ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
RAIDEN aka ThunderBolt
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

MixhaL ale to opisałeś :P faktycznie robisz tylko smaki ;) Zapowiada się fajny rower w teren, ciekawe jak by sobie radził na moim terenie, ale domyślam się po opisie że łykał by wszystko bez problemu.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Mnie ciekawi jak radzi sobie wersja 3t 21x3 z małym kołem, ale z wysokim amperażem tak max 120a 16s. Mam dylemat w która stronę iść. Także testuj i zdawaj relacje. Pomyśleć, że 4 miesiące wcześniej szczytem dla mnie było zbudowanie tas mobila z 9c :lol: i myślenie po co więcej mocy.
 
 
deckardmst 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 177
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

MixhaL narobiłeś smaku na tą wersję silnika, może ktoś się zamieni za taki na Crystalyte HS4065 ?:)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

MixhaL
W sumie mxusem jeżdze dopiero tydzień i to na małym amperażu ale mogę potwierdzić wszystkie twoje zalety, tam gdzie poprzedni 10x6 nine continent był mułowaty i czuć było że coś jest nie tak (pewnie w momencie kiedy już był nagrzany) tutaj nie ważne czy na początku czy na końcu jazdy zawsze może zaskoczyć przy starcie :P
Jedyna bolączka to właśnie prędkość bo na 14s absolutny maks to jakieś 53km/h przy wersji 4T w 26cali.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Tu by trzeba było do porównań wziąć Nine continent wersję 7x9 a nie porównywać silnik wolny z szybkim. Za dużo wniosków się nie wyciągnie poza tymi oczywistymi o których Tas wspomniał... :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

7x9 NC zdaje się jest szybszy niż 10x5 od mxusa, wiec też porównanie średnio by wyszło.Trzeba by pewnie 5x12 czy coś. Wtedy by wyszło, że oba silniki są prawie identyczne co do każdego parametru i jeżdżą dokładnie tak samo, ale Mxus z 2x takim mięsem to, jak mói MixaL, leciutko pod każdą górkę, a mniejszy Nc też, ale ma 140st po 2 min :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

no ale z czego wynikają te różnice w prędkościach obrotowych przy tej samej ilości zwojów obydwu silników? przecież przy jeździe po płaskim średnica "przewodu" ani szerokość magnesów nie powinna robić różnicy gdzie i tak nie jest wyciągany max prąd przez silnik...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

No ale w zwyczajnym Nc masz szczeliny po 27mm szerokosci, a w mxusie hmm 45? :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

chyba nie szczeliny tylko szerokość magnesów :P , teraz "normalny" ma 30mm ;) . Pomijając to, szerokość magnesów ma wpływ na moment obrotowy raczej tak samo jak prąd płynący przez zwoje, a nie na prędkość obrotową, tu szybciej wpływ by miało gdyby po obwodzie stojana tych magnesów było wiecej lub mniej... czy się mylę?
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

tas napisał/a:
a mniejszy Nc też, ale ma 140st po 2 min


no właśnie głównie rozchodzi się o pojemność cieplną. Mxus wytrzyma większe katowanie na górach. Jego sumaryczna masa wynosi prawie 4 kilo więcej niż 9C. Ciepło idzie w masę i lepiej / szybciej się rozchodzi. Jeśli ktoś nie ciśnie po górach tylko głównie po mieście i z prędkościami bezpiecznymi jak na ścieżki rowerowe to czy uzasadnionym będzie kupno 4 kilo cięższego silnika ? Jedynie jako zabezpieczenie na przyszłość bo może się okazać że watownica go dopadnie albo odkryje w sobie głęboko skrywaną pasję do jazd wysokogórskich :mrgreen:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

raymaxxx, wydaje mi się, że Mxus jest nawinięty drutem 0.6mm, musiałbym to sprawdzić
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

Nooo cieszą takie testy posty :grin:
Sobie wyobrażam jak mój 16x4 będzie kręcił przy 24" :mrgreen:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

ale jestem faja :D ...
poczytałem trochę, przez te trzy kabelki zawsze myślałem że to są silniki prądu zmiennego :D a nie są... czytałem czytałem i dalej nie wiem od czego zależy prędkość znamionowa silników prądu stałego z komutatorem elektronicznym :( , na pewno od ilości biegunów i chyba max czestotliwości przełączania jaką generuje komutator elektroniczny? kto ma o tym pojęcie i jest w stanie mnie oświecić?

P.S. ma ktoś z was pojęcie jaka może być max temp drutów na uzwojeniach jak silnik ma po zatrzymaniu i dajmy na to 5-10min przerwy 43 st na obudowie w najgoretszym miejscu?
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

Wróżka i stare cyganki wiedzą :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

ale to pierwsze o prędkości znamionowej czy to drugie? :D
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group