|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
RAIDEN aka ThunderBolt |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015
|
|
|
MixhaL, producenta nie powinno się pytać, czy ma rzeczy dobrej jakości, bo każdy się zarzeka (oby tylko sprzedać), że ma. Poza tym ci "inżynierowie" to nie są inżynierowie tylko reklama na ich stronie, żadnego poparcia w faktach prócz marketingu (jak się okazało).
A ten cytat to jest z korespondencji z ich oficjalnym, ale lokalnym dystrybutorem. Zapytałem czy sprzedadzą 1szt do testu, powiedzieli, że nie bo prawie wszystko do nich teraz wraca ze sprzedanych.
Atomek, problem dotyczy tylko wersji SSC (czyli tej kwadratowej) 150A. Wszystkie pozostałe (starsze wszystkie i nowsze ale nie 150A) są ponoć ok. Zamówienie grupowe już jest zakończone, a sterowniku są już u właścicieli. To była wersja w alu obudowie (poprzednia, do montażu pod ramę). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 23 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015
|
|
|
Aaa wszystko jasne, myślałem, że na kwaratowe się zdecydowaliście.
Tas a ty testowałeś obie wersje? Jestem ciekawy czy coś rzeczywiście ulepszyli w nowej wersji czy jest to dokładnie to samo w innym pudełku. Logiczne jest, że nowszy powinien być efektywniejszy czy coś ale czy ktoś to potwierdził? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015
|
|
|
mi tłumaczyli że starsza wersja jest robiona na płytce czterowarstwowej a ta nowa na sześciowarstwowej dzięki czemu mogli lepiej porozmieszczać elementy i dzięki temu sterownik ma być bardziej odporny na zakłucenia przy większych prądach. Reszta czyli program i elementy są te same. Tak więc dziwne że ją teraz wycofują. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015
|
|
|
Poza marketingową papką zachęcającą do zakupu na ich stronie, to ja wątpię czy są jakiekolwiek zauważalne zmiany na plus. Bo i niby czemu.
Atomek, nie testowałem bo ja jestem za dawaniem takich (czyli topowo mocnych) sterowników pod ramę, a nie do środka ramy. Zresztą zobaczysz za niedługo kilka projektów takich bajków, to to wygląda że och i ach (na tym alu sterowniku).
A nawet jak się zdecydowałem kupić jedną sztukę, żeby ją rozkręcić i popatrzeć na tą ich nową wersję z reklamy to teraz wiesz, dałem ci cytat bo sam się zdziwiłem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2015
|
|
|
Tak patrzę że sterowniki są cały czas wszędzie dostępne, na stronie producenta i u dystrybutorów, nie spotkałem się też z negatywną opinią odnośnie nowych modeli, nikt nie zgłaszał żadnych usterek ( no chyba że gdzieś mi taki temat na endless umknął).
Być może dystrybutor pokłócił się z producentem, nie dostał odpowiedniej zniżki lub też ma nakaz odgórny sprzedaży najpierw starych modeli a może nie może się dogadać z producentem i wyrabia mu złą opinię.
Nie przypominam sobie też żeby Pykacz zgłaszał jakieś nieprawidłowości w działaniu. Testował go i katował i chyba było z nim wszystko OK.
Na forum jest kilka takich modeli ( wiem o co najmniej 3), zobaczymy czy są jakieś problemy w działaniu. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015
|
|
|
Dostałem odpowiedź od ich dystrybutora. tas miał rację, coś jest na rzeczy ale nie jest tak źle jakby się wydawało bo dotyczy to tylko jednego modelu:
Only for SSC96150 model, have some problem on stable, so they stop to produce this model now.
For other model is no problem
Więc dotyczy to tylko jednego modelu, na szczęście modele na napięcie 72V nie mają problemów ze stabilnością
Na forum jest na pewno jedna sztuka na napięcie 96V, ciekawe czy się okaże że ma problemy ze stabilnością.
Ja bym obstawiał problemy po rozgrzaniu się kontrolera bo nic innego nie przychodzi mi do głowy co może być źle.
Rowery są lekkie więc myślę że nikt nie uświadczy tego problemu w rowerach. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015
|
|
|
Mam problem z...sam nie wiem czym tak na prawdę.
Podłączyłem w końcu sabvatona i zaczałem jego programowanie, niby wszystko OK przechodzi test hali ael później wyskakuje błąd hali. Tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=5v37yxJXd0w
Ustawienia sterownika fabryczne, robię test hali ale nie ustawiam parametru magnesów bo nie wiem ile wprowadzić. Test przechodzi OK ale przy teście koło nie kręci się płynnie czasami są skoki pomimo tego test OK. Wyłączam sterownik, uruchamiam od nowa i działa ale jak dam na maxa manętkę od razu wyskakuje HALL FAULT( 13 mignięć diodą).
Co to może być |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015
|
|
|
Tak samo się z tym z kolegą męczyłem. Napięcia hali ok się wydawały a potem errror. Sabvoton i 9C na kasetę ,
okazało się że kable od hali i płytka lekko obcierały o pokrywę od środka. Trzeba pomierzyć napięcia hali i dodatkowo przejściówką (piszczkiem)
pomiędzy halami i obudową (osią) silnika czy nie ma żadnych chwilowych zwarć . Pomalutku trzeba kręcić silnikiem ręcznie i słuchać piszczka.
Zwarcie potrafi być tylko w jednym miejscu i pojawić na chwilę. Zwarcia szukamy bez zasilania sterownika.
Jeżeli masz MXUS jak ja to miałem też problem z zakłóceniami halotronów przy dużej mocy (ponad 2 kW) kable prądowe
są razem z halami po przeplatane . Musiałem wypruć je i odsunąć na kilka cm od prądowych i jest spokój.
Ale będę prądowe skracał bo mocno grzeją to hale będą w osobnym ekranie .
Sabvoton podczas auto-tune hali kręci pomału kołem z lekkimi skokami. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Ja miałem takie same objawy a winowajcą była wtyczka halli która jak się okazało nie zawsze zwierała. Zlutowanie tych przewodów halli na stałe załatwiło sprawe |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
U mnie to samo, powodem był źle zaprogramowany sterownik. Poustawiałem wszystko dobrze i ruszyło. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
To nie jest raczej na pewno wina ustawień sterownika gdyż były momenty że się kręcił OK ale gdy zwolniłem i wystartowałem znowu wywalał na nowo błąd.
Najgorsze że nie mam czasu żeby się tym bawić Samo wymontowanie sterownika i zamontowanie nowego zajęło 22 dni Jak będzie wtyczka to sobie jakoś poradzę i wygospodaruje czas ale jak trzeba będzie rozbierać silnik i poprawiać to już niech serwis się tym bawi. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Dokładnie tak się zachowywał - przerywał, po ponownym uruchomieniu nie kręcił z błędem, wpadał w wibracje po przekroczeniu iluś tam RPM i jakieś takie dziwne objawy. To była wina źle ustawionego sterownika.
Zwiększyłem prąd, ustawiłem lepiej autonaukę, odjąłem trochę z wyniku halli bo dziwny wyszedł wynik i ruszyło. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 11 Lis, 2015
|
|
|
Jaki proponujecie damper do tej ramy? Ja mam 190 cm wzrostu. Przedni amor skok 200mm, ale tematu damperów na maxa nie ogarniam Konfiguracja typowo w teren. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015
|
|
|
Mixhal, w poprzednim projekcie tylne koło miałeś mniejsze.
Co było powodem że w tym zdecydowałeś się na 26"? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Jaki proponujecie damper do tej ramy? Ja mam 190 cm wzrostu. Przedni amor skok 200mm, ale tematu damperów na maxa nie ogarniam Konfiguracja typowo w teren. |
Wszystko zależy od tego jaki styl jazdy preferujesz.
lkuc18 napisał/a: | Mixhal, w poprzednim projekcie tylne koło miałeś mniejsze.
Co było powodem że w tym zdecydowałeś się na 26"? |
Wady, wady i jeszcze raz wady. Miało tylko 2 zalety, było bezpieczniejsze przy dużych prędkościach i o kapciu można było zapomnieć, reszta o czym nie pomyślisz to same wady. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|