stanu naladowania ogniw.
Bo wygląda na to że były różnie naladowane a trzeba pamietac ze wiele BMS 'nie lubi' dodatkowego obciążenia jakie wprowadzają proste monitorki, bo to zakłóca ich pracę. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
Ale tu chyba nie ma ładowania BMSem, tylko ładowarką modelarską. Świadczy o tym podział aku na 2x8s i to, że w ogóle alarmy są używane. Z tym, że alarmy powinny wykazać dużo wcześniej zbliżający się problem. Dziwne, że nie został zauważony
Wojtek dobrze mówi, zanim znów zaczniesz jeździć - doładuj sobie przez gniazdo balancera cele w trybie 500mA LiPo charge 1s jakimś wtykiem 2 pin.
Alarm jako taki można mieć wpięty na stałe, ale warunkiem jest systematyczne używanie bajka i przeróbka alarmu |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
Ponieważ wczesniej napisał :
- bms BMS 16s LiPo/LiIon - 80A/20A
-baterie turnigy 16s3p
więc zakładam, że jednak BMS jest wpięty ale ponieważ ma dodatkowo 2 alarmy 8S to je wpina jako 2x8S.
Wg mnie prawie pewne jest to że te monitory zakłóciły pracę BMS który wchodząc w tryb balansowania rzędu 50-60 mA ma podczepione na segmentach obciązenie pobierające prąd 15-20 mA .
Może z tego powodu w ogóle albo wybiórczo wchodził w tryb balansowania ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
No to już wiem jak to było
Alarmy faktyczie zaniżały prąd balansowania, ale gorsza była sprawa z wysysaniem celi.
Po cąłym dniu alarmy wyssały z celi 500mA więc pozostałe 6 cel szybciej osiągały 4.2V i ładowały się dalej. BMS wykrywał anomalię z napieciem i kiedy pierwsza cela dobiła do 4.27V odłączał ładowanie i przechodził w tryb balansowania. Dla użytkownika nie widac róznicy miedzy odłączeniem prawidłowym ładowarki, a odcięciem awaryjnym przez BMSa. BMS uruchamiał balansowanie na pozostałych 6 celach zbijając je do poziomu 4.2V, ale nie ruszał tamtych nie doładowanych, które ciągle były ssane.
Finalnie dzienny bilans był zawsze na minus i to musiało się tak skończyć.
Dodatkowo- Skoro oba alarmy zawyły w odstępie kilku godzin od siebie, to oznacza, że cele rozładowywane niezależnie od siebie miały identyczną pojemność i na 15Ah różnica nie była większa niż 100mA, a to świadczy o idealnym stanie technicznym ogniw
Wykrycie tego trwającego kilka dni problem było niemożliwe bo nie było nadzorowane napięcie w końcowej fazie ładowania czy podczas odłączenia ąłdowarki tylko zazwyczaj w okolicach 3.6-3.7V, gdzie nawet duże różnice w pojemności powodują małe różnice wnapięciu. No i dodatkowo to, że obie połówki akumulatorów miały dokładnie to samo napięcie raportowane podczas działania alarmu. Jedynym sposobem wykrycia tego zawczasu było czekanie aż alarm przewinie wskaźnik na napięcie 1-2 celi i domyślenie się, że coś jest nie tak |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|