ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Drugi projekt, tym razem na ramie full
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

Fajny, tylko nie kumam czemu w tak wieliej puszce wozisz taką małą baterię na bagażniku z tyłu;).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

Geometria

Przyjąłem trochę inne założenia do konstrukcji bike niz kolega Mixhal.

Rower jest do jazdy miejskiej i leśnej lajtowej. W porównaniu z rowerem Mixhala, opuściłem konstrukcje przez zastosowanie krótszego amora (100 mm) i dampera i zamocowania dampera na najwyzszym górnym uchwycie.

Dla porównania wygląda to tak:



Odległosc miedzy osia suportu a siodełkiem jest taka, że przy korbie w pozycji dolnej mam prawie prosta noge w kolanie.

Na rowerze Mixhala ja nie mógłbym jeździć bo po zejsciu z siodełka zawisnąłbym na jajach :) .

Mam 180 cm wzrostu i 78 cm w przekroku co jest za mało aby jezdzic na tak wysokiej ramie jak u Mixhala.

Napęd

Wadą ramy jest to że ma bardzo szeroki suport.

Przesunąłem na maxa do osi roweru blat. W tym położeniu łańcuch jest w osi z najmniejsza zębatką wolnobiegu.



Przy przełozeniu łańcucha na kolejne zębatki wolnobiegu, kąt łańcucha zaczyna odchodzić od osi. Przy czwartej zębatce kat jest tak duży, że próba przełożenia na następna zębatke kończy sie zrzuceniem łańcucha z blatu.

Zamiast osmiu biegów mam tylko cztery. Nie wiem jak to poprawić.





cdn
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Przydałby się jakiegoś rodzaju napinacz łańcucha z przodu... Może jakis do dh montowany pod ośkę suportu by podszedł??
Ale teraz patrzę, że masz tylne kółko moto:). Jak się jeżdzi na takiej oponce?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Kwestia regulacji przerzutki. Ja w tej ramie dolozylem jeszcze przednia przerzutke i mam 3 x 8 ktore chodza wszystkie bardzo plynnie. Nie moge tylko ustawiac najwyzszej z przodu i najnizszej z tylu lub na odwrot. Niestety nie moge wyslac zdjec bo rower za granica.
 
 
jaca622 
początkujący
jaca622


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 40
Skąd: Police
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

skok amora za maly w porownaniu do orginanlnej fotki , smiesznie troche wyglada z boku taki jak ukrainka prosty
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Traktor69 napisał/a:

Zamiast osmiu biegów mam tylko cztery. Nie wiem jak to poprawić.


Zawsze możesz przerobić kasetę z 8 na 4, zostawisz najmniejsze, największe i 2 pośrednie. Dzięki czemu będziesz mieć pełen zakres pracy na 4 .
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

ad. Tas - nie mam doświadczenia z takimi przeróbkami ale zdaje mi się że wózek tylnej przerzutki przy samym widelcu za mało chodzi po skosie i nie ogarnie takiej "pojemności" zębów między sąsiednimi trybami kasety, ale jak piszę nie testowałem tego.

ad. Traktor69 - i jak sobie poradziłeś ze spadającym łańcuchem? U mnie pojawił się podobny problem, mam 1x8 i o ile na początku wszystko chodziło dobrze w sensie wszystkich kółek na kasecie to musiałem tak głęboko osadzić blat z przodu (52z) że zaczął mi ocierać o poziomą rurkę tylnego widelca, jak odsunąłem go na zewnątrz (tylko 3mm) to zaczął mi spadać łańcuch z blatu z przodu ale tylko na mocno dziurawej drodze jak łańcuch zaczyna latać góra dół to zeskakuje w jedną albo drugą stronę z zębów blatu z przodu i jak zakręcę do przodu to sam go zrzucam do końca.

Wkurza mnie to, bo na 25km spada mi raz albo dwa razy zwykle a tylko czasem nie i łapy uwalone... :(

Edyta:
skracałem łańcuch dwa razy żeby wózek przerzutki tylnej mocniej go naciągał ale nic to nie dało albo niewiele, teraz sprawdziłem go przymiarem i widzę że ma 0,75mm luzu już (HG40 - najgorszy na jakim jeździłem po 850km ledwo), przy kółkach alu trzeba taki już wymienić ja mam stalowe ale i tak go wymieniam zaraz na lepszej jakości KMC, może będzie lepiej leżeć na zębach...

Edyta 2:
no i pomogła wymiana łańcuch + jeszcze skrócenie o jedno oczko, przestał spadać :D
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 04 Lip, 2016   

REAKTYWACJA !!!!!

Dzieło, które skończyłem w tamtym roku pojeździło w tamtym sezonie 300 km.

Z racji , że ręce świerzbią pomyślałem co by tu przerobić.

I wymyśliłem dodać mocy i zasięgu.

Poprzednie koło z silnikiem i aku sprzedałem.

W planach jest:

1. MXUS V.2
2. SABVOTON SVMC072080
3. Pakiet LiIon 20s10p oparty na Sanyo NCR18650GA 3500mAh - 10A
4. Obręcz SUPER JUMBO 26''

Wypadłem trochę z obiegu, wiec proszę o uwagi i sugestie.

Silniki mam dwa - kupiłem w tamtym roku na zapas ale nie wiem z jakim uzwojeniem. Trzeba będzie rozebrać, bo nie znam innej metody aby to sprawdzić.

Założyłem, że prąd maksymalny to 60A stąd przy 10p ogniwa pracować będą na 60% maksymalnej wydajności (chyba dobrze?)

Pakiet składam sam , mam zgrzewarke. Pakiet będzie w koszykach z dostępem powietrza (bez szczelnej obudowy).

Co myślicie o wentylatorach jak tu:





Toyota teraz daje gwarancje na aku w samochodach hybrydowych 10 lat. Tłumaczą to tym , że aku nigdy nie jest ładowane powyzej 80% rozładowane poniżej 20% i cały czas chłodzone.


Zastanawiam się jak to zamocować w ramie. Macie jakieś metody stabilnego zamocowania?

Czy na przewody aku i przewody fazowe wystarczy 10 AWG w silikonie?

Pozdrawiam,

Traktor
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 04 Lip, 2016   

Nie używaj wentylatorów, lepiej, aby pakiet miał równomierną temperaturę, nawet wysoką.
10p to dość mało jak na 60A (nawet na 45A o ledwo "na styk" jeśli chcemy mieć faktycznie te kilkaset cykli) i równomierne zużywanie ogniw będzie bardzo istotne.
Wentylatory powodują, że chłodne powietrze zmniejszy temperaturę tylko kilki rzędom ogniw, dalej będzie tłoczone ciepłe powietrze z poprzednich ogniw na następne, a to już przy dużych prądach bezie powodować negatywne efekty z perspektywy dziesiątków cykli.
Zazwyczaj między 25st a 50st żywotność ogniw spada o ponad 100% (a czasami i więcej), dlatego nie można przesadzać z prądami.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 04 Lip, 2016   

tas napisał/a:
Nie używaj wentylatorów, lepiej, aby pakiet miał równomierną temperaturę, nawet wysoką.

Z tym się zgadzam :wink: + Wentylatory nie potrzebnie mogą wprowadzać ci wilgoć do akumulatora/skrzynki więc ten sposób odpada. Wentylatory możesz zamontować... ale w silniku :mrgreen:

Traktor69 napisał/a:
Założyłem, że prąd maksymalny to 60A stąd przy 10p ogniwa pracować będą na 60% maksymalnej wydajności (chyba dobrze?)

Spokojnie starczy. W swoim bajku mam aku 20s9p i maks prąd 95A(zaledwie 3-4sekundy).
Na początku byłem sceptyczny czy faktycznie ogniwa dadzą sobie radę lecz po ustawieniu sterownika na podany prąd i jeździe po lesie, drogach itp łącznie 70km w jakieś 2 godziny otworzyłem skrzynkę, zmierzyłem temperatury i ogniwa były tylko lekko ciepłe.
Na tym silniku nie jesteś w stanie cały czas pobierać takiego prądu bo albo go spalisz albo byś musiał jeździć na hamulcu lub wjeżdżać ciągle pod górkę(i znowu szybciej by się silnik poddał).

Zauważyłem, że zdecydowanie bardziej ogniwa niż przy rozładowaniu grzeją się przy ładowaniu. Gdy ładowałem je prądem 15A czyli 1,6A/na ogniwo w zamkniętej skrzynce i nagrzały się bardziej niż przy opisanym rozładowaniu. Więc do tego pakietu kup sobie ładowarkę 10A i będzie ok.

Ładowanie do 80% jak najbardziej tylko zwyczajny bms ci tego nie zapewni. Ja w swoim bajku ładuję do 4.1V.

Przewody 10Awg będą odpowiednie i do faz i do baterii. Ja u siebie mam 2xAwg10 z baterii i 4mm2 na fazy i wszystko jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group