|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
RAIDEN aka ThunderBolt |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015
|
|
|
Zazwyczaj jest różnica między celami 0.003V, tutaj się trafiło na foto 0.002V.
Nie zauważyłem spadku pojemności od nowości. Icharger 4010 DUO |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015
|
|
|
A jaki to typ lipo jak można wiedzieć? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015
|
|
|
toft napisał/a: | Zippy o ile pamiętam? |
Tak zippy flightmax 8000 6s
Faktem jest że ładuję baterię tylko do 4.15 i rozładowuję do 3.65-3.7V nie więcej.
Bardzo króciutkie porównanie dwóch silników, Crystalyte HS3540 i MXUS 3000w.
Jeżeli chodzi o kabelkologię to słabszy crystalyte ma dokładnie takie same przewody jak MXUS, czyli duży minus dla mocniejszego silnika.
Po lewej MXUS po prawej HS3540
Szerokość całego silnika:
HS3540
MXUS
Waga, oba silniki zaplecione takimi samymi szprychami w takich samych obręczach, waga przybliżona gdyż ważone na wadze łazienkowej.
HS3540 - 8.6kg
MXUS - 10.5kg
Bardzo duży minus za zastosowane złącza fazowe w MXUS, są dokładnie takie same jak w HS3540 czyli złacza andersona o maxymalnym możliwym prądzie 45A.
Producent powinnien pomyśleć i zastosować większe złącza.
Wkrótce podłącze MXUS do tego samego sterownika co HS3540 i sprawdzę czy jest zauważalna różnica między nimi, osobiście bardzo liczę na różnicę na plus dla MXUS w postaci większego momentu obrotowego gdyż jest to najwolniejszy silnik od MXUS, wg. moich kalkulacji moment powinien być o 1/3 większy w porównaniu do HS3540. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015
|
|
|
Mysle ze bedziesz b. Pozytywnie zaskoczony mialem stycznosc z 2 tymi silnikami na 45a cly plakal i wowal o litosc grzeje sie strasznie przy duzej ilosci startow. Zas maxus te kable daja rade sa naprawde z dobrego materialu moge zgrzac maksusa ze lekko juz parzy ale kabke sa letnie.
Co do momentu to musisz sie przekonac sam, hubzilla plakala gdy ciagnela 450kg maxus najwolniejszy mruczy |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Ile realnie wyciągasz z tych akumulatorów? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
Realnie nie wiem bo nie ładuje na maxa i też nie rozładowuje do oporu.
PS. Sprawdzcie swoje silniki MXUS bo mi jedna ze śrubek prawie sama wypadłą nie była dokręcona, a 2 musiałem dociągnąć. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
Pytam się realnie czyli właśnie ile ty konkretnie wyciągasz z tych akumulatorów? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
MixhaL
Jestem bardzo ciekaw tego silnika. Już w głowię tli się myśl o nowym rowerze i właśnie myśle o mxus. Jestem ciekaw jak się sprawuję. Cena jest naprawdę fajna. Szkoda, że zamówienia forumowe są robione tak wcześnie. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 05 Sie, 2015
|
|
|
Nie polecam napinacza\ prowadnicy łańcucha który kupiłem, nawet nie wiem kiedy i gdzie go zgubiłem Tylko tyle z niego zostało...
Będę pisał do sprzedawcy w sprawie reklamacji, zobaczymy co odpisze.
Dla tych co mają MXUS, użyjcie innych dłuższych śrub do przykręcenia tarczy, te co są się do niczego nie nadają. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015
|
|
|
Silnik zamontowany, nie obyło się bez problemów technicznych z silnikiem ale szybki kontakt do działu technicznego i wygląda że wszystko jest OK.
Jestem już po kilku jazdach ale jeszcze dokładnie go nie przetestowałem, brakuje czasu.
Testy były przeprowadzane na tym samym kontrolerze co stary silnik czyli kontrolerze od LYEN-a.
Pierwsze wrażenia są bardzo bardzo mega pozytywne
Ależ ten silnik ma moment, idzie od najniższych prędkości jak burza.
Nie ukrywam że musiałem się na nim uczyć jeździć na nowo gdyż w ciasnych miejscach wyjeżdzając z podwórka itp dawałem zawsze mocy na maxa i się wyrabiałem, tutaj miałem już problemy, jeszcze dobrze nie dałem gazu a już musiałem hamować bo brakowało miejsca.
Z tym silnikiem w ciasnych miejscach trzeba ostrożnie bo łatwo można się przeliczyć z dostępnym miejscem do hamowania.
Wjeżdżając w duży piach i dając gazu czuć jak rower nie przyśpiesza a silnik z tyłu mieli kołem, na nawierzchniach żwirowych jest podobnie z tymże koło nie mieli ale widać jak wyrywa ubite kamienie. Cały czas mówię tutaj o siedzeniu na siodełku a nie przechylaniu się do przodu.
Przetestowałem na obecną chwilę też wjazd pod parę górek, niestety nie są to duże górki bo u mnie teren płaski ale są to górki taki gdzie HS3540 nie potrafił wjechać albo trzeba było mu pomagać pedałami i to nawet przy mocy 5kW
Tutaj jest zgoła inaczej.
Tam gdzie HS3540 zwalniał i trzeba było pomagać mu pedałami w tym wypadku ten silnik nawet po dodaniu gazu więcej on jeszcze przyśpiesza
Nie ma tego dźwieku duszenia silnika, kiedy to słychać że silnik ma dosyć, tutaj takiego czegoś nie zaobserwowałem
Natomiast jeżeli chodzi o górki pod które crystalyte nie dawał rady to w tym wypadku MXUS ogranicza tylko PRZYCZEPNOŚĆ
Koło przy wjeżdżaniu na górki czuć jak mieli szczególnie u samej góry górki a unoszące się kłęby kurzu potęgują efekt
To jest silnik który daję naprawdę mega przyjemność z jazdy w terenie
Nie wyobrażam sobie jazdy w górach na niczym innym jak na takim silniku.
Podczas jazdy i testów nasunęła mi się jedna myśl która utrwaliła mi się w głowie.
Tym silnikiem jeździ się jak midem Ten kto jeździł midem wie o co mi chodzi.
Wyobraźcie sobie że jeżeli macie jakieś górki pod które wasze silniki wam nie dają rady to w tym przypadku po dodaniu gazu ten jeszcze z miłą ochotą przyśpiesza
Mało tego moment jest od bardzo niskich obrotów, przypuszczalnie od około 12km\h jest już dostępny pełen moment gdzie w szybkoobrotowych jest dostępny przy około 20km\h
Nawet jadąc 5-8km\h i dając w palnik czuć że ochoczo przyśpieza
To jest to czego szukałem
Na obceną chwilę 5kW i ogromny moment felga znosi bezproblemowo. Zobaczymy jak zmienię na sabvotona, chociaż powiem że się boję że pourywa szprychy, albo nyple wyjdą z kapslami
Pamiętam jak kiedyś Pykacz pisał że jeździ systemem zero jedynkowym, trochę go nie rozumiałem chociaż sam miałem mocny zestaw, teraz po przesiadce na ten silnik go rozumiem, nie da się inaczej jeździć jak opór i hamulec, opór i hamulec. Dopiero ten silnik sprawia przyjemność, tam było przyśpieszenie ale to nie to, tutaj już wyraźnie czuć jak tyłek śmiga po siodełku
Nie jeździłem dużo ale też nie odczułem większej wagi silnika co jest bardzo in plus.
Było dużo plusów to teraz trochę minusów a właściwie to jeden który był wiadomo do początku i ciężko go nazwać minusem.
Chodzi o prędkość maxymalną, jest ona zdecydowanie mniejsza jak na poprzednim silniku co było oczywiste.
I tak przy w pełni naładowanej baterii rower jedzie 48km\h, przy rozładowanej leci już tylko 43km\h. Należy zaznaczyć że nawet przy rozładowanej baterii duży moment jest wyczuwalny i nie staje się przyśpieszenie ospałe jak na poprzednim silniku.
Będę raczej musiał przejść na 24s lub też spróbować uruchomić fluxa i zobaczyć co to da i ile to da.
Mogę jeszcze dodać że przy obecnym setupie moment jest maxymalny gdzieś do prędkośći 35km\h, później już maleję, na pewno rozwiązaniem byłoby przejście na 24s wtedy przypuszczam że cisnął by jednolicie do około 50km\h lub sprawdzenie właśnie fluxa.
Silnik na obecną chwilę dostaję ocenę CELUJĄCĄ.
Muszę jeszcze sprawdzić jak mocno się grzeje bo nie mam podłączonego czujnika. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015
|
|
|
Tylko robisz apetyt na kolejną budowę. Zdaj relacje jakie jest porównanie z sterownikiem obecnym a sabvotonem jak założysz. Gdyż właśnie taki zestaw mam także budować. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015
|
|
|
No niestety, moc tego silnika nie wynika z jakichś kosmicznych praw fizyki, tylko po prostu z wyboru silnika 2x wolniejszego niż poprzedni.
To samo ze startem od niskich obrotów. Ale za to ma więcej mięcha, dłużej się nagrzewa, można się intensywniej bawić |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|