ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
RAIDEN aka ThunderBolt
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015   

Równo idą... A jak z pojemnością? Z jakiego urządzenia są te logi:)?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015   

Zazwyczaj jest różnica między celami 0.003V, tutaj się trafiło na foto 0.002V.
Nie zauważyłem spadku pojemności od nowości. Icharger 4010 DUO
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015   

A jaki to typ lipo jak można wiedzieć?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Zippy o ile pamiętam?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

toft napisał/a:
Zippy o ile pamiętam?

Tak zippy flightmax 8000 6s
Faktem jest że ładuję baterię tylko do 4.15 i rozładowuję do 3.65-3.7V nie więcej.

Bardzo króciutkie porównanie dwóch silników, Crystalyte HS3540 i MXUS 3000w.

Jeżeli chodzi o kabelkologię to słabszy crystalyte ma dokładnie takie same przewody jak MXUS, czyli duży minus dla mocniejszego silnika.
Po lewej MXUS po prawej HS3540



Szerokość całego silnika:
HS3540



MXUS


Waga, oba silniki zaplecione takimi samymi szprychami w takich samych obręczach, waga przybliżona gdyż ważone na wadze łazienkowej.

HS3540 - 8.6kg
MXUS - 10.5kg

Bardzo duży minus za zastosowane złącza fazowe w MXUS, są dokładnie takie same jak w HS3540 czyli złacza andersona o maxymalnym możliwym prądzie 45A.
Producent powinnien pomyśleć i zastosować większe złącza.

Wkrótce podłącze MXUS do tego samego sterownika co HS3540 i sprawdzę czy jest zauważalna różnica między nimi, osobiście bardzo liczę na różnicę na plus dla MXUS w postaci większego momentu obrotowego gdyż jest to najwolniejszy silnik od MXUS, wg. moich kalkulacji moment powinien być o 1/3 większy w porównaniu do HS3540.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Mysle ze bedziesz b. Pozytywnie zaskoczony mialem stycznosc z 2 tymi silnikami na 45a cly plakal i wowal o litosc grzeje sie strasznie przy duzej ilosci startow. Zas maxus te kable daja rade sa naprawde z dobrego materialu moge zgrzac maksusa ze lekko juz parzy ale kabke sa letnie.

Co do momentu :) to musisz sie przekonac sam, hubzilla plakala gdy ciagnela 450kg maxus najwolniejszy mruczy
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Ile realnie wyciągasz z tych akumulatorów?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

Realnie nie wiem bo nie ładuje na maxa i też nie rozładowuje do oporu.

PS. Sprawdzcie swoje silniki MXUS bo mi jedna ze śrubek prawie sama wypadłą nie była dokręcona, a 2 musiałem dociągnąć.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

Pytam się realnie czyli właśnie ile ty konkretnie wyciągasz z tych akumulatorów?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

Różnie, zazwyczaj 11-12Ah ale zdaża się czasami około 14Ah.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

MixhaL
Jestem bardzo ciekaw tego silnika. Już w głowię tli się myśl o nowym rowerze i właśnie myśle o mxus. Jestem ciekaw jak się sprawuję. Cena jest naprawdę fajna. Szkoda, że zamówienia forumowe są robione tak wcześnie.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 05 Sie, 2015   

Nie polecam napinacza\ prowadnicy łańcucha który kupiłem, nawet nie wiem kiedy i gdzie go zgubiłem Tylko tyle z niego zostało... :???:
Będę pisał do sprzedawcy w sprawie reklamacji, zobaczymy co odpisze.



Dla tych co mają MXUS, użyjcie innych dłuższych śrub do przykręcenia tarczy, te co są się do niczego nie nadają.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Silnik zamontowany, nie obyło się bez problemów technicznych z silnikiem ale szybki kontakt do działu technicznego i wygląda że wszystko jest OK.
Jestem już po kilku jazdach ale jeszcze dokładnie go nie przetestowałem, brakuje czasu.
Testy były przeprowadzane na tym samym kontrolerze co stary silnik czyli kontrolerze od LYEN-a.
Pierwsze wrażenia są bardzo bardzo mega pozytywne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ależ ten silnik ma moment, idzie od najniższych prędkości jak burza.
Nie ukrywam że musiałem się na nim uczyć jeździć na nowo gdyż w ciasnych miejscach wyjeżdzając z podwórka itp dawałem zawsze mocy na maxa i się wyrabiałem, tutaj miałem już problemy, jeszcze dobrze nie dałem gazu a już musiałem hamować bo brakowało miejsca.
Z tym silnikiem w ciasnych miejscach trzeba ostrożnie bo łatwo można się przeliczyć z dostępnym miejscem do hamowania. :mrgreen:
Wjeżdżając w duży piach i dając gazu czuć jak rower nie przyśpiesza a silnik z tyłu mieli kołem, na nawierzchniach żwirowych jest podobnie z tymże koło nie mieli ale widać jak wyrywa ubite kamienie. Cały czas mówię tutaj o siedzeniu na siodełku a nie przechylaniu się do przodu.
Przetestowałem na obecną chwilę też wjazd pod parę górek, niestety nie są to duże górki bo u mnie teren płaski ale są to górki taki gdzie HS3540 nie potrafił wjechać albo trzeba było mu pomagać pedałami i to nawet przy mocy 5kW :!:
Tutaj jest zgoła inaczej.
Tam gdzie HS3540 zwalniał i trzeba było pomagać mu pedałami w tym wypadku ten silnik nawet po dodaniu gazu więcej on jeszcze przyśpiesza :shock: :shock: :shock:
Nie ma tego dźwieku duszenia silnika, kiedy to słychać że silnik ma dosyć, tutaj takiego czegoś nie zaobserwowałem :mrgreen:
Natomiast jeżeli chodzi o górki pod które crystalyte nie dawał rady to w tym wypadku MXUS ogranicza tylko PRZYCZEPNOŚĆ :!: :!: :!:
Koło przy wjeżdżaniu na górki czuć jak mieli szczególnie u samej góry górki a unoszące się kłęby kurzu potęgują efekt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
To jest silnik który daję naprawdę mega przyjemność z jazdy w terenie :!:
Nie wyobrażam sobie jazdy w górach na niczym innym jak na takim silniku.
Podczas jazdy i testów nasunęła mi się jedna myśl która utrwaliła mi się w głowie.
Tym silnikiem jeździ się jak midem :!: Ten kto jeździł midem wie o co mi chodzi.
Wyobraźcie sobie że jeżeli macie jakieś górki pod które wasze silniki wam nie dają rady to w tym przypadku po dodaniu gazu ten jeszcze z miłą ochotą przyśpiesza :twisted:
Mało tego moment jest od bardzo niskich obrotów, przypuszczalnie od około 12km\h jest już dostępny pełen moment gdzie w szybkoobrotowych jest dostępny przy około 20km\h :cry:
Nawet jadąc 5-8km\h i dając w palnik czuć że ochoczo przyśpieza :!:
To jest to czego szukałem :!: :!: :!:
Na obceną chwilę 5kW i ogromny moment felga znosi bezproblemowo. Zobaczymy jak zmienię na sabvotona, chociaż powiem że się boję że pourywa szprychy, albo nyple wyjdą z kapslami :mrgreen:
Pamiętam jak kiedyś Pykacz pisał że jeździ systemem zero jedynkowym, trochę go nie rozumiałem chociaż sam miałem mocny zestaw, teraz po przesiadce na ten silnik go rozumiem, nie da się inaczej jeździć jak opór i hamulec, opór i hamulec. Dopiero ten silnik sprawia przyjemność, tam było przyśpieszenie ale to nie to, tutaj już wyraźnie czuć jak tyłek śmiga po siodełku :mrgreen:
Nie jeździłem dużo ale też nie odczułem większej wagi silnika co jest bardzo in plus.

Było dużo plusów to teraz trochę minusów a właściwie to jeden który był wiadomo do początku i ciężko go nazwać minusem.
Chodzi o prędkość maxymalną, jest ona zdecydowanie mniejsza jak na poprzednim silniku co było oczywiste.
I tak przy w pełni naładowanej baterii rower jedzie 48km\h, przy rozładowanej leci już tylko 43km\h. Należy zaznaczyć że nawet przy rozładowanej baterii duży moment jest wyczuwalny i nie staje się przyśpieszenie ospałe jak na poprzednim silniku.
Będę raczej musiał przejść na 24s lub też spróbować uruchomić fluxa i zobaczyć co to da i ile to da.
Mogę jeszcze dodać że przy obecnym setupie moment jest maxymalny gdzieś do prędkośći 35km\h, później już maleję, na pewno rozwiązaniem byłoby przejście na 24s wtedy przypuszczam że cisnął by jednolicie do około 50km\h lub sprawdzenie właśnie fluxa.

Silnik na obecną chwilę dostaję ocenę CELUJĄCĄ.
Muszę jeszcze sprawdzić jak mocno się grzeje bo nie mam podłączonego czujnika.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Tylko robisz apetyt na kolejną budowę. Zdaj relacje jakie jest porównanie z sterownikiem obecnym a sabvotonem jak założysz. Gdyż właśnie taki zestaw mam także budować.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

No niestety, moc tego silnika nie wynika z jakichś kosmicznych praw fizyki, tylko po prostu z wyboru silnika 2x wolniejszego niż poprzedni.
To samo ze startem od niskich obrotów. Ale za to ma więcej mięcha, dłużej się nagrzewa, można się intensywniej bawić :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group